Την Παρασκευή θα εκδοθούν οι πρώτες άδειες για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα, ενώ, οι πρώτες πτήσεις αναμένεται να δρομολογηθούν στις αρχές του καλοκαιριού.
Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος, από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαδόπουλος, με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, άνοιξε ο δρόμος για την έκδοση των αδειών, ενώ οι πρώτες πτήσεις αναμένεται να δρομολογηθούν στις αρχές του καλοκαιριού, δίνοντας λύση στα προβλήματα της σύνδεσης παράκτιων περιοχών της χώρας και λειτουργώντας ως μοχλός ανάπτυξης για τα νησιά, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης που πραγματοποίησε με θέμα τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, ο υφυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη, η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα που απορρέει από τη γεωγραφική της θέση, προκειμένου να αναδειχθεί σε συνδιαμορφωτή των ευρωπαϊκών δεδομένων στις μεταφορές.
Αυτό, όπως είπε, απαιτεί τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, για να καταστεί η χώρα πιο ελκυστική στις επενδύσεις, ενώ κρίσιμος παράγοντας είναι η ενίσχυση των διαδρομών του εμπορίου, με την ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών και logistics.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι παραδίδεται άμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για διαβούλευση το υπό διαμόρφωση θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση, χωροθέτηση και αντιμετώπιση όλων των σύνθετων ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, με έμφαση στην απλοποίηση των διαδικασιών. «Οι προσπάθειές μας αποσκοπούν στην καθιέρωση ενός περιβάλλοντος ανταγωνισμού και βιώσιμης ανάπτυξης» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μεταξύ των προτεραιοτήτων που εντάσσονται στη στρατηγική της χώρας για τις εμπορευματικές μεταφορές, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε τη διαμόρφωση κοινών προτύπων διαλειτουργικότητας και διαχείρισης της κυκλοφορίας που θα εξασφαλίζουν ότι τα τρένα δε θα σταματούν στα σύνορα, την ουσιαστική ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα «Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη/ Προμαχώνας», τις επενδύσεις στα σιδηροδρομικά κέντρα (Θριάσιο), τις συνέργειες ναυτιλίας- logistics και την επιδίωξη επίτευξης συμφωνιών, όπως αυτή ανάμεσα στις Hewlett Packard (HP), COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που «αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της χώρας και την καθιστούν πόλο έλξης επενδύσεων».