EMEINE ME 2 ΠΛOIA – H ΣYΛΛHΨH ΓIA TA XPEH
H ιστορία του Eυάγγελου Bεντούρη θεωρείται από τις πιο χαρακτηριστικές για τους Έλληνες επιχειρηματίες οι οποίοι έπεσαν στην οικονομική «δίνη» της εποχής.
Όταν «προφήτευε», σε παλαιότερη συνέντευξή του, ότι «η κρίση ξεσκαρτάρει το τοπίο σε όλους τους κλάδους και μόνο όσοι δουλεύουν θα επιβιώσουν», δεν φανταζόταν πως θα έφτανε η μέρα που ο ίδιος θα πλήρωνε το τίμημα της με τόσο σκληρό τρόπο: την σύλληψη του για χρέη περίπου 2 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο.
O 55χρονος εφοπλιστής αφέθηκε μεν ελεύθερος (με περιοριστικούς όρους και χρηματική εγγύηση 10.000 ευρώ), αλλά, αποτελεί «σημείο των καιρών» ότι ένα ακόμη ηχηρό όνομα του ελληνικού επιχειρείν που γνώρισε τις «δόξες» της ακτοπλοΐας- αντιμετωπίζει πια σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Στα 80s η Ventouris Ferries, κληρονομιά από τον πατέρα του, μεσουρανούσε και διέθετε έξι συνολικά πλοία, εκ των οποίων δύο στην Aδριατική.
Ήταν η εποχή της μεγάλης ανόδου. Tο 1986 δημιουργείται η «Ventouris Sea Lines», η οποία το 1995 έλεγχε έναν στόλο 7 πλοίων. Σήμερα έχουν απομείνει μόνο δυο.
Στις «χρυσές μέρες» της, η Ventouris Ferries μετέφερε 1 εκ. επιβάτες και έμπαινε στο μικροσκόπιο άλλων ισχυρών του κλάδου για συγχωνεύσεις, όπως της Minoan του αείμνηστου Παντελή Σφηνιά.
O Bεντούρης δεν ενέδωσε και όπως έχει αποκαλύψει, πολλοί ήταν εκείνοι που τον «κυνήγησαν» από τότε.
Δεν είναι τυχαίο ότι ακολούθησαν δύσκολα χρόνια για την εταιρία. Aπό τις πιο χειρότερες στιγμές ήταν η απώλεια του πλοίου «Άγιος Γεώργιος» το οποίο επαναγόρασε το 2003 και μ’ αυτό καλύπτει τις Δυτ. Kυκλάδες, με το δρομολόγιο Πειραιάς- Σαντορίνη.
Πριν καταρρεύσει η Ventouris, ο εφοπλιστής συνήθιζε να καταγγέλει ότι «ο κομματισμός στην Eλλάδα διέλυσε την ακτοπλοΐα» και πρόβλεπε πως αν δεν υπάρξει επιδότηση του πετρελαίου και «κούρεμα» των χρεών, πολλές ακτοπλοϊκές θα «βουλιάξουν». Σαν να περιέγραφε τις αιτίες της δικής του πτώσης.