Στα 195,4 εκατ. μονάδες ανήλθαν οι πωλήσεις tablets παγκοσμίως το 2013, σύμφωνα με έρευνα της Gartner, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 68% σε σχέση με το 2012.
Αν και οι πωλήσεις tablets με iOS σημείωσαν άνοδο το τέταρτο τρίμηνο του 2013, το μερίδιο αγοράς τους έπεσε στο 36%, με το Android να αναδεικνύεται στο νούμερο 1 λειτουργικό για tablets, με 61,9% της αγοράς. Στην τρίτη θέση, σύμφωνα με την Gartner, βρίσκονται τα Windows της Microsoft, με 2,1%.
Αναλυτικότερα, μέσα στο 2014 πωλήθηκαν 120.961.445 tablets με Android, 70.400.159 tablets με iOS και 4.031.802 tablets με Windows, καθώς και 41.598 με άλλα λειτουργικά. Το σύνολο ανέρχεται στις 195.435.004 συσκευές.
«Το 2013 τα tablets κατέστησαν ένα mainstream φαινόμενο, με μία μεγάλη γκάμα επιλογών μεταξύ tablets με Android να βρίσκονται εντός των οικονομικών δυνατοτήτων των mainstream καταναλωτών, ενώ παράλληλα παρείχαν επαρκή χαρακτηριστικά» αναφέρει σχετικά η Ρομπέρτα Κότσα, διευθύντρια έρευνας της Gartner.
Το 2013, το μερίδιο του iOS έπεσε κατά 16,8%, καθώς η ζήτηση στην αγορά είχε να κάνει κυρίως με τη βελτίωση της ποιότητας των tablets χαμηλού κόστους. Επίσης, σημειώθηκε άνοδος στις αναπτυσσόμενες αγορές, της τάξης του 145%, ενώ αντίστοιχα στις «ώριμες» αγορές η άνοδος ήταν στο 31%.
Όσον αφορά στη θέση της Microsoft, στην έρευνα επισημαίνεται ότι, αν και η εταιρεία έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα για την εξέλιξη των Windows 8.1, το εν λόγω «οικοσύστημα» ακόμα δεν έχει καταφέρει να «αιχμαλωτίσει» το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας του καταναλωτικού κοινού. «Για να ανταγωνιστεί, η Microsoft πρέπει να δημιουργήσει ελκυστικές προτάσεις οικοσυστήματος για καταναλωτές και developers σε όλες τις φορητές συσκευές, καθώς τα tablets και τα smartphones γίνονται συσκευές- κλειδιά για την παροχή εφαρμογών και υπηρεσιών σε χρήστες πέρα από το PC» επισημαίνει η κ. Κότσα. Ωστόσο, η Microsoft τα πάει καλύτερα στον κομμάτι των «ultramobile» συσκευών όπου δίνεται έμφαση στην παραγωγικότητα.
Όσον αφορά στην κατάταξη των κατασκευαστών tablets, στην κορυφή βρίσκεται η Apple, με 36% (70.400.159), και ακολουθούν η Samsung με 19,1% (37.411.921), η ASUS (5,6% – 11.039.156), η Amazon (4,8% – 9.401.846), η Lenovo (3,3% – 6.525.762) και άλλες (31% – 60.656.161).
Η Gartner προβλέπει επίσης άνοδο των «υβριδικών» ultramobile συσκευών, ακόμη και αν τα tablets παραμένουν αυτή τη στιγμή η πλέον δημοφιλής κατηγορία. «Αν και πέρυσι υπήρξαν λίγο μόνο μοντέλα, τα “υβριδικά” ήταν η πιο ταχέα αναπτυσσόμενη κατηγορία το 2013. Τα υβριδικά ultramobiles προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των χρηστών επειδή το πληκτρολόγιο επιτρέπει καλύτερη χρήση των “παραγωγικών” εφαρμογών και επωφελείται από την μορφή του tablet» σημειώνει η κ. Κότσα.