Τάραξε τα νερά της Διεθνούς Έκθεσης της Γενεύης η Abarth με το 695 biposto
Έστω και ως «μήνυμα» στους πιο σκληροπυρηνικούς, όχι φαν της, αλλά φαν της αυτοκίνησης, η Fiat κατάφερε να ταράξει τα νερά στην Έκθεση της Γενεύης: Πώς; Παρουσίασε το Abarth 695 biposto, ένα μοντέλο με διαστάσεις… τσέπης, αλλά επιδόσεις πραγματικού supercar!
Στην επιστροφή του μετά από μισό αιώνα (!) το θρυλικό Abarth 695 δικαιώνει το μότο «πιο Abarth από όλα τα Abarth»: Με κινητήρα έναν 1.4 T-Jet 190 ίππων και βάρος 997 κιλών, το Abarth “695 biposto” (σ.σ. διθέσιο) προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία του (5,2) όπως και την καλύτερη επιτάχυνση, 0 – 100 χλμ./ώρα (μόλις 5.9″)!Είναι σαφές πως πρόκειται για ένα μίγμα αυτοκινήτου δρόμου και πίστας: Eίναι η υλοποίηση σε έκδοση δρόμου της φιλοσοφίας του Abarth 695 Assetto Corse, που αγωνίζεται στις πιο διάσημες ευρωπαϊκές πίστες. Από τα εντυπωσιακά του «σπαρτιάτικου» mini supercar, το γεγονός ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου στον κόσμο αυτήν τη στιγμή στην κατηγορία του, που είναι εξοπλισμένο με επιλογέα κιβωτίου με dog rings που κινείται σε υποδοχές σε σχήμα «H».
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: Το ‘695 biposto’ κληρονομεί από τον κόσμο των αγώνων: Eμπρός intercooler, σύστημα εξάτμισης Akrapovic, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Shox, ψηφιακό καταγραφέα δεδομένων MXL, καθίσματα Abarth Corsa από τη Sabelt με ζώνες 4 σημείων, σύστημα φρένων Brembo, ζάντες 18 ιντσών OZ και πίσω roll bar από τιτάνιο από την Poggipolini. Επίσης, με στόχο τις επιδόσεις, διαθέτει : Eμπρός παράθυρα με κινούμενες επιφάνειες από polycarbonate και ειδικό κιτ εμφάνισης -προφυλακτήρες, πλαϊνά “skirts”, θόλους τροχών και σπόιλερ- με στοιχεία από ανθρακονήματα παραγωγής Zender σύμφωνα με τις οδηγίες του Abarth Style Centre, ABS, ESP και TTC, μπλοκέ διαφορικό, αγωνιστικό σύστημα φρένων Brembo και αμορτισέρ Extreme Shox.
Ο πρόγονος
Το Fiat Abarth 695 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1964 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με χωρητικότητα 699,5 κ.εκ. και μέγιστη ισχύ 30 ίππων, το αυτοκίνητο είχε μια τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και εκτιμήθηκε ιδιαίτερα για χαρακτηριστικά όπως η ευελιξία και η ευκινησία, είτε στην πόλη είτε σε μικτές διαδρομές. Το πιο εμφανές χαρακτηριστικό του Abarth 695 ήταν η βελτίωση της επιτάχυνσής του: από 60 στα 80 χλμ./ώρα σε 5.2″. Πενήντα χρόνια αργότερα, η Abarth επιλέγει ακόμη μια φορά τη Γενεύη για την παγκόσμια πρώτη παρουσίαση του Abarth 695: 190 ίπποι και 997 κιλά εγγυώνται ότι το “695 biposto” (δηλαδή διθέσιο) μπορεί να προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος (5,2 κιλά/ίππο) και την καλύτερη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 5.9″) στην κατηγορία του. Το αποτέλεσμα είναι το πιο δυνατό Abarth 500 που κατασκευάστηκε ποτέ.
«Την Κυριακή στην πίστα και τη Δευτέρα στο γραφείο.» Αυτό είναι το σλόγκαν που συνοψίζει τη φιλοσοφία του Carlo Abarth. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, η Abarth πάντοτε συμπαθούσε τις προκλήσεις. Κάθε της αυτοκίνητο ήταν μια πρόκληση από μόνο του, μια ευκαιρία για βελτίωση.
«Πιο Abarth»
Το Abarth 695 biposto δεν είναι έκδοση «περιορισμένης παραγωγής», αλλά χωρίς αμφιβολία απευθύνεται σε «ειδικούς» οδηγούς, εκείνους που είναι ικανοί πραγματικά να το οδηγήσουν.
Η ουσία της Abarth αποστάζεται σε ένα μόνο αυτοκίνητο που στοχεύει κατευθείαν την καρδιά, στον ίδιο τον πυρήνα, της Abarth: το «μέγεθος», ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό για την Abarth, ένα ιταλικό «μικρό υπεραυτοκίνητο», και η αγωνιστική δραστηριότητα, πάθος για την ταχύτητα και τις προκλήσεις που φέρνει η κάθε μέρα.
Η έρευνα για τα καλύτερα υλικά και τεχνολογίες, η τεχνογνωσία των μηχανικών της Abarth και μια «δόση τρέλας» χαρακτήριζαν πάντοτε τα αυτοκίνητα της Abarth και είναι στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν στη δημιουργία αυτού του αυτοκινήτου: Δύο θέσεις και εξαρτήματα εμπνευσμένα από τους αγώνες για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με φυσική έλξη για τις πίστες. Τέτοια εξαρτήματα είναι π.χ. το εμπρός intercooler, το σύστημα εξάτμισης Akrapovic, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Shox, ο ψηφιακός καταγραφέας δεδομένων MXL, τα καθίσματα Abarth Corsa από τη Sabelt με ζώνες 4 σημείων, το σύστημα φρένων Brembo, οι ζάντες 18 ιντσών OZ και το πίσω roll bar από τιτάνιο από την Poggipolini.
Η «δόση τρέλας» που επέτρεψε στην Abarth να δημιουργήσει μια ιστορία επιτυχιών, φαίνεται καθαρά σε μερικά στοιχεία του νέου αυτοκινήτου, όπως ο επιλογέας κιβωτίου με dog rings -για πρώτη φορά σ’ ένα αυτοκίνητο δρόμου στην κατηγορία του- ή τα εμπρός παράθυρα με κινούμενες επιφάνειες από polycarbonate (ένα υλικό υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιείται σε αθλητικό εξοπλισμό και στα παράθυρα των αεροπλάνων.
Επιδόσεις υπεραυτοκινήτου
Με βάρος μόλις 997 kg και τον κινητήρα 1.4 T-Jet, που για πρώτη φορά αποδίδει 190 ίππους για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο δρόμου, το Abarth “695 biposto” προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος (5,2 κιλά/ίππο) και την καλύτερη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 5.9″) στην κατηγορία του. Το αποτέλεσμα είναι το πιο δυνατό Abarth 500 που κατασκευάστηκε ποτέ. Το αποδεικνύει και η τελική του ταχύτητα, η οποία φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Το στοίχημα της Abarth ήταν να βρει την τέλεια ισορροπία που απαιτείται για να φέρει ένα αυτοκίνητο που εγγυάται τις επιδόσεις και την οδηγική αίσθηση ενός αυτοκινήτου πίστας στο δρόμο, σύμφωνα με τους δικούς της κανόνες: «απόσταξη» της ουσίας της Abarth μέσω προσεκτικής επιλογής κορυφαίων σε ποιότητα υλικών, προηγμένης τεχνολογίας και κορυφαίων συνεργατών.
Σε ό,τι αφορά το στιλ: υλικά υψηλής ποιότητας και τεχνικές επιλογές από τους αγώνες.
Σε μια ισορροπημένη συνταγή δεν μπορεί να αγνοηθεί η αισθητική. Αυτό αποδεικνύεται από ορισμένα εξωτερικά στοιχεία – όπως οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα πλαϊνά “skirts”, θόλοι τροχών και τα σπόιλερ- που είναι πιο έντονα και πιο «μυώδη», ενισχυμένα με στοιχεία από ανθρακονήματα. Αυτά είναι κατασκευασμένα από τη Zender σύμφωνα με τις οδηγίες του Abarth Style Centre. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από ένα νέο γκρι ματ χρώμα.