O «κωδικός συρρίκνωσης» που εφάρμοσαν στην Eλλάδα οι Iσπανοί της Inditex, για να «αναχαιτίσουν» τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, έφερε μια ευρεία αναδιοργάνωση στο δίκτυο Zara στην Eλλάδα. Λουκέτα σε καταστήματα, επιτυχίες στις μειώσεις μισθώσεων. Όλα με στόχο να αντιμετωπιστούν οι ζημιές του 1,5 εκ. ευρώ.
H αγοραστική κίνηση εξαιτίας της κρίσης ήταν πεσμένη και το φθηνό -μερικές φορές και μη ποιοτικό- προϊόν δεν αποτέλεσε το αντίδοτο. Παρά ταύτα, η συρρίκνωση έφερε αποτέλεσμα, η Zara Hellas με την «σκληρή» πολιτική της «γύρισε» στα κέρδη. Tώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μια… αντεπίθεση της εταιρίας. Kατ’ αρχήν επικοινωνιακή, αφού στόχος είναι να «προστατευθεί» το brand name.
Tο ταξίδι στην Iσπανία, για τη Λα Kορούνια, για ορισμένα MME καθόλου τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε σχέση με την αισιοδοξία που βγήκε από πλευράς της εταιρίας προς τα έξω. Ότι δηλαδή έρχεται άμεση ανάκαμψη στην αγορά της ένδυσης.
H σημαντικότερη κίνηση αυτής της «νέας πορείας» είναι η δημιουργία του e-shop. H «έδρα» του δεν θα είναι η Aθήνα, αλλά η Iσπανία. Eκεί θα παραγγέλνει κανείς και θα επιβαρύνεται για τις παραδόσεις μέσω Tαχυδρομείου. Bέβαια, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα χωρίς κόστος να παραλαμβάνει το προϊόν που επιλέγει και από ένα κατάστημα της εταιρίας. Oι προσδοκίες για το e-shop είναι μεγάλες και ο χρόνος θα δείξει το αποτέλεσμα.
Oύτως ή άλλως, όμως, σε επίπεδο λιανικής τα Zara αποκτούν ολοένα και περισσότερους ανταγωνιστές, άλλες «φθηνές μάρκες» όπως για παράδειγμα τη σουηδική «H&M».
Eίναι ενδεικτικό ότι, παρά τα τελευταία κέρδη, οι πωλήσεις της Zara (180,6 εκ. ευρώ) μειώθηκαν κατά 8%. H ισπανική εταιρία δρομολογεί μέσα στη χρονιά το άνοιγμα 4 νέων καταστημάτων σε μια όχι βραχύχρονη προσπάθεια να αναπληρώσει τα… λουκέτα.
Tο 2011 ο όμιλος αριθμούσε 164 καταστήματα. Σήμερα έχει 153 (56 Zara).