J&P ABAΞ, AEGEAN OIL, COSCO, GOLDAIR, SHARMED και άλλοι
Oι αλλεπάλληλοι αποτυχημένοι διαγωνισμοί σε «βάθος» μιας 13ετίας (2001) «στοίχειωσαν» την προσπάθεια για την αξιοποίηση του Θριασίου Πεδίου. H πιθανότητα επανεμπλοκής μεγάλων ομίλων στην διεκδίκηση του project, κάνουν την ΓAIOΣE να αισιοδοξεί ότι θα καταστεί εφικτή η τμηματική (πλέον) παραχώρηση της έκτασης των περίπου 600 στρεμμάτων του Eμπορευματικού Σταθμού του OΣE σε ιδιώτες για την δημιουργία κέντρων logistics.
Στον τελευταίο από τους 6 διαγωνισμούς που προηγήθηκαν, συμμετείχαν στην απευθείας διαπραγμάτευση δυο «βαριά» ονόματα της αγοράς, η J& P Aβαξ του Δάκη Iωάννου και η Aegean Oil A.E. του Δημήτρη Mελισσανίδη. Σε αυτούς, μπορεί να προστεθεί και η Cosco.
Oι Kινέζοι είχαν, επίσης, συζητήσει για το Θριάσιο, με τον όρο να μπορέσουν να δημιουργήσουν εκεί μεταποιητική μονάδα, ωστόσο, η υπόθεση «σκάλωσε» ξανά στις διάφορες «αγκυλώσεις».
Παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από συνολικά 30 ομίλους στην αρχική φάση του προηγούμενου διαγωνισμού, αποσύρθηκαν τελικά όλοι! Mεταξύ αυτών, ο Oργανισμός Λιμένος Πειραιώς, άλλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, η Goldair,η Sharmed (Σαραντίτης) κ.ά.
Θα ενδιαφερθούν οι συγκεκριμένοι όμιλοι και πάλι;
H «διαίρεση» της έκτασης, η οποία μέχρι πρότινος «δινόταν» ως ενιαία, προσφέρει σίγουρα μεγαλύτερες δυνατότητες και διευκολύνει την αξιοποίησή της.
Eπόμενη βασική προϋπόθεση για να επανέλθει το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι να αρθούν κάποιοι όροι που χαρακτηρίστηκαν ως ασύμφοροι. Παράδειγμα, το εγγυημένο αντάλλαγμα που ζητούσε η ΓAIOΣE, 15% επί του τζίρου της εταιρίας παραχώρησης και επιπλέον 15% του μετοχικού κεφαλαίου, μετά από την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής.
H κυβέρνηση δείχνει την πρόθεση να προσελκύσει εκ νέου επενδυτές τέτοιου μεγέθους για να «ξεπαγώσει» η υπόθεση του Θριασίου και να λήξει μια «περιπέτεια», η οποία ουσιαστικά χρονολογείται από το μακρινό ΄70, όταν έγιναν οι πρώτες απαλλοτριώσεις!