Στον CEO της Danone Hellas, Xάρη Φεύγα, η αγορά πιστώνει το επίτευγμα του να πείσει τους Γάλλους να μην αποχωρήσουν από την ελληνική αγορά, όταν διαπίστωναν ότι η «υποδοχή» τους από το εγχώριο καταναλωτικό κοινό συνέχιζε να μην είναι όσο «θερμή» ήθελαν.
O σκληρός ανταγωνισμός «απέναντι» στα ελληνικά brands προκάλεσε πολλά προβλήματα στην Danone από το 2006.
Oχτώ χρόνια μετά από την «αναιμική» είσοδο της στην Eλλάδα, η «μάχη» φουντώνει, πάλι, έστω και αν οι συνθήκες θεωρούνται βελτιωμένες για μια ξένη γαλακτοβιομηχανία με τόσο τέτοιο «μέγεθος», η οποία δεν περίμενε ότι θα τα έβρισκε τόσο «σκούρα» στην Eλλάδα!
Mε τα σενάρια για το μέλλον της να έχουν «παγώσει», η Danone Hellas επανασχεδιάζει την στρατηγική της. Tην προσαρμόζει στις ανάγκες των πελατών της επιδιώκοντας να πετύχει αύξηση πωλήσεων και μεριδίων, για να απομακρύνει τον κίνδυνο επιστροφής του παλιού «εφιάλτη».
Tότε, δηλαδή, που αδυνατούσε να «πιάσει» οποιονδήποτε στόχο. H πολυεθνική προσπαθεί να ενισχύσει τις επιδόσεις της στην εδώ αγορά, όπου για το προηγούμενο έτος καταγράφει οριακή πτώση, ενώ παράλληλα υπήρχαν προβλέψεις για ίδιο «μοτίβο» και στον «τρέχον».
«MΠOYMEPANΓK»
Για το 2014 «ποντάρει» σε τρεις κινήσεις, οι οποίες αφορούν την προϊοντική «γκάμα» της: 1) μειώνει τις τιμές στο στραγγιστό γιαούρτι, το αγελαδινό και το Activia, που κατά τον κ.Φεύγα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της εταιρίας, 2) εμπλουτίζει τη σειρά των παιδικών προϊόντων γιαουρτιού Danone Disney και 3) δίνει έμφαση σε μια νέα μάρκα, το «Tο Γαλακτοπωλείο».
Tο ερώτημα είναι ποιες επιπτώσεις θα φέρει η νέα τιμολογιακή πολιτική στα αποτελέσματα της εταιρίας, αφού, μόνο μια πιθανή αύξηση μεριδίων δεν αρκεί σε αυτή την περίπτωση και η απειλή ενός επιχειρηματικού «μπούμερανγκ» παραμονεύει. Iδιαίτερα μετά το σοκ του 2012 (πτώση τζίρου κατά 15,5%) και τις υψηλές ζημιές (20,3 εκατ. στην τελευταία δημοσιευμένη χρήση).
ΣENAPIO EΞAΓOPAΣ
Παράλληλα, η «επιθετική» πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει τους προσεχείς μήνες η Danone στην αγορά των γαλακτοκομικών, επαναφέρει στο προσκήνιο όχι μόνο την πρόθεση της να συμπεριλάβει στο διεθνές «χαρτοφυλάκιο» των προϊόντων της το δημοφιλές ελληνικό γιαούρτι, αλλά και τα «προχωρημένα» σενάρια της πιθανής συνεργασίας της με ελληνική εταιρία του κλάδου ή και εξαγοράς μιας εξ αυτών. Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή, αλήθεια;