Ρεκόρ κρατήσεων
Άκρως αισιόδοξα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό εξέπεμψε η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού, ΙΤΒ, που ολοκληρώθηκε χθες στο Βερολίνο.
Παρότι η τιμώμενη χώρα στην ITB ήταν το Μεξικό, στα στόματα όλων είναι η επιστροφή της Ελλάδας στην κορυφή των τουριστικών προτιμήσεων, με το ποσοστό αύξησης των κρατήσεων να υπερβαίνει το 25% στους μεγάλους tour operator.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, η TUI, με μερίδιο 30% στην ελληνική αγορά, κάνει λόγο για πρωτοφανή αύξηση του early booking σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με τη Ρόδο, την Κρήτη και την Κω, να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.
«Προς το παρόν, η αύξηση των κρατήσεων έχει φτάσει το 28%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με άλλους προορισμούς που έχει η TUI στο πρόγραμμά της. Η Ελλάδα έχει φέτος την τέταρτη θέση στον κατάλογο των πιο δημοφιλών προορισμών της TUI», επισημαίνει η εκπρόσωπος του ομίλου Κατρίν Σπίχαλα.
Ανάλογες είναι και οι επισημάνσεις των άλλων μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτόρων της Γερμανίας. Η Alltours, με παράδοση 40 ετών στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, καταγράφει διψήφια ποσοστά αύξησης των κρατήσεων, αλλά έχει και συγκεκριμένους στόχους, στους οποίος αναφέρθηκε σε συνέντευξή του προς την DW, ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Ντίτερ Τσίμπελ: «Την περασμένη χρονιά επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον όμιλο Alltours περίπου 150 χιλιάδες Γερμανοί. Στόχος μας για το 2014 είναι να υπερβούν τις 200 χιλιάδες οι πελάτες μας που θα κάνουν διακοπές στην Ελλάδα. Πρόκειται για τεράστια αύξηση».
Σύμφωνα πάντα με την DW, oι εκπρόσωποι των μεγάλων tour operator δίνουν έμφαση στην ανάγκη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό. Θεωρούν εφικτό το στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, υπό τον όρο ότι θα συμπράξουν για αυτό οι τοπικές κοινωνίες και οι αεροπορικές εταιρείες. Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και κυρίως στην κατασκευή σύγχρονων αεροδρομίων σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς έτσι ώστε αυτοί να είναι εύκολα προσβάσιμοι. Τα αεροδρόμια συνιστούν ένα από τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού.
Αντίθετα, οι tour operator της Γερμανίας απονέμουν εύσημα στην προσαρμοστικότητα των ελλήνων ξενοδόχων, οι οποίοι ενσωμάτωσαν πολύ γρήγορα και σωστά τα νέα προγράμματα εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων των μεγάλων ομίλων.