«Από την στιγμή που υπάρχει προοπτική στην λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών, διατηρούμε ακέραιο ενδιαφέρον για το Λιμάνι του Πειραιά».
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν, όταν ρωτήθηκε σχετικά από δημοσιογράφο, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο οικονομικών ειδήσεων Prime. Ξεκαθάρισε δε ότι η εταιρεία, στο ΔΣ της οποίας προεδρεύει, θα υποβάλει προσφορά κατά την διαδικασία, που θα ολοκληρωθεί έως τις 28 Απριλίου τρέχοντος.
Ο κ. Γιακούνιν προσέθεσε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διατηρούν το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν την αντίστοιχη ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επισκευαστική εταιρεία ROSCO (σ.σ. η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού- ΕΕΣΣΤΥ), και ότι αναμένουν τις αποφάσεις της ελληνικής πλευράς.
Πιο συγκεκριμένα, η ρωσική εταιρεία δεν έχει ακόμη λάβει «από τους Έλληνες την τελική απόφασή τους πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί συνεργάζονται με την ΕΕ και η ΕΕ τώρα λέει: Ας μην διαγράψουμε τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ας την ιδιωτικοποιήσετε πρώτα. Όμως έτσι δεν μπορεί να γίνει. Θα δούμε τι θα κάνουμε».
Το πρακτορείο υπενθυμίζει ότι ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν έχει ζητήσει από τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμρ Πούτιν την άδεια να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αυτών εταιρειών και σχετική χρηματοδότηση της συμφωνίας, από το καλοκαίρι ακόμη του 2013.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τους σιδηροδρόμους Βουλγαρίας και Ελλάδας, «στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου διευρασιατικού διαδρόμου», που σχεδιάζει ο πρόεδρός τους, εξηγώντας ότι γίνεται λόγος για δίκτυο διαπλατυσμένης σιδηροτροχιάς, που θα συνδέει το ρωσικό δίκτυο με το ευρωπαϊκό και θα επιτρέπει χωρίς αλλαγές σασί να φθάνουν έως και τη Βιέννη.