Αυλαία για το Σαλόνι, με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παγκόσμιο πρωταγωνιστή
Με τις πωλήσεις να σταθεροποιούνται στα 12,3 εκατομμύρια στην Ευρώπη και τη μείωση να φτάνει το ισχνό 1,8%, το 2013, το φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι κάθε άλλο παρά καταθλιπτικό.
Ένας λόγος παραπάνω, το γεγονός ότι μετά από μια περίοδο ισχνών αγελάδων, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει να επιδείξει νέα μοντέλα, νέα concepts που οδεύουν προς παραγωγή, ακόμα και νέους «παίκτες» σε όλα τα επίπεδα.
Το 84ο Σαλόνι της Γενεύης, το «motorshow της άνοιξης» μας έκρυβε πολλά διαμάντια, πολλές εκπλήξεις- από τις οποίες συμπεραίνουμε ότι η Ευρώπη πατάει γκάζι στην ανάπτυξη νέων μοντέλων που την ξαναβάζουν στην πρώτη θέση των κατασκευών αυτοκινήτου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκρίνουν πλέον και ακριβά concepts, αφού η Moody’s προβλέπει αύξηση των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά κατά 2% το 2014, η PWC κατά 3,3%, ενώ η CM-CIC ως και 5%. Η “Deal” σήμερα ξεχωρίζει και σας παρουσιάζει τα 23 ανοιξιάτικα διαμάντια που ξεχώρισαν στη Γενεύη.
Audi S1
H Audi παρουσίασε τη νέα γενιά του ΤΤ, το τετρακίνητο concept TTSC με τους 420 ίππους, όμως την… καρδιά μας έκλεψε το S1. Όχι μόνο επειδή έχει το λογότυπο, αλλά επειδή είναι ένα πραγματικό hot hatch. Το μόνο στην κατηγορία του που εφοδιάζεται με τετρακίνηση, εφοδιάζεται με βελτιωμένη έκδοση του 2λιτρου TFSI, απόδοσης 231 PS και ροπή της τάξης των 37,7 kgm. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 5,8 sec ενώ η εργοστασιακή τιμή σχετικά με την κατανάλωσή του ορίζεται στα 7 lt/100 km.
Peugeot 108
Μπορεί το 308 να ανακηρύχθηκε -δικαίως- Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014, όμως στη Γενεύη, τα φώτα έπεσαν στο νέο μικρό της Peugeot. Το 108 διαθέτει τη state of the art σχεδίαση ενός Peugeot, ενώ βασικά ατού του, πλην του μεγέθους (3,47 μέτρα μήκος) είναι η οικονομία των 3κύλινδρων κινητήρων (1.0 με 68 PS και 1.2 με 82 PS) και οι χαμηλοί ρύποι, καθώς και η τεχνολογία και ο εξοπλισμός του που περιλαμβάνει, π.χ. οθόνη αφής 7 ιντσών.
Alfa Romeo 4C Spider
Εδώ, τα λόγια είναι περιττά. Ο Μαρκιόνε έπαιξε και κέρδισε, με την ιταλική φίρμα να ξεπουλάει εν ριπή οφθαλμού όσες 4C δεν έχει ακόμα κατασκευάσει και να ξαναμπαίνει στο πάνθεον των ισχυρών του πλανήτη. Η 4C με την αποσπώμενη οροφή από ανθρακονήματα και τον κινητήρα των 1,8 λίτρων με τις επιδόσεις supercar, έγινε το νέο αντικείμενο του πόθου για τον… μισό πλανήτη.
Aston Martin V8 Vantage N430
Κλείνοντας 201 χρόνια ζωής, η βρετανική φίρμα παρουσιάζει μια πιο άγρια έκδοση της φοβερής και τρομερής V8 Vantage. Η N430 φοράει τον θηριώδη V8 των 4,7 lt. Με μέγιστη ισχύ 436 PS στις 7.300 rpm. Arash AF8 Ο Βρετανός κατασκευαστής Arash παρουσίασε το AF8. Το νέο supercar φορά έναν 7λιτρο V8 της GM, με ισχύ 557 PS και ροπή 65 kgm στις 5.000 rpm. Τα νούμερα μιλούν μόνα τους: 0-100 σε 3,5” και τελική 320 χ.α.ω.
Bentley Continental GT Speed
Η βρετανική Bentley ανανεώνει την, βάρους 2,4 τόνων, Continental GT. Κρατά την πολυτέλεια, τον θηριώδη 6λιτρο W12 με διπλό turbo που αποδίδει πλέον 635 PS και 83,6 kgm ροπής και τις εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 σε 3,8” και τελική 331 χ.α.ω.
BMW 4 Gran Coupe
Οι Βαυαροί παρέδωσαν μαθήματα, αποκαλύπτοντας την 4άρα Gran Coupe που είναι μια λιμουζίνα με σπορ χαρακτήρα. Από τα πέντε μηχανικά σύνολα, ξεχωρίζουμε (πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς) τον… παραδοσιακό για BMW εξακύλινδρο των 3 λίτρων με ισχύ 306 ps και εξωπραγματική κατανάλωση: 8,1 λίτρα στον μεικτό κύκλο!
Citroen C4 Cactus
Οι Γάλλοι, με την πρεμιέρα του C4 Cactus στη Γενεύη και ανακοινώνοντας ότι οι πωλήσεις του αρχίζουν την άνοιξη, μας πήγαν μερικές δεκαετίες μπροστά. Το νέο SUV της Citroen έχει μια σειρά γνωρισμάτων που περιμέναμε ότι θα απολάμβαναν τα… εγγόνια μας: Στις πόρτες και τους προφυλακτήρες υπάρχουν θύλακες αέρα (!) για προστασία από μικροσυγκρούσεις. Στο εσωτερικό, το μόνο που μπορούμε να δούμε είναι οι δύο ψηφιακές touch screens μέσω των οποίων μπορείς να χειριστείς ό,τι φανταστείς στο αυτοκίνητο.
Ferrari California T
Για κάποιους είναι σημάδι… Αποκάλυψης: Η Ferrari, για πρώτη φορά μετά την F-40 χρησιμοποιεί turbo σε μοντέλο της. Σαν να μη φτάνει αυτό, ο 3,8 V8 κινητήρας των 560 ίππων της California T, πέρα από τις επιδόσεις προσφέρει κατανάλωση 10,5 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα.
Fiat Panda Cross
Η Fiat έκανε την πρεμιέρα του Panda Cross. Ένα 4Χ4 με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης/αποχώρησης, ελαστικά παντός καιρού, άγρια εμφάνιση, που μπορεί ωστόσο να κινηθεί εύκολα ως αυτοκίνητο πόλης. Δύο σε ένα…
Honda Civic Type R
Η ιαπωνική φίρμα έχει τοποθετήσει έναν 2λιτρο κινητήρα με τουλάχιστον 280 PS στη νέα γενιά του Type R, όμως επιμένει να το παρουσιάζει ως concept. Ο λόγος είναι απλός: Θέλει να κάνει χρόνο στο “Ring” που θα τη δικαιώνει να λέει ότι έφτιαξε το γρηγορότερο προσθιοκίνητο του πλανήτη.
Huyndai PassoCorto
Οι Κορεάτες… εμπνεύστηκαν από την 4C και παρουσίασαν αυτό το εντυπωσιακό πρωτότυπο που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της ιταλικής ντίβας, αλλά παραμένει concept. Βάρος 840 κιλά, μικρές διαστάσεις και ένας turbo 1,6 λίτρων, απόδοσης 270 ίππων.
Jeep Renegade
Το τέκνο της Fiat Chrysler είναι εντυπωσιακό: Θα φορά κινητήρες από 1,4 λίτρα (Multiair turbo) ως 2,4 λίτρων, θα έχει αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και πέντε βαθμίδες λειτουργίας, ανάλογα με το terrain που κινείται: Auto, Snow, Sand, Mud και Rock.
Koenigsegg One:1
Ο Σουηδός κατασκευαστής άφησε όλο τον πλανήτη με ανοιχτό το στόμα, αφού έφτιαξε ένα αυτοκίνητο με αναλογία kg/PS 1:1. Αυτό είναι το λιγότερο. Διαβάστε αριθμούς: Έχει ισχύ 1.340 ίππους, βάρος 1.340 κιλά, τελική ταχύτητα 450 χ.α.ω. και κάνει το 0-400 (χιλιόμετρα ανά ώρα) σε μόλις 20”.
Lancia Ypsilon Elefantino 14
Ξεχωρίζουμε την ιστορική, για τη Lancia, λέξη “Elefantino” και, στο νέο μοντέλο της γκάμας του Ypsilon βλέπουμε ότι υπάρχουν επιλογές, από τον 0,9 λίτρων Twin Air Turbo των 85 ίππων μέχρι τον 1,3 MJTD. Τα σπουδαία νέα, είναι το λανσάρισμα του πρώτου twin-turbo κινητήρα μεθανίου στην αγορά, με κατανάλωση μόλις 3,1 lt/100 km.
Lamborghini Huracan LP610-4
Αντίο Gallardo: Η τετρακίνητη Huracan έκανε πρεμιέρα στη Γενεύη. Φοράει τον εξελιγμένο V10 των 5,2 λίτρων που… όλοι ποθήσαμε, με απόδοση 610 ίππων. Τα 100 έρχονται σε 3,2” και η βελόνα σταματάει (;) στα 325.
Maserati Alfieri
Για μια εταιρία που με το λανσάρισμα των νέων Quattroporte και Ghibli αύξησε τις πωλήσεις της κατά 150%, η επιβεβαίωση ενός νέου μοντέλου, είναι «είδηση». Η Maserati παρουσίασε τη 2+2 θέσεων coupe Alfieri, που θα βγάλει στην παραγωγή το 2016. Εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό V8 των 4,7 lt, απόδοσης 460 PS και 53 kgm ροπής και είναι πισωκίνητη.
McLaren 650S
Η McLaren τολμά να αψηφήσει τη θρυλική F1 και κατασκευάζει την 650S Coupe που είναι η γρηγορότερη McLaren όλων των εποχών. Θέλει 3” για να επιταχύνει στα 100 km/h, ενώ φθάνει τα 200km/h σε 8,4 sec. Είναι δηλαδή κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο γρήγορη στο 0-200 από τη θρυλική McLaren F1 και κατά 0,6 sec από την 12C.
Mercedes S-Class Coupe
Όσο και αν αποτελεί αντικείμενο χλεύης από τη Jaguar, η Mercedes παρουσιάζει τη νέα S Class Coupe με Magic Body Control. Ο «μικρός» V8 βενζίνης των 4,6 lt., με ισχύ 455 PS και ροπή 71,4 kgm και οι «μεγάλοι» AMG με 585 και 630 ίππους, κάθε άλλο παρά εύκολο «θήραμα» την κάνουν…
Opel Adam S
Την ώρα που η Abarth παρουσίαζε τον δικό της πύραυλο τσέπης, η Opel αποκάλυπτε στο όπλοστάσιό της το Adam S. Με τους 150 ίππους των 1,4 λίτρων τούρμπο κινητήρα του, το 6άρι κιβώτιο και τις εκρηκτικές επιδόσεις, το Adam S είναι το νέο hothatch του Ρούσελχάιμ.
Renault Twingo
Ριζοσπαστικό το γαλλικό supermini, φοράει τον κινητήρα πίσω και έχει την κίνηση στον ίδιο άξονα! Προς το παρόν, θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες 0,9 λίτρων.
VW T-Roc
Ως «ένα SUV μεγέθους Golf το οποίο θα τοποθετηθεί κάτω από το Tiguan», παρουσίασε η Volkswagen το πρωτότυπο T-ROC. Φοράει τον γνωστό 2λιτρο TDI με 184 ίππους και κατανάλωση 4,9 lt/100 km.
Subaru WRX Sti
Στη Γενεύη, η Subaru έκανε πρεμιέρα για το κορυφαίο WRX STI. Το όνομά του τα λέει όλα, αποτελεί φόβητρο για όλα τα supercars. Κάτω από το καπό του φορά τον 4κύλινδρο boxer με τα 300 PS.