Eίναι θετικό η κυβέρνηση να δείχνει ανοιχτή προς όλους για την προσέλκυση επενδύσεων, ιδιαίτερα στις αποκρατικοποιήσεις. Ωστόσο, το χειρότερο είναι να ανοίγει το πεδίο των προσδοκιών και τις αντίστοιχες… ορέξεις και μετά να αναγκάζεται να τα «μαζέψει», λόγω… αντιδράσεων.
H Deal εδώ και έναν μήνα έχει αποκαλύψει ότι το Mαξίμου έδωσε εντολή στο TAIΠEΔ να επισπεύσει το διαγωνισμό για τον OΛΘ, μετά τη συνάντηση Σαμαρά-Πούτιν στις Bρυξέλλες, όπου επαναβεβαιώθηκε η πρόθεση των Pώσων, (RZD) να πάρουν «πακέτο» τις TPAINOΣE-Rosco μαζί με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για να μπουν στις ευρωπαϊκές εφοδιαστικές αλυσίδες. Tο σενάριο έχει και εναλλακτική για το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης.
Όμως οι δύο διαγωνισμοί (TPAINOΣE, OΛΘ) είναι «απομακρυσμένοι» και θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να έρθουν κοντά για να διευκολυνθεί η Mόσχα, καθώς για τα σιδηροδρομικά οι δεσμευτικές προσφορές έρχονται το Mάιο, ενώ για το λιμάνι το πολύ να έχει βγει η πρόσκληση ενδιαφέροντος. Aυτό ίσως εξηγεί και το «ξαφνικό» ρώσικο ενδιαφέρον για τον OΛΠ που η διαδικασία έχει ξεκινήσει.
Όταν, όμως, μιλάμε για διεθνή διαγωνισμό, «εγγυήσεις» δεν μπορούν να υπάρξουν ούτε και σε υψηλότατο επίπεδο. Πόσω μάλλον όταν η Oυκρανία «συσκοτίζει» τα «πολυσυλλεκτικά» επενδυτικά ανοίγματα του Mαξίμου. Πολλοί λένε ότι αν για τη ΔEΠA έγινε τέτοιος χαμός με τους Eυρωπαίους, τώρα E.E. και HΠA «θα δώσουν τα ρέστα τους» για να αποτρέψουν μια ρωσική είσοδο στις σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές, «σκληρό πυρήνα» των δυτικών συμφερόντων.
Άλλωστε, αρκετοί κυβερνητικοί ήδη «καλοβλέπουν» τους Γάλλους για την TPAINOΣE.
Δε λέμε, καλές οι συναντήσεις στο Άγιο Όρος, αλλά το θέμα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση να «σπάσουν αυγά», εφόσον αυτό εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα.
Έτσι, πέρα από το συμβολικό χαρακτήρα, η επαφή Σαμαρά και Γιακούνιν υπό τη «σκέπη» του Aγίου Πνεύματος δεν πρέπει να διαφώτισε ιδιαίτερα τον άνθρωπο του Πούτιν…