Περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια θα εισρεύσουν από την Κίνα στην ελληνική ναυτιλία. Ειδικότερα ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης είχε επαφές στο Πεκίνο για την υλοποίηση του ταμείου των 5 δισ. δολαρίων που συμφώνησαν στην Αθήνα τον περασμένο Οκτώβριο οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Κίνας για την χρηματοδότηση των επιχειρηματιών της ναυτιλίας που χτίζουν πλοία στα ναυπηγεία της Κίνας.
Εκεί άκουσε την υφυπουργό Εξωτερικών Fu Ying όσο και τους επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων τραπεζικών οργανισμών της Κίνας (Bang of China, China Development Bank και Ex-Im) υπογράμμισαν ότι θα υλοποιήσουν στο ακέραιο τη συμφωνία των δυο πρωθυπουργών και μάλιστα είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν την χρηματοδότηση ακόμη και μέχρι τα 10 δις δολάρια εφόσον υπάρχει ζήτηση από τους πλοιοκτήτες.
Ειδικότερα, δεσμεύτηκαν στον Υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ενώπιον και των Ελλήνων εφοπλιστών που συνοδεύουν τον υπουργό στις επαφές του στην Κίνα, ότι οι όροι δανειοδότησης προς τους έλληνες, θα είναι οι καλύτεροι δυνατοί από οποιαδήποτε άλλη τράπεζα του κόσμου.
Δεσμεύτηκαν ότι θα παροτρύνουν τους πελάτες τους να επενδύσουν στην Ελλάδα και τόνισαν με τον πιο εμφαντικό τρόπο, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο για την ανάπτυξη της και οι ίδιοι στηρίζουν την προσπάθεια της χώρας μας, να βγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από την κρίση.
Επίσης, υπογράφηκε το “Σχέδιο Δράσης” με το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών (με τον υφυπουργό κ.Weng Mengyong) που θα υλοποιήσει την χρηματοδότηση των επιχειρηματιών της ναυτιλίας, ανοίγοντας το δρόμο για διεθνή συνεργασία των δυο χωρών στη ναυτιλία και την ναυτική εκπαίδευση.
Στο μεταξύ στη συνάντηση του Γιάννη Διαμαντίδη με τον πρόεδρο της COSCO Captain Wei Jiafu στην έδρα της εταιρίας στο Πεκίνο, συμφωνήθηκε η περαιτέρω επενδυτική παρουσία της εταιρίας στον Πειραιά, αλλά και να συζητηθούν προτάσεις και ιδέες για επενδύσεις κοινού ενδιαφέροντος σε λιμάνια, ναυπήγηση πλοίων και logistics.
Η COSCO δεσμεύτηκε ότι θα ναυλώσει τα πλοία που ναυπηγούνται στην Κίνα, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο την χρηματοδότηση τους αλλά και την πληρότητα του μεταφορικού τους έργου.