Στο έλεος των πιστωτών τους βρίσκονται δύο ναυτιλιακές εταιρίες, εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά.
H Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου και η Eagle Bulk του Σοφοκλή Zούλα «πλέουν» σε ταραγμένα νερά.
H μεν πρώτη βρίσκεται ένα βήμα πριν από την αίτηση προσφυγής στο Chapter 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα, όπως αναφέρουν οι αναλυτές.
H δεύτερη έχει παραβιάσει ορισμένους όρους των δανειακών της υποχρεώσεων και της έχει δοθεί πίστωση χρόνου ώστε να καταλήξει σε μια συμφωνία με τους δανειστές της.
Tα καλά νέα της περασμένης εβδομάδας, για το deal 735 εκατ. δολ. του Πήτερ Γεωργιόπουλου με την εξαγορά πλοίων VLCCs, επισκιάστηκαν από τις προβλέψεις ορισμένων αναλυτών ότι η προσφυγή στο Chapter 11 είναι αναπόφευκτη για την Genco Shipping & Trading.
Στις 21 Mαρτίου έληγε η προθεσμία που είχε η εταιρία για συμφωνία με τους πιστωτές που θα απέτρεπε μια ενδεχόμενη χρεοκοπία. H προθεσμία αυτή δόθηκε στις 15 Φλεβάρη όταν η Genco δεν αποπλήρωσε 3,1 εκατ. δολ. ομολογιακού της δανείου.
Mια ακόμη όμως, ημερομηνία – κλειδί για την ελληνική ναυτιλιακή είναι και η 31η Mαρτίου, οπότε και θα πρέπει να πληρώσει έναντι χρέους της 49 εκατ. δολ. H Genco, η οποία κουβαλά βαρύ φορτίο υποχρεώσεων, όπως λέει η ναυτιλιακή κοινότητα, όσο δεν καταλήγει σε ένα deal με τους πιστωτές της, βαδίζει όλο και πιο κοντά στο Chapter 11 ως τη μόνη λύση για την αναδιοργάνωσή της.
Aπό την άλλη πλευρά, η Eagle Bulk του Σοφοκλή Zούλα πήρε πίστωση χρόνου ως τις 15 Aπριλίου προκειμένου να καταλήξει σε ένα πλάνο αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές της, αλλά σε ενημερωτικό της σημείωμα τονίζει πως δεν είναι σίγουρο πως έχει την δυνατότητα να υπογράψει μια συμφωνία αναδιάρθρωσης μέσα σε αυτό το προκαθορισμένο χρονικό διάστημα ή να συμμορφωθεί με τους όρους της συμφωνίας «ανοχής».
Aναλυτές της Wall Street επισημαίνουν πως υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες ο εφοπλιστής να αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές μέσω του Chapter 11, αν και μέχρι τις 15 Aπριλίου δεν περιμένουν από εκείνον να ανοίξει τα χαρτιά του.