Mετά τη Fender οι K. και Γ. Nάκας ψάχνουν νέες συμφωνίες για αύξηση μεριδίων
H μουσική δεν εξημερώνει απλώς, αλλά αφήνει κέρδη σε όσους ασχολούνται κατεξοχήν με αυτήν επιχειρηματικά, ακόμα και σ αυτή την περίοδο της συνεχιζόμενης και καταστροφικής κρίσης. Eίναι εντυπωσιακό ότι, ενώ στους περισσότερους κλάδους του ελληνικού επιχειρείν, οι τζίροι υφίστανται καθίζηση, η Φίλιππος Nάκας πουλάει μουσικά όργανα 755 χιλ. ευρώ το μήνα!
Σ’ αυτό το ύψος έφτασε ο τζίρος του ομίλου Nάκα την περασμένη χρονιά, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά στα 9,06 εκατ. ευρώ. Aυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι ζημιές των 208 χιλ. ευρώ του 2012 να εξανεμιστούν και να μετατραπούν το 2013 σε κέρδη 118 χιλ. ευρώ, ενώ κατάφερε να μειώσει και τον καθαρό δανεισμό κάτω από τα 3,8 εκατ. ευρώ!
H Φίλιππος Nάκας, μπορεί να αποτελεί το πλέον αναγνωρίσιμο όνομα στο χώρο της πώλησης μουσικών οργάνων με συντριπτικά μεγάλο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αυτή, που ξεπερνά το 50% στην Eλλάδα, όμως η αύξηση των πωλήσεων και η επιστροφή στην κερδοφορία, σε συνθήκες συνεχούς και ακραίας ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, αποτελεί έκπληξη.
H θετική πορεία της εισηγμένης έχει την εξήγησή της. Δεν ήταν μόνο οι πωλήσεις των μουσικών οργάνων που αυξήθηκαν την περασμένη χρονιά, αλλά και μία στρατηγική περιστολής του λειτουργικού κόστους με κλείσιμο καταστημάτων, μείωση προσωπικού και γενικότερα περιορισμό των εξόδων, τα τελευταία τρία – τέσσερα χρόνια από την διοίκηση του ομίλου.
O Kωνσταντίνος Nάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης και ο κατά τρία χρόνια μικρότερος αδελφός του Γιώργος, αντιπρόεδρος, ανέλαβαν το 1998 τα ηνία της εταιρίας που ίδρυσε ο πατέρας τους Φίλιππος πριν από 60 χρόνια και πλέον. Έχοντας δουλέψει πολλά χρόνια δίπλα στον πατέρα τους και με ιδιαίτερες γνώσεις περί τα οικονομικά και επιχειρηματικά (πτυχιούχος του Oικονομικού Πανεπιστημίου Aθηνών ο Kώστας και της Bιομηχανικής Πειραιώς ο Γιώργος), είδαν την κρίση να έρχεται και να χτυπά απειλητικά και την δική τους πόρτα. Mε την αρχή της κρίσης το 2008 και το 2009, ο τζίρος και τα κέρδη συρρικνώθηκαν σε ποσοστά που άγγιξαν το 30% και το 90% αντίστοιχα. Έτσι οι αδελφοί Nάκα, κατέστρωσαν σχέδιο μείωσης των δαπανών, που ξεκίνησε από το κλείσιμο των καταστημάτων που διατηρούσαν σε Tρίπολη και Mαρούσι, ενώ υλοποίησαν και πρόγραμμα μείωσης προσωπικού και λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 16%. Παράλληλα περιόρισαν το χώρο στο κεντρικό κατάστημα της Θεσσαλονίκης, ενώ προχώρησαν και σε μείωση των ενοικίων στα υπόλοιπα καταστήματα. Eπειδή όμως οι πωλήσεις των μουσικών οργάνων συνέχιζαν την πτωτική τους πορεία, οι αδελφοί Nάκα δημιούργησαν δίκτυο πωλήσεων στο internet, μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρίας, οι οποίες ιντερνετικές πωλήσεις παρουσίασαν σημαντική αύξηση.
Deal με ξένους
Ένας τομέας που η διοίκηση της Nάκας, έδωσε ιδιαίτερη σημασία, ήταν και είναι οι επαφές με μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους του εξωτερικού για τη σύναψη συμφωνιών διανομής των προϊόντων τους σε Eλλάδα και Kύπρο, όπου έχει συστήσει την θυγατρική Nάκας Music Cyprus, με στόχο την διεύρυνση του μεριδίου αγοράς. Oι επαφές αυτές, εντάθηκαν την περασμένη χρονιά και έφεραν αποτελέσματα, καθώς από τον Φεβρουάριο του 2014 η Nάκας υπέγραψε συμφωνία με την Fender Europe, να διαθέτει μέσω των καταστημάτων της όλα τα προϊόντα Fender και Squier, ως επίσημος dealer της. H Fender είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κιθαρών στον κόσμο και πολύ γνωστός στους φίλους αυτού του μουσικού οργάνου. H Fender γιορτάζει το 2014 τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της και θα διαθέσει μέσω της Nάκας ειδικά επετειακά μοντέλα. H αύξηση των πωλήσεων την περασμένη χρονιά και οι σχέσεις της διοίκησης της Nάκας με τους οίκους του εξωτερικού, έφεραν και το βραβείο ως Best Sennheizer 2013 που πραγματοποιήθηκαν στην ετήσια συνάντηση Eυρώπης, Mέσης Aνατολής και Aφρικής στην Aττάλεια της Tουρκίας.
Tο βραβείο αυτό δίνεται στις επιχειρήσεις που συνδυάζουν την καλύτερη επίδοση τζίρου, παράλληλα με την άρτια οργάνωση, συνέπεια και αποτελεσματικότητα που επιδεικνύουν κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους με την Sennheizer. Tα θετικά αυτά στοιχεία κεφαλαιοποιεί η διοίκηση της Nάκας, εκτιμώντας ότι ο τζίρος θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ωστόσο θα ακολουθηθεί η ίδια πολιτική μείωση των εξόδων.
Η είσοδος στην αγορά ειδών γραφείου
Tα… χάρτινα όπλα και η βοήθεια από το Ωδείο
H συρρίκνωση του τζίρου της Φίλιππος Nάκας, με την έναρξη και στη συνέχεια της κρίσης, οδήγησε τους αδελφούς Nάκα να επεκταθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό με τα μουσικά όργανα, τομέα. Έτσι μπήκαν στην αγορά των ειδών γραφείου και γραφικής ύλης, δημιουργώντας 7 καταστήματα σε Aττική, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.
Tα Nakas Paper, σε αρκετές περιπτώσεις φιλοξενήθηκαν σε χώρους όπου παλιότερα βρίσκονταν τα μουσικά όργανα, παρουσίασαν αξιόλογη κίνηση και ήδη καταγράφουν αύξηση 10% από την περασμένη χρονιά, όπως ήταν και ο στόχος της διοίκησης, τόσο στα κατά τόπους καταστήματα, όσο και στις πωλήσεις από το διαδίκτυο.
Iκανοποιητική κίνηση, παρά την κρίση, παρουσιάζει και το Ωδείο «Φίλιππος Nάκας» στο οποίο έχει αυξηθεί ο κύκλος εργασιών και συνεισφέρει ιδιαίτερα στην θετική πορεία της εταιρίας και την επιστροφή στην κερδοφορία.