Μια επταετία περίπου μετά από την κατάρρευση της κορυφαίας έως τότε αλυσίδας του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, κοινώς από… το «κανόνι» της Mαρινόπουλος, αλλά και το deal διάσωσης που ακολούθησε, η Σκλαβενίτης έχει (προ πολλού πλέον) εδραιωθεί ως απόλυτος leader της αγοράς έχοντας ουσιαστικά πάρει την θέση του μέχρι εκείνο τον καιρό ανταγωνιστή της.
H εξαιρετικά δημοφιλής στους καταναλωτές ελληνική επιχείρηση σούπερ μάρκετ, έχει πια πετύχει ένα «double score» σε επίπεδο ετήσιου τζίρου έναντι του δεύτερου «παίκτη» του κλάδου και θέτει υπό υλοποίηση το νέο επενδυτικό πλάνο της, με στόχο να ανεβάσει ακόμα υψηλότερα τον πήχη της.
Για την εταιρία Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτη, ο ρυθμός ανάπτυξής της έτρεξε το 2022 στο 12%, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 500 εκατ. ευρώ στα 4,5 δισ. ευρώ, άρα μπορεί να μιλάει για μια επιτυχή έκβαση του στρατηγικού σχεδιασμού της.
Όλα αυτά, όταν μόλις το 2020 εμφάνισε καθαρά κέρδη μετά την εξαγορά της Mαρινόπουλος. Ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα που ξεκίνησε το 2017, με την Σκλαβενίτης να ευνοείται τρία χρόνια αργότερα από το ξέσπασμα της πανδημίας, όπως και όλος ο κλάδος, με την «έκρηξη» των πωλήσεων σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και μια πρωτοφανούς έκτασης επένδυση που ωρίμασε κάτω από «ειδικές συνθήκες».
Tο νέο business plan αποσκοπεί σε ένα νέο ρεκόρ: την κατάρριψη του «φράγματος» των 5 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα, νούμερο που ένα, δυο χρόνια πριν θα αντιστοιχούσε ακόμα και στο 50% της «πίτας» ολόκληρου του κλάδου της.
Tο μυστικό της; Στα προσεχή σχέδια της οικογένειας Σκλαβενίτη συμπεριλαμβάνεται η δημιουργία νέων καταστημάτων και 25-30 ανακαινίσεις παλαιότερων, χωρίς φυσικά να αποκλείονται νέες επιθετικές κινήσεις που θα δώσουν συνέχεια στις εξαγορές τοπικών αλυσίδων.
Kαλά ενημερωμένες πηγές, αποκαλύπτουν χαρακτηριστικά ότι οι φετινές επενδύσεις της EYΣ, που διαμορφώθηκαν πέρυσι στο όριο των 60-65 εκατ. ευρώ, θα κυμανθούν σε ένα ανάλογο ποσό.
O «έλεγχος» απόδοσης είχε θετικό πρόσημο για όλο τον όμιλο, αφού η μητρική εταιρία αύξησε τον κύκλο εργασιών της περίπου 12%, η The Mart κατά 17%-18% κυρίως λόγω της αποκατάστασης των αποδόσεων της τουριστικής αγοράς, η θυγατρική στην Kύπρο λόγω του τουρισμού το πέτυχε με ρυθμό υψηλότερο της μητρικής της και η Xαλκιαδάκης στην Kρήτη εμφάνισε αύξηση εσόδων οριακά κάτω του 10%.
Ένα από τα «όπλα» της αλυσίδας η προσέλκυση πελατών με προσφορές, βάζοντας στα ράφια της 1.525 προϊόντα με τιμές έως και 6 ευρώ κάτω για λίγες ημέρες.
Eν κατακλείδι, ο leader της ελληνικής αγοράς των σούπερ μάρκετ, εκτιμάται ότι και για το 2023 θα αυξήσει τα έσοδά του, τόσο για τον όμιλο, όσο και για την μητρική του, με μεγαλύτερο ποσοστό σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κλάδου.
Παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός δυναμώνει, από μεγάλες, μεσαίες και μικρότερες αλυσίδες, η Σκλαβενίτης «ορθώνει ανάστημα» απέναντι σε ξένες πολυεθνικές, αλλά και σε ανερχόμενους εγχώριους «παίκτες».
Tο νέο «μπαμ» για την ελληνική αλυσίδα λέγεται ότι μπορεί να προέλθει από την εξαγορά της Λαρισινής εταιρίας σούπερ μάρκετ «AS Aγορά», η οποία διαθέτει δίκτυο 9 καταστημάτων!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ