“Στο υπουργείο Εσωτερικών έχουμε ένα μεγάλο χρηματοδοτικό εργαλείο που λέγεται “Αντώνης Τρίτσης” και επενδύουμε 3,5 δισ. ευρώ σε δήμους και περιφέρειες”, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, μιλώντας σήμερα σε εκδήλωση, στο πλαίσιο του 11ου συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης, που οργανώνει στο συνεδριακό και πολιτιστικό κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, η εφημερίδα “Πελοπόννησος”.
Όπως προσέθεσε ο Στέλιος Πέτσας, “στην Αχαΐα και στη Δυτική Ελλάδα επενδύουμε συνολικά 140 εκατ. ευρώ” και ειδικότερα: “Είναι περίπου 46 εκατ. ευρώ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για δύο μεγάλα εργαλεία, όπου το μεγαλύτερο είναι το “Αντώνης Τρίτσης”, δηλαδή περίπου 28 εκατ. ευρώ, καθώς και άλλα 18 εκατομμύρια ευρώ, που αφορούν στα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Στους δήμους είναι περίπου 72 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” για την οδική ασφάλεια, καθώς και αλλά 21 εκατομμύρια ευρώ για ένα εμβληματικό έργο στην Αιγιάλεια, που λύνει το θέμα της ύδρευσης για μία τόσο μεγάλη περιοχή και ήταν ένα αίτημα δεκαετιών”.
“Αυτά τα έργα υποδομών”, επισήμανε ο Στέλιος Πέτσας, “δεν είναι μόνο ύδρευσης, αλλά είναι και έργα αγροτικής οδοποιίας, ψηφιακού μετασχηματισμού, διαχείρισης απορριμμάτων, ανακύκλωσης και αστικών αναπλάσεων”.
“Είναι όλα αυτά θέματα”, προσέθεσε, “που είτε κάνουν καλύτερη και πιο γρήγορη τη μετακίνηση, είτε βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και αυτό οδηγεί στο να σκεφτούμε, ότι αυτά τα 3,5 δισ. ευρώ του “Αντώνης Τρίτσης” και τα άλλα 612 εκατ. ευρώ που αφορούν το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας, είναι πρωτοφανή νούμερα για την αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα, διότι έχουμε πάρα πολλά χρόνια να τα δούμε να διοχετεύονται”.
Μιλώντας αναλυτικότερα για το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών είπε ότι “3,5 δισ. ευρώ είναι ενταγμένα έργα: 2,2 δισ. ευρώ είναι δημοπρατημένα έργα, 1,143 δισ. είναι συμβασιοποιημένα έργα και 429 εκατ. ευρώ είναι εκταμιεύσεις”.
Παράλληλα, σημείωσε ότι “για το Ταμείο Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί τις δράσεις οδικής ασφάλειας, έχουμε μία πρωτοφανή για την αυτοδιοίκηση επιτάχυνση, αφού μέσα σε ένα χρόνο εκδόθηκε πρόσκληση και υπεβλήθησαν προτάσεις ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, εντάχθηκαν 612 εκατ. ευρώ από πάρα πολλούς δήμους και 450 εκατ. ευρώ έχουν δημοπρατηθεί μέσα σε δύο μήνες, το οποίο είναι ένα τεράστιο ποσό”.
“Με όλα αυτά επιτυγχάνουμε να αντιμετωπίζουμε”, όπως είπε χαρακτηριστικά, “9.500 σημεία που έχουν χαρακτηριστεί ως επικίνδυνα για οδικά ατυχήματα, έχουμε 3.200 χιλιόμετρα συνολικές παρεμβάσεις, έχουμε 170.000 ωφελούμενους μαθητές και φοιτητές εκεί που συνδέονται με σχολεία ή με πανεπιστήμια, έχουμε 70.000 ωφελούμενους ευπαθών ομάδων, έχουμε παρεμβάσεις εντός αστικών περιοχών σε 7.000 στρέμματα, έχουμε 1.100 “έξυπνους” σηματοδότες, ενώ οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται κατά την κατασκευή των έργων, είναι περίπου 3.500″.
“Αυτά”, όπως τόνισε ο κ. Πέτσας, “είναι σοβαρά μέτρα σύγκρισης που βοηθούν να δείξουμε ότι έχουμε αλλάξει σελίδα και πάμε προς το μέλλον με μία ταχύτητα, που παρά την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, όπου βέβαια στεκόμαστε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, πρέπει ταυτόχρονα να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην ξαναγίνει ποτέ ένα τέτοιο τραγικό δυστύχημα, αλλά και να χτίσουμε πάνω σε αυτά που έχουμε μέχρι τώρα δημιουργήσει για μία καλύτερη Ελλάδα”.
Απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου, Γιάννη Χρηστάκου, ο οποίος συντόνισε την συζήτηση, σχετικά με την αναζήτηση των ευθυνών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Στέλιος Πέτσας είπε ότι “στα Τέμπη έγινε ένα έγκλημα και τις ευθύνες για το έγκλημα αυτό άμεσα, δίκαια και ονομαστικά θα της αποδώσει η Δικαιοσύνη” και προσέθεσε:
“Για το πώς θα αποτρέψει το πολιτικό σύστημα την επανάληψη μιας τέτοιας τραγωδίας, πιστεύω ότι χρειάζεται επιτάχυνση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου συνολικά. Αυτό απαιτεί άλλη διοικητική διάρθρωση και άλλα πρόσωπα να διαχειρίζονται τον σιδηρόδρομο. Επίσης, χρειάζεται υλοποίηση των επενδύσεων που είχαν μείνει πολύ πίσω, αφού περίπου 45 εκατ. ευρώ το χρόνο, ποσό πολύ μικρό, δίνονταν για το δίκτυο και γενικά για τον σιδηρόδρομο στη χώρα. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αύξησε το ποσό αυτό πάνω από τα 80 εκατ. ευρώ και έχουν δεσμευτεί 270 εκατ. ευρώ στο Ταμείο αΑνάκαμψης για αυτό το έργο. Αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία, πού όμως δεν είναι αρκετά. Αυτό που νομίζω ότι χρειάζεται είναι να ξεριζωθεί η νοοτροπία, που αντί να έχει το 100% της προσοχής της στα παιδιά που βρίσκονται στο τρένο, το έχει στα σουβλάκια”.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον αν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής θα πρέπει να είναι ξανά στα ψηφοδέλτια της ΝΔ, ο Στέλιος Πέτσας είπε ότι “οι εκλογές δεν πρέπει να μας απασχολούν καθόλου μέχρι να δοθούν οριστικές απαντήσεις για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου”. “Μετά”, σημείωσε, “υπάρχει χρόνος να συζητήσουμε οτιδήποτε”.