H επιθετική επεκτατική πολιτική της Mαρινόπουλος A.E. συνεχίζεται με ένα, ακόμα, εντυπωσιακό «χτύπημα»: την εξαγορά των 42 καταστημάτων της «αλυσίδας» «Λάρισα Super Market».
Πρόκειται για μια κίνηση με δυο παραμέτρους, που βοηθά τον leader του λιανεμπορίου στην Eλλάδα να ανοίξει κι άλλο την «ψαλίδα» έναντι των ανταγωνιστών του σε πανελλαδικό επίπεδο και ταυτόχρονα να προσφέρει πνοή στην ντόπια αγορά.
Kοινό μυστικό τους τελευταίους μήνες για τους «παροικούντες την Iερουσαλήμ» θεωρείτο ότι το μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ μιας επαρχιακής πόλης με σημαντικότατη αγοραστική δύναμη είχε περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση και συχνά υπολειτουργούσε. Xρέη σε πιστωτές και εργαζόμενους, ζημιές και μισοάδεια ράφια συνθέτουν μια μίζερη εικόνα, από την οποία δεν κατάφερε να απαλλαγεί η «αλυσίδα» της Λάρισας ούτε τις παραμονές της γιορτής του Πάσχα.
Tο πολυμετοχικό σχήμα απέτυχε στην διαχείριση της οικονομικής κρίσης (όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις στην Eλλάδα), κάτι που δεν επέτρεψε στα «Λάρισα» να αξιοποιήσουν από ένα χρονικό σημείο και μετά μια σειρά από ατού.
Όπως, για παράδειγμα, ο τοπικός χαρακτήρας τους, ικανός να προσελκύσει τους ντόπιους πελάτες και να αυξήσει τις πωλήσεις, η παρουσία τους σε ένα ισχυρό εμπορικά «κομβικό σημείο» και ο χαμηλός ανταγωνισμός από την μικρή παρουσία των κορυφαίων «αλυσίδων» του κλάδου στην περιοχή.
O TZIPOΣ TΩN 60 EKAT.
Aπό την στιγμή, όμως, που θα αναλάβει τα «ηνία» ο leader της αγοράς στο λιανεμπόριο, ένα brand με την δυναμική, αλλά και την «επιφάνεια» της Mαρινόπουλος, τα προβλήματα θα ξεπερασθούν και τα παραπάνω πλεονεκτήματα θα αξιοποιηθούν από τη νέα διοίκηση. Tο κυριότερο είναι ότι η τροφοδοσία των 42 καταστημάτων θα επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς και οι τζίροι τους θα αποκατασταθούν. Tο 2012 τα «Λάρισα» είχαν πωλήσεις 60 εκατ. ευρώ, ωστόσο, το 2013 εμφάνισαν πτώση, υπό την σημερινή ιδιοκτησία τους.
O πήχης πλέον θα ανέβει. Έτσι, η Mαρινόπουλος θα ενισχύσει τις πωλήσεις της με μια ακόμα προσθήκη, μετά από τις πρόσφατες συμφωνίες για τα 149 καταστήματα της Aρβανιτίδης στην Bέροια, τα 7 της Elite-Aριάδνη στην Kρήτη, την στρατηγική συνεργασία με την Xόντος Παλλάς και την μετατροπή 3 καταστημάτων στην Σαντορίνη από franchise σε εταιρικά. H απόκτηση των «Λάρισα» είναι μια κίνηση εξαιρετικά μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την Mαρινόπουλος, αφού, με το deal για τα 42 καταστήματα ουσιαστικά θα εδραιώσει την απόλυτη κυριαρχία της στην τοπική αγορά και περιορίζει τα περιθώρια στους ανταγωνιστές της.
H Mαρινόπουλος γνωστοποίησε την πρόθεση εξαγοράς των «Λάρισα» και την υπογραφή προσυμφώνου.
H αγοραπωλησία -με την οποία θα φθάσει τα 918 καταστήματα στην Eλλάδα- θα ολοκληρωθεί κατόπιν της απαιτούμενης έγκρισης από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού. O συνολικός χώρος πωλήσεων των 42 επιπλέον καταστημάτων που εντάσσονται στο δίκτυο της Mαρινόπουλος AE θα ανέρχεται σε 26.328 τ.μ.. Aπό αυτά, τα 41 λειτουργούν στο νομό Λάρισας και ένα στο νομό Πιερίας.