Η Jeep παρουσίασε την 4η γενιά του απόλυτου SUV, του Cherokee
Σίγουρα δεν είναι τυχαίο ότι ο πολύς κόσμος, όταν αναφέρεται σε SUV, χρησιμοποιεί τη λέξη «τζιπ», ό,τι μάρκα και αν είναι αυτό.
Η Jeep, που πρώτη έφτιαξε… τζιπ, έχει κάθε δίκιο να περηφανεύεται ότι ήταν, είναι και θα είναι η «βασίλισσα» του χώρου.
Έτσι λοιπόν, η παρουσίαση του δημοφιλέστερου μοντέλου της δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί «είδηση». Άλλωστε, είναι κοινό μυστικό, ότι το Cherokee πάντα θα αποτελεί τον «βασιλιά» των SUV και το μέτρο σύγκρισης για όλους τους άλλους.
Απλά, επειδή είναι το αυθεντικό Jeep και είναι το Cherokee.
Στην 4η γενιά του, λοιπόν, το Cherokee εξελίχθηκε σε ένα εντελώς καινούργιο όχημα, προσφέροντας στους αγοραστές του μία νέα προσέγγιση της φιλοσοφίας “Go anywhere, do anything” που εκπροσωπεί εδώ και πολλά χρόνια την αμερικανική μάρκα. Το νέο Jeep Cherokee κινείται από τον εξαιρετικά οικονομικό 2λιτρο κινητήρα turbo diesel Multijet II, που συνδυάζεται με το νέο 9τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαθέτει μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό, μοναδική οδική συμπεριφορά, θρυλικές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου -σαν γνήσιο Jeep 4×4-, κορυφαίας ποιότητας εσωτερικό, πρωτοποριακές τεχνολογίες, θέτει νέα πρότυπα οικονομίας & άνεσης, ενώ χαρακτηρίστηκε και σαν ‘best in class’ στην κατηγορία των μικρών 4Χ4 από τον οργανισμό Euro NCAP, αποσπώντας τη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του συγκεκριμένου οργανισμού.
Και δικίνητο!
Το νέο Jeep Cherokee θα διατίθεται πλέον, εκτός από τις 4κίνητες, και σε 2κίνητες εκδόσεις. Είναι δε το πρώτο SUV στην κατηγορία του με δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω άξονα (πίσω διαφορικού) με αποτέλεσμα τον δραστικό περιορισμό των απωλειών από την χρήση του συστήματος 4κίνησης όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο.
Η εναλλαγή της κίνησης από 2κίνητο σε 4κίνητο γίνεται αυτόματα χωρίς να χρειάζεται καμία απολύτως επέμβαση από τον οδηγό.
Το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από τον Απρίλιο του 2014 και θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Longitude, Limited και Trailhawk. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον 2λιτρο Multijet II turbo diesel με 170 ίππους και -για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας- με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.
Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται με απόδοση 140 ίππων και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στις επιλογές θα περιλαμβάνονται επίσης και 2 βενζινοκινητήρες, ο V6 Pentastar των 3.2 λίτ. με 9άρι αυτόματο κιβώτιο και ο Tigershark MultiAir I-4 των 2.4 λίτ.
Το εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Cherokee διακρίνεται για την ποιότητα, τη φιλικότητα προς τον οδηγό και την προσοχή στη λεπτομέρεια.
Οι τραπεζοειδείς φόρμες στο ταμπλό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εσωτερικού, ενώ η πρόσοψη της κεντρικής κονσόλας είναι εμπνευσμένη από την μπροστινή μάσκα του θρυλικού Willys Jeep του 1940.
Έντονη επίσης είναι και η αίσθηση των ποιοτικών υλικών που αποκομίζει κανείς, είτε βλέποντας είτε αγγίζοντας οπουδήποτε στο εσωτερικό: επενδύσεις θυρών, πάνω μέρος ταμπλό, κεντρικό υποβραχιόνιο, είναι μερικά από τα σημεία που η ποιότητα των υλικών κάνει αισθητή την παρουσία της.
Το Jeep Cherokee διατίθεται με τρεις επιλογές εσωτερικής διακόσμησης: Morocco, Grand Canyon και Vesuvio.
Η τετρακίνηση
Η νέα γενιά του SUV της Jeep προσφέρει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών καινοτόμων συστημάτων τετρακίνησης (Jeep® Active Drive I, Jeep® Active Drive II και Jeep® Active Drive Lock), τα οποία το αναδεικνύουν στον ηγέτη της κατηγορία του, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Επιπλέον με την δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού -το μοναδικό στην κατηγορία του- συνεισφέρει στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Η εμπλοκή – απεμπλοκή του πίσω διαφορικού και η μετάδοση της κίνησης από τον εμπρός στον πίσω άξονα, πραγματοποιείται αυτόματα με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της ροπής, αναλόγως των συνθηκών.
Jeep Active Drive I
Διαθέσιμο στις εκδόσεις Longitude και Limited, το σύστημα μετάδοσης Jeep Active Drive I είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και αποτελείται από μια μονάδα μεταφοράς ισχύος (PTU) μονής σχέσης μετάδοσης, η οποία αναλόγως των συνθηκών κατανέμει την ροπή είτε στους δύο είτε στους τέσσερις τροχούς ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης. Η μετάβαση στη τετρακίνηση πραγματοποιείται αυτόματα, εφόσον το σύστημα ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης ή μειωμένη ελκτική ικανότητα.
Στην λειτουργία του το Jeep Active Drive I αλληλεπιδρά με τα συστήματα Βrake Τraction και Electronic Stability Control (ESC). Ένας υγρός συμπλέκτης μεταφέρει την απαιτούμενη ροπή στο πίσω διαφορικό ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Jeep Active Drive II
Το σύστημα Jeep Active Drive II παρέχει επιπλέον στον οδηγό την επιλογή κοντών σχέσεων μετάδοσης.
Με την επιλογή της 4-Low υποπολλαπλασιάζεται η σχέση μετάδοσης σε πιο αργή (2,92 : 1), χαρακτηριστικό ιδανικό για σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου (βλ. αυξημένη ικανότητα αναρρίχησης) ή ρυμούλκησης σε γλιστερά εδάφη.
Το Active Drive II συνεργάζεται με το σύστημα Selec Terrain το οποίο, επεμβαίνει στη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει το κιβώτιο και το σύστημα ευστάθειας έτσι ώστε να μεταδίδεται η ροπή στους τροχούς που έχουν υψηλότερη πρόσφυση (διαθέσιμο στην έκδοση Cherokee Limited).
Jeep Active Drive Lock
Στάνταρ στις εκδόσεις Trailhawk, το σύστημα Jeep Active Drive Lock περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά του Active Drive II και επιπρόσθετα την επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού για μέγιστη ικανότητα αναρρίχησης ή ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου.
Το παραπάνω χαρακτηριστικό είναι διαθέσιμο σε όλες τις επιλογές του κοντού κιβωτίου, ενώ κλειδώνει αυτόματα στην επιλογή “Rock” του συστήματος Selec Terrain μεγιστοποιώντας την ικανότητα έλξης.
Ένα επιπλέον ισχυρό ατού του νέου Cherokee, ακούει στην ονομασία Selec-Speed Control, το οποίο, σε συνεργασία με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), υποβοηθά αυτόματα στην κίνηση του οχήματος στην κατάβαση (Hill-ascent Control) ή την ανάβαση (Hill-descent Control) ανεξάρτητα κλίσης και εμποδίων.
Το Selec-Speed Control είναι διαθέσιμο στον οδηγό όταν έχει επιλεγμένη την σχέση 4-Low μέσω ειδικού διακόπτη και διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή σε ένα εύρος ταχυτήτων από 1,6 έως 8,5 χλμ./ώρα ανάλογα με την επιθυμία του χειριστή.
Αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στις εκδόσεις με το σύστημα μετάδοσης Jeep Active II και Trailhawk.
Εννιατάχυτο
Το Jeep Cherokee είναι το πρώτο SUV στην κατηγορία του που προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 9σχέσεων (στάνταρ στην turbo diesel έκδοση 2 λίτρων με τους 170 ίππους και διαθέσιμο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις).
Το κιβώτιο χάρη στο προηγμένο τεχνολογικό του προφίλ διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του κατά την εναλλαγή των σχέσεων, εξασφαλίζοντας υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές καυσαερίων.
Προσφέρει άμεσες επιταχύνσεις και ομαλή μετάδοση ισχύος κινούμενο σε ανοιχτό δρόμο.
Επιπλέον δίνει την δυνατότητα στον οδηγό άμεσων χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων.
Επιλέγοντας από 40 διαφορετικές χαρτογραφήσεις βελτιστοποιεί την διαδικασία αλλαγής σχέσης ώστε να πετύχει το καλύτερο σημείο αλλαγής για ομαλότερη οδήγηση, μέγιστη οικονομία καυσίμου, επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση.
Για τα παραπάνω λαμβάνονται υπ’ όψιν διάφορες παράμετροι όπως, η λειτουργία του κινητήρα, εγγραφές πολλαπλών αισθητήρων κίνησης, θέσης, θερμοκρασίας κ.λπ.
Η επιλογή των 9 σχέσεων και του εύρους μετάδοσής τους, εξυπηρετεί τόσο την οικονομία καυσίμου όσο και την αξιοπιστία του κινητήρα ο οποίος λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές.