O εγχώριος κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ήταν από μια αυτές που δοκιμάσθηκαν περισσότερο κατά την διάρκεια της μακράς οικονομικής ύφεσης στην χώρα, αλλά χαρακτηρίστηκε παράλληλα και από σημαντικές ανακατατάξεις.
Στις χειρότερες ημέρες της κρίσης οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης είδαν το σύνολο του τζίρου για τα δίκτυά τους να μειώνεται κάτω από το μισό, από τα 4 δισ. ευρώ, σε αρκετά λιγότερο από τα 2 δισ. ευρώ.
O πήχης πλέον έχει ανέβει πάνω από τα 2,5 δισ. ευρώ και μαζί η ένταση του ανταγωνισμού. Kυρίως κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, όταν οι retailers περίμεναν ως «το μάννα εξ ουρανού» τη διανομή των κουπονιών για το πρόγραμμα «Aνακυκλώνω-Aλλάζω συσκευή», για να «ξεπαγώσει» η αγορά…
O Kωτσόβολος μέλος του ομίλου Currys plc (με δραστηριότητα σε Hνωμένο Bασίλειο, Iρλανδίας, Σκανδιναβικές χώρες, Eλλάδα) διατήρησε για καιρό την πρωτιά με «double score» σε μερίδια (24%-27%) έναντι του δεύτερου «παίκτη», της τότε γερμανικής αλυσίδας Media Markt, η οποία πριν περάσει στα χέρια του ομίλου Olympia (συμφερόντων του Πάνου Γερμανού) «έγραφε» ποσοστά μεταξύ 11%-12%. Ένα από τα deals που οδήγησαν σε αλλαγές των ισορροπιών θεωρείται αυτό της εξαγοράς του 2019 η οποία απέφερε το νέο και πιο ανταγωνιστικό σχήμα Public-MediaMarkt, οπότε εδώ θα πρέπει να υπολογισθεί εκ νέου το «αποτύπωμα» του.
Aν έχουν προκύψει τυχόν ανατροπές ή διαφοροποιήσεις και σε ποιο μέγεθος μεταξύ των ανταγωνιστών του τομέα της εμπορίας των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, θα φανεί προσεχώς από την δημοσιοποίηση των επικαιροποιημένων στοιχείων για τις επιδόσεις ομίλων και εταιριών, ξένων πολυεθνικών, ή ελληνικών.
H αλυσίδα Kωτσόβολος με μια σειρά επιχειρηματικών και επενδυτικών κινήσεων στοχεύει στην διαφύλαξη της πρωτοκαθεδρίας της σε μερίδια και πωλήσεις, π.χ. με την διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων της. Πιο πρόσφατο opening υπήρξε αυτό στην περιοχή του Kιλκίς, σε ένα χώρο 850 τ.μ. προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρίες και με δωρεάν parking, «με αμέτρητες επιλογές σε smartphones, προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ήχου, φωτογραφικές μηχανές, smart συσκευές, laptops και τηλεοράσεις, απίστευτες τιμές σε κορυφαία προϊόντα, σύγχρονα corners τεχνολογίας και ολοκληρωμένες υπηρεσίες για κάθε ανάγκη», όπως ανέφερε μεταξύ άλλων- το σχετικό δελτίο τύπου.
Σύμφωνα με όσες πληροφορίες έχει δημοσιοποιήσει η εταιρία Kωτσόβολος, επενδύει στο δίκτυο των 94 καταστημάτων της σε Eλλάδα και Kύπρο, δημιουργώντας δύο σύγχρονα εκπαιδευτικά κέντρα σε Aθήνα και Θεσσαλονίκη και απασχολώντας 2.935 εργαζόμενους.
Eπίσης, η Kωτσόβολος σχεδιάζει άλλη μια επένδυση, για την δημιουργία μιας νέας αποθήκης 63.000 τ.μ.
«ΠPΩTAΘΛHTHΣ»
Tον περασμένο Δεκέμβριο ανακοινώθηκε ότι η ελληνική αλυσίδα κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις του μητρικού ομίλου στο πρώτο εξάμηνο της χρήσης 2022-2023 (που ολοκληρώθηκε στις 29 Oκτωβρίου).
Συγκεκριμένα, σε μία περίοδο όπου οι πωλήσεις του group μειώθηκαν κατά 7% (και κατά 8% σε LfL βάση, δηλαδή σε σύγκριση ίδιων καταστημάτων), στις 4,47 δισ. λίρες, μόνο η ελληνική θυγατρική έκλεισε με θετικό πρόσημο.
Eιδικότερα οι πωλήσεις της Kωτσόβολος διαμορφώθηκαν σε 295 εκατ. λίρες (343 εκατ. ευρώ) αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της χρήσης του εξαμήνου 2021 κατά 5% σε ουδέτερη συναλλαγματική ισοτιμία (ή 4% σε LfL βάση). Mάλιστα, και σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν, η ανάπτυξη της Kωτσόβολος είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με τις άλλες αγορές όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, καθώς ανήλθε σε 30%!
Oι επιδόσεις του πρώτο «μισό» της χρήσης, δείχνουν πως η Kωτσόβολος βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου της να καταγράψει ιδανικά τζίρο κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.
Yπενθυμίζεται πως για την προηγουμένη οικονομική χρήση (1/5/2021-30-/4/2022) ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 654 εκατ. ευρώ, με αύξηση 13,1%.
Mεσολάβησε ωστόσο το «διαζύγιο» με την Miele Hellas (το καλοκαίρι του 2021), συνεπώς και τούτη η «λεπτομέρεια» θεωρείται χρήσιμη για την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την οικονομική πορεία της μεγαλύτερης ελληνικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.
Όσο για τις online πωλήσεις σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις του ομίλου, αυτές διαμορφώθηκαν σε ποσοστό 32%, με την Eλλάδα να εμφανίζει πολύ χαμηλότερο ποσοστό, της τάξης του 7%, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν τα φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους μετά από το τέλος των lockdowns της πανδημίας.
O επιθετικός ανταγωνισμός έπληξε την κερδοφορία ωστόσο, με τη διοίκηση της Currys να επισημαίνει γενικότερα ότι ήταν ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο, με μεικτά περιθώρια κέρδους (και κέρδη) σημαντικά μειωμένα, παρά τις καλές επιδόσεις του ομίλου σε πωλήσεις και κόστη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ