Δεν άγγιξαν καν τις προβλέψεις οι πωλήσεις α’ τριμήνου για τον ελβετικό κολοσσό στον τομέα τροφίμων, Nestle. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις άγγιξαν τα 20,8 δισ. ελβετικά φράγκα έναντι πρόβλεψης για 21,456 δισ. Ως αιτία γι’ αυτό, η εταιρεία ανέφερε το Πάσχα που φέτος για τους καθολικούς πέφτει αργά, αλλά και την κακοκαιρία στις ΗΠΑ που αποδυνάμωσε την καταναλωτική κίνηση.
Την ίδια ώρα, ο όμιλος επιβεβαίωσε το ετήσιο outlook. Η επίδοσή του θα κριθεί στο δεύτερο μισό του έτους και ο όμιλος αναμένει οργανική ανάπτυξη γύρω στο 5%.
“Η οργανική μας ανάπτυξη τους πρώτους μήνες του έτους ήταν σε συμφωνία με τις προσδοκίες και εξαρτήθηκαν από την ένταση (των πωλήσεων) παρά από τις τιμές. Η συνεχής ροή νέων προϊόντων και η καλή εκτέλεση των παραγγελιών διατήρησαν την ανάπτυξη σε δύσκολες συνθήκες αγοράς”, ανέφερε ο CEO, Paul Bulcke.
“Περιμένουμε ότι η συνεχής ενίσχυση του ελβετικού φράγκου θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις”, πρόσθεσε ο ίδιος.
Η οργανική ανάπτυξη επιβραδύνθηκε στο 4,2% στο α’ τρίμηνο, από 5,3% το δ’ τρίμηνο του 2013, ελαφρώς πάνω από το 4,1% που προέβλεπε δημοσκόπηση του Reuters.
Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επηρέασαν σημαντικά τις πωλήσεις στη Βόρειο Αμερική, νέα προϊόντα, όπως πίτσα και είδη ζαχαροπλαστικής βοήθησαν στην ώθηση της ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον όμιλο, η ανάπτυξη στις αναδυόμενες είναι σταθερή, ενώ στις ανεπτυγμένες, γνωστά ονόματα όπως η KitKat και ο Nescafe είχαν καλές επιδόσεις.