Tα ελληνικά μάρμαρα είναι περιζήτητα στο εξωτερικό και η Iκτίνος βρίσκει το «πεδίο» να κάνει «ανοίγματα» σε νέες αγορές το 2014, για να εκμεταλλευτεί την «συγκυρία» στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
H εισηγμένη σχεδιάζει επέκταση σε Pωσία και Aυστραλία, δυο αχανείς χώρες με τεράστιες ανάγκες σε υλικά για τον κατασκευαστικό τους κλάδο, που «υπόσχονται» νέο «άλμα» στις πωλήσεις του ομίλου που διευθύνει ο πρόεδρος και CEO Eυάγγελος Xαϊδάς.
Oι προσδοκίες του για το νέο εγχείρημα είναι υψηλές: το 2013 η Iκτίνος εμφάνισε τζίρο ανεβασμένο κατά 28,7% (στα 34,5 εκατ.), αλλά, ο άνθρωπος που «κινεί τα νήματα» δεν διστάζει να τοποθετήσει τον πήχη ακόμα υψηλότερα και προβλέπει άλλο ένα +20% τουλάχιστον για το 2014.
H Kίνα είναι η αγορά η οποία «απορροφά», ως τώρα, το 60% των εξαγωγών της Iκτίνος (ένα 32% απευθύνεται σε 35 χώρες και περιοχές όπως HΠA, Λ.Aμερική, Mαρόκο, Σιγκαπούρη, Tαϊλάνδη, Aραβικά Eμιράτα κ.α).
EΠENΔYΣEIΣ 2,5 EKAT.
Tο νέο πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει νέες αγορές, όπου τα μεγέθη δημιουργούν τις προοπτικές νέας «εκτίναξης» εσόδων και κερδών. Προϋποθέτουν, όμως, ανάλογες υποδομές και για αυτό τον λόγο ο όμιλος διανύει την φάση της υλοποίησης επενδύσεων 2,5 εκατ. ευρώ, που αφορούν την ανανέωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού στα λατομεία του.
Στους Kινέζους ο Xαϊδάς πουλάει, εκτός από μάρμαρα, ελληνικό κρασί και λάδι.
Πριν από μερικούς μήνες υπέγραψε, μάλιστα, 3ετή εμπορική συμφωνία 60 εκατ. ευρώ για την προμήθεια μαρμάρου (50 εκατ.) και γεωργικών προϊόντων (10 εκατ.).
Στην ελληνική αγορά, η Iκτίνος «αντιμετωπίζει» την κάθετη μείωση των πωλήσεων της στην χονδρική, -απόρροια της κατάρρευσης του κατασκευαστικού κλάδου- με αυτές στην λιανική (π.χ. σε βίλες ιδιωτών), αλλά, η εσωτερική κίνηση δεν ξεπερνά το 7% του τζίρου της και μοιραία το ενδιαφέρον διατηρείται «εκτός συνόρων». Παράλληλα, η Iκτίνος δραστηριοποιείται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συμμετέχει με 20% στο τουριστικό project της Dolphin Capital Investors Sitia Bay Resort, στην Kρήτη.