Το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα, οι προκλήσεις στην αγορά εργασίας, οι νέες τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη, οι τάσεις περιφεριοποίησης και το ανθρώπινο ταλέντο της χώρας ήταν το αντικείμενο της συζήτησης μεταξύ της Αλεξάνδρας Παπαλεξοπούλου, Εκτελεστικής Διευθύντριας στον Όμιλο Titan, του Γιώργου Μυλωνά, Πρόεδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Alumil και του Γιώργου Δασκαλάκη, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Συμβούλου της Kaizen Gaming, στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Όπως τόνισε η Αλεξάνδρα Παπαλεξοπούλου, «είναι θνησιγενής στρατηγική να αντιστέκεται κανείς στην πρόοδο και εμείς οφείλουμε ως επιχειρήσεις να φροντίζουμε για τη δια βίου μάθηση. Εμείς, επειδή δεν βρίσκαμε εξειδικευμένες ειδικότητες έχουμε προγράμματα μετεκπαίδευσης επί 2-3 μήνες των νέων εργαζόμενων. Επίσης, πρέπει να συνεργαστεί ο δημόσιος με τον ιδιωτικό τομέα». Σημείωσε στη συνέχεια ότι «η Ελλάδα αναδύεται ξανά και προσελκύει το ενδιαφέρον των επενδυτών, ενώ οι γεωπολιτικές αναταράξεις μπορεί να επηρεάσουν θετικά την Ελλάδα και την βάζουν ξανά στον χάρτη. Πρέπει ωστόσο να έχουμε μία σταθερή ηγεσία, να μην αλλάζουν οι πολιτικές και χρειάζεται παράλληλα βελτίωση της δικαιοσύνης και επένδυση στους ανθρώπους της Ελλάδας».
«Εδώ τα πράγματα είναι τόσο «χύμα» που αναπτύσσουμε μία τεχνογνωσία που δε σε κάνει να φοβάσαι να πας για παράδειγμα να επενδύσεις στην Ινδία και το τολμάς πιο εύκολα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μυλωνάς και προσέθεσε: «Ένας από τους λόγους που δεν έχουμε μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα, όπως επενδύσεις από μεγάλες βιομηχανίες, είναι ότι υπάρχουν πολλά θέματα που προβληματίζουν τους επενδυτές. Η Ελλάδα δεν έχει μέγεθος ως αγορά, γι’ αυτό σημασία έχει η προστιθέμενη αξία που δίνεται στα προϊόντα. Στόχος πρέπει να είναι η αύξηση της προστιθεμένης αξίας στα προϊόντα που παράγονται εδώ, κάτι που χρειάζεται βιομηχανική πολιτική που δεν υπάρχει στην χώρα». Από την άλλη πλευρά, για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην παραγωγή σημείωσε ότι με την τεχνητή νοημοσύνη η εταιρεία έχει πετύχει 25% αύξηση της παραγωγικότητας και 90% μείωση του σκραπ.
«Ήμασταν οι “τρελοί του χωριού” όταν πριν από 10 χρόνια ξεκινήσαμε την εταιρεία για να ανταγωνιστούμε σε διεθνές επίπεδο, αλλά τα καταφέραμε» σημείωσε ο Γιώργος Δασκαλάκης, ενώ συνέχισε αναφέροντας ότι «Στην Ελλάδα πρέπει να υπάρχει η κουλτούρα του ρίσκου, όλοι έχουμε αποτύχει πολλές φορές αλλά πρέπει να βάζουμε τον πήχη ψηλά. Οι Έλληνες άλλωστε είναι πολύ εργατικοί και ταλαντούχοι. Η συνεχής εκπαίδευση είναι μονόδρομος, αλλά πρέπει να προσελκύσουμε ταλέντα και από το εξωτερικό. Η Ελλάδα μας “εκπαιδεύει” για να ανταπεξέλθουμε σε οποιαδήποτε δυσκολία. Ο ανταγωνισμός σε εμάς μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή» τόνισε.