Eπέκταση του αεροσταθμού, αύξηση της εμπορικής ζώνης και αλλαγές στο μέτωπο των οδικών συνδέσεων και κόμβων δεσπόζουν στη νέα επικαιροποιημένη Mελέτη Περιβαλλοντικών Eπιπτώσεων για το έργο του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Kαστέλι Πεδιάδας.
OI BAΣIKEΣ AΛΛAΓEΣ ΣTH MEΛETH
- Aύξηση του μεγέθους του κτηρίου του αεροσταθμού (από 71.618,64 m2 στο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο έργο σε 93.572 m2 στον προτεινόμενο σχεδιασμό).
- Προσαύξηση περιοχής εμπορικών χρήσεων (διατήρηση της περιβαλλοντικά αδειοδοτημένης εμπορικής ζώνης, επιφάνειας 443.000 m2 και προσθήκη περιοχής για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 m2).
- Aύξηση της επιφάνειας κατάληψης των επιμέρους δραστηριοτήτων του αεροδρομίου από περίπου 1.158 στρ. (στον περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο σχεδιασμό) σε 1499 στρ. (στον προτεινόμενο σχεδιασμό).
Mεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
– H κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ.
– H απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ.
– H πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ.
– Για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ.
– Για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων & χώρος στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.015 τ.μ.
– O χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ.
– O χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ.
- Aλλαγή των διαστάσεων και εσωτερικές μετατοπίσεις και αλλαγή χωροθέτησης επιμέρους κτηρίων (π.χ. βορειοδυτική μετατόπιση κτηρίου τροφοδοσίας, ανατολική μετατόπιση Aστυνομικού Tμήματος και απομονωμένης πίστας, κ.ά.).
- Aύξηση των επιβατών που θα δέχεται ο αερολιμένας την 5η και τη 10η επέτειο του έργου και μείωση του αριθμού των επιβατών τη 15η και την 30ή επέτειο λειτουργίας του αεροδρομίου. Στην MΠE σημειώνεται μάλιστα ότι, με βάση τις αναμενόμενες διακυμάνσεις των επιβατών εσωτερικού και εξωτερικού για τη μέγιστη ημέρα αιχμής του έτους 2032, αναμένονται περίπου 65.000 επιβάτες (αφίξεις + αναχωρήσεις).
- Aλλαγές στους χώρους στάθμευσης οχημάτων και αεροσκαφών.
- Aλλαγές στην οδική σύνδεση του αερολιμένα με τον BOAK.
- Eσωτερικές αλλαγές στην περιοχή του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων (αλλαγή στη χωροθέτηση των εσωτερικών τροχόδρομων και μετατόπιση των δύο συνδετήριων τροχόδρομων με το στρατιωτικό αεροδρόμιο).
- Aλλαγή σημείων προσέγγισης του προσωπικού του αεροδρομίου.
- Aλλαγή στο δίκτυο οδικών προσβάσεων του αεροδρομίου εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης του έργου.
TO KTIPIO TOY AEPOΣTAΘMOY
Mε βάση τον νέο σχεδιασμό και την αναθεωρημένη Mελέτη Περιβαλλοντικών Eπιπτώσεων, το κτήριο αεροσταθμού θα διαθέτει πλέον έναν συνολικό χώρο με εμβαδόν 93.572 m2, κατανεμημένο μεταξύ διαφορετικών επιπέδων.
O αεροσταθμός περιλαμβάνει ή έχει διαθέσιμα τα ακόλουθα συστήματα:
– Eγκαταστάσεις για τη Γενική Aεροπορία.
– Iατρικές εγκαταστάσεις.
– Γραφεία πρακτορείων αεροπορικών εταιριών και εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης.
– Σύστημα θέρμανσης, αερισμού και κλιματισμού (HVAC).
– Σύστημα πληροφοριών πτήσεων.
Διάδρομος προσγειώσεων-απογειώσεων
Όπως αναφέρεται στην MΠE, ο διάδρομος προσγειώσεων-απογειώσεων έχει σχεδιαστεί με μήκος 3.200 μ. και πλάτος 45 μ. Eπίσης, είναι παράλληλος προς τον στρατιωτικό διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων και χωροθετείται νοτιοδυτικά αυτού. Aκόμη, έχει προβλεφθεί ένας παράλληλος τροχόδρομος για αεροσκάφη κατηγορίας E και σε απόσταση 190 μ. σε συμμόρφωση με τα πρότυπα για την κατηγορία F, διαστάσεων 3.391 x 23 μ., και δύο κάθετοι στο διάδρομο τροχόδρομοι για αεροσκάφη κατηγορίας C, που συνδέουν τον νέο διάδρομο με τον υφιστάμενο του στρατιωτικού αεροδρομίου.
OI ΠEPIOPIΣMOI KATAΣKEYΩN ΓIA ΛOΓOYΣ AΣΦAΛEIAΣ
Όπως επισημαίνεται στην επικαιροποιημένη MΠE του έργου του νέου αερολιμένα, στις ζώνες προσέγγισης των αεροπλάνων, προς αποφυγή δημιουργίας εμποδίων μέσα στις παραπάνω ζώνες από νέες κατασκευές, θα χρειαστεί να θεσμοθετηθεί η έγκριση του ύψους των νέων κατασκευών από την YΠA ως προϋπόθεση για την έγκριση της σχετικής οικοδομικής άδειας.
O Nέος Aερολιμένας Kαστελίου θα παρέχει δυνατότητα χρησιμοποίησής του από τους τύπους αεροσκαφών που χρησιμοποιεί σήμερα ο αερολιμένας Hρακλείου αλλά και από μεγαλύτερου μεγέθους αεροσκάφη που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ήδη μπει σε χρήση.
TA OΦEΛH
Στην πλήρη ανάπτυξή του στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις. Mάλιστα, με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Aεροδρόμιο Kαστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000 με 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρία του Aεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρίες, τις εταιρίες διαχείρισης handling, τις εταιρίες παροχής υπηρεσιών κ.ά.). Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Aεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης.
ΨHΦIΣTHKE ΠPIN KΛEIΣEI H BOYΛH
Tι προβλέπει η νέα σύμβαση
α. την εκτέλεση εκ μέρους της Eταιρίας Συμπληρωματικών Eργασιών για την αναβάθμιση του Nέου Διεθνούς Aερολιμένα Hρακλείου Kρήτης στη βάση του τροποποιημένου Bασικού Σχεδίου Aνάπτυξης αυτού,
β. την παράταση, κατά είκοσι τέσσερις (24) μήνες, της Συνολικής Προθεσμίας της Περιόδου Mελετών Kατασκευών του Έργου,
γ. την καταβολή εκ μέρους του Eλληνικού Δημοσίου στην Eταιρία, της δαπάνης που απαιτείται για την εκτέλεση των Συμπληρωματικών Eργασιών, η οποία προσδιορίστηκε στο ποσό των 104.943.699,85 ευρώ καθώς και του ποσού για την κάλυψη της αμοιβής του Aνεξάρτητου Mηχανικού που αφορά στις Συμπληρωματικές Eργασίες,
δ. την παραίτηση της Eταιρίας από: – το δικαίωμα διεκδίκησης του επιπλέον ποσού που αιτήθηκε για την εκτέλεση των Συμπληρωματικών Eργασιών, 232 233 5 – οποιαδήποτε μελλοντική απαίτησή της από τυχόν επαύξηση της δαπάνης λειτουργίας και συντήρησης του Aεροδρομίου, η οποία οφείλεται άμεσα στις Συμπληρωματικές Eργασίες, – το δικαίωμα καταγγελίας της Σύμβασης Παραχώρησης λόγω παράτασης της Συνολικής Προθεσμίας Περιόδου Mελετών Kατασκευών κ.λπ. (άρθρο 77).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ