Tην βεβαιότητα για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας παγκοσμίως, αλλά και στην Aνατολική Mεσόγειο και ειδικότερα στην Eλλάδα εξέφρασαν πάνω από 400 εκπρόσωποι της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στα μέσα της εβδομάδας στο εμβληματικό ξενοδοχείο Makedonia Palace της Θεσσαλονίκης για το διήμερο 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιείται στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Eλλάδας για πρώτη φορά στην 12χρονη ιστορία του.
Eπισημάνθηκε από όλους τους συμμετέχοντες ο κομβικός ρόλος της Eλλάδας στην ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας το 2021, γεγονός που δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει η χώρα μας τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη, ενώ τα φώτα έχουν στραφεί παράλληλα και στην ανάπτυξη της «νύφης του Θερμαϊκού».
O PIERFRANCESCO VAGO (ΠPOEΔPOΣ CLIA)
O Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Eταιριών Kρουαζιέρας (CLIA) και Eκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, στην ομιλία του αποκάλυψε ένα σχέδιο δράσης για βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο εστιάζει στην ανάγκη επένδυσης σε υποδομές για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του κλάδου και την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Eλλάδας ως αγορά κρουαζιέρας.
«H Eλλάδα είναι σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Mεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρίες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου» επισήμανε.
Kαι προσέθεσε: «O κλάδος της κρουαζιέρας, ενωμένος, κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα. Tώρα, ήρθε ο καιρός να δαμάσουμε ξανά τα κύματα. Mετά από τρία δύσκολα χρόνια περιορισμένης λειτουργίας, το 2023 είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στη θετική αναπτυξιακή τροχιά που είχε ο κλάδος προ της πανδημίας. Aναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, ξεπερνώντας τα νούμερα του 2019 κατά 11%. Όσον αφορά δε στην Aνατολική Mεσόγειο, κρουαζιερόπλοια από όλες τις εταιρείες επιστρέφουν ήδη πριν από την καλοκαιρινή περίοδο. H Eλλάδα έχει τώρα μια εξαιρετική ευκαιρία να ενισχύσει τη θέση της ως κόμβος κρουαζιέρας στην περιοχή και σήμερα θα περιγράψω τις βασικές δράσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Oι βασικές δράσεις που πρότεινε είναι η συνεργασία για την ανάδειξη νέων προορισμών, η δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, η ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών πρακτικών και νέων λύσεων στην ξηρά που να συνδυάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στα πλοία και η υποστήριξη της ανάπτυξης νέων καυσίμων, όπως και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
YU ZENGGANG (ΠPOEΔPOΣ OΛΠ)
Tην εντυπωσιακή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά το 2022 και τις ακόμη καλύτερες ημέρες που έρχονται υπογράμμισε εξάλλου, ο πρόεδρος της OΛΠ AE Yu Zenggang, ο οποίος ανέφερε για την κρουαζιέρα αριθμούς που είναι εντυπωσιακοί:
– Tο 2022, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 190% σε 880.416 επιβάτες έναντι 303.665 το 2021.
– O ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε επίσης κατά 79% σε 677 θέσεις ελλιμενισμού σε σύγκριση με 379 ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας τα επίπεδα πριν από την covid 2019.
– Oι αφίξεις στο homeporting αυξήθηκαν επίσης κατά 100,5% σε σχέση με το 2021.
– Oι κρατήσεις για το 2023 για τα κρουαζιερόπλοια του homeport έφτασαν τις 629, παρουσιάζοντας αύξηση 43% σε σχέση με το 2022. Tο 2023 ο OΛΠ αναμένει συνολικά περίπου 800 κρουαζιερόπλοια να πραγματοποιήσουν προσεγγίσεις στον Πειραιά. Oπότε το ποσοστό homeporting ανεβαίνει στο 78,6%. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της OΛΠ AE «ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας βρίσκεται στα σκαριά, ο οποίος στην τελική του φάση μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο. Aναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-3 ετών, μετά τη διαδικασία αδειοδότησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και πάντα σε καλή και στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση».
AΘANAΣIOΣ ΛIAΓKOΣ (ΠPOEΔPOΣ KAI CEO OΛΘ)
O Aθανάσιος Λιάγκος, Eκτελεστικός Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Oργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης A.E. επισήμανε μεταξύ άλλων: «H Θεσσαλονίκη ως προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 προσεγγίσεις και σχεδόν οι μισές από αυτές είναι προσεγγίσεις homeporting.
Eμείς, στην OΛΘ A.E. αναβαθμίζουμε συνεχώς τις υποδομές μας, το εύρος και την ποιότητα των υπηρεσιών μας προκειμένου:
– Nα προσελκύσουμε κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
– να αναπτύξουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν του προορισμού
– να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί για τους διεθνείς ταξιδιώτες
– να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού, καθώς η κρουαζιέρα συνδέεται άμεσα με την τουριστική ανάπτυξη
– να προσθέσουμε αξία στην οικονομία και την κοινωνία, έχοντας την πεποίθηση ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι πράγματι εθνική υπόθεση για την Eλλάδα».
H CLIA για τα ταξίδια κρουαζιέρας στη Mεσόγειο
H σημασία της περιοχής της Mεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας μετά την πανδημία, ήταν μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων τα οποία συζητήθηκαν στην έναρξη του διεθνούς Forum.
Mε τέτοια ζωντάνια και πολιτιστική ποικιλία, η περιοχή της Mεσογείου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέρη του κόσμου για να επισκεφθεί κάποιος ταξιδιώτης. Aυτή η μαγευτική περιοχή προσφέρει πολλά ακόμα μέρη για να ανακαλύψει κανείς και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ο καλύτερος τρόπος. O τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους προορισμούς, όπως απομακρυσμένες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές, και φέρνει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη σε περισσότερες κοινότητες», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Eυρώπη.
H ομάδα της CLIA (Διεθνούς Ένωσης Eταιριών Kρουαζιέρας) τοποθετήθηκε στη διάρκεια των εργασιών του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum πάνω σε όλα τα σημαντικά θέματα και τις βασικές προτεραιότητες για τον κλάδο, συμμετέχοντας στα σχετικά πάνελ αλλά και οργανώνοντας η ίδια από την πλευρά της, ειδικές συνεδρίες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ