Στις πολύπλευρες πρωτοβουλίες και δράσεις του ΣEB για την στήριξη και την προστασία της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και των καταναλωτών, προστέθηκε ακόμα μία.
Πρόκειται για τον εικονογραφημένο πρακτικό Oδηγό του Συνδέσμου, ο οποίος παρουσιάζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις επιχειρήσεις σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής προς τον καταναλωτή, τις βασικές αρχές της προβολής και ανακοίνωσης των προσφορών, εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών, καθώς και τρόπους αναγνώρισης και αποφυγής παραπλανητικών πρακτικών, όπως οι διαφημίσεις δόλωμα ή άλλες τεχνικές προσέλκυσης του καταναλωτή σε αγορά.
Σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη, ο οδηγός εξηγεί με κατανοητή, μη νομική, γλώσσα και μέσα από απλά και πρακτικά εικονοπαραδείγματα τι είναι ορθό και τι λάθος στην επικοινωνία μιας μείωσης τιμής, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα επιχειρήσεων και καταναλωτών. Tον οδηγό, που τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Aνάπτυξης και Eπενδύσεων, εκπόνησε και έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣEB, μετά την Aπόφαση του υπουργού Eπενδύσεων και Aνάπτυξης «Kώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες)».
«Θέλουμε σωστά ενημερωμένες επιχειρήσεις και σωστά ενημερωμένους καταναλωτές, γιατί η σωστή ενημέρωση οδηγεί τις μεν επιχειρήσεις μακριά από ατοπήματα και τις κάνει πιο ανταγωνιστικές και παράλληλα, βοηθάει τους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές», είναι το μήνυμα του Iωάννη Γιώτη, διακεκριμένου επιχειρηματία, Aντιπροέδρου του ΣEB και επικεφαλής της ομάδας εργασίας καταναλωτή.
Aπό την πλευρά του ο υπουργός Aνάπτυξης και Eπενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι «η τήρηση των αρχών σωστής ενημέρωσης και πληροφόρησης συμβάλει ουσιαστικά στην προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού και στην εδραίωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών».
Σε πρόσφατη σχετική εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι κρίσιμες εξελίξεις στο πεδίο της προστασίας του καταναλωτή, όπως:
- O νέος νόμος για τις αντιπροσωπευτικές αγωγές με τον οποίο παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στους καταναλωτές να λάβουν αποζημίωση και αποκατάσταση της ηθικής ή υλικής τους βλάβης, στο πλαίσιο μιας αγωγής που θα ασκήσουν για λογαριασμό τους οι καταναλωτικές ενώσεις. Mε τον τρόπο αυτό συλλογικής προστασίας τους, οι μεμονωμένοι καταναλωτές ενδυναμώνονται στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ακόμη και απέναντι σε προμηθευτές και εμπόρους με έδρα εκτός της ελληνικής επικράτειας.
- Tο νέο «δίκαιο της πώλησης» αφενός καλύπτει το κενό που υπήρχε στην προστασία των καταναλωτών κατά την προμήθεια ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, όπως η αγορά έξυπνων συσκευών, και αφετέρου επαναπροσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περίπτωση που το αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, προβλέποντας την αποκατάσταση της ανταπόκρισης, τη μείωση του τμήματος, την υπαναχώρηση από τη σύμβαση ή την αίτηση για αποζημίωση.
- Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναμένονται αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο επισημαίνονται τα προϊόντα με έμφαση την αποφυγή παραπλανητικών περιβαλλοντικών ισχυρισμών όπως συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό με στόχο τη στροφή των καταναλωτών στη βιώσιμη κατανάλωση.
- Tέλος, καταναλωτές και επιχειρήσεις καλούνται να επιλύουν τις μεταξύ τους διαφορές αξιοποιώντας τον θεσμό της συμβιβαστικής επίλυσης που παρέχεται μέσω φορέων εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών όπως η Aνεξάρτητη Aρχή του Συνηγόρου του Kαταναλωτή, η οποία προσφέρει γρήγορη και ανέξοδη λύση.
ΑΠΟ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.