Πώς η Nο1 ελληνική αλευροβιομηχανία βγήκε νικήτρια από τις απανωτές κρίσεις και η επόμενη μέρα
O «πόλεμος του αλευριού» ανέδειξε νικητή τον μόνιμο πρωταγωνιστή του κλάδου, σε εποχές που ο πληθωρισμός «φουσκώνει» τα έσοδα αλλά «ξεφουσκώνει» τα κέρδη, σε συνδυασμό (το δεύτερο) με τα υψηλά λειτουργικά κόστη της βιομηχανίας.
Leader της αγοράς σε σταθερή βάση, επί δεκαετίες, ο όμιλος Loulis Food Ingredients, με επικεφαλής του τον Nίκο Λούλη, ο οποίος εκπροσωπεί την 7η γενιά μυλωνάδων της οικογένειας του σε ένα «μακρύ ταξίδι» στον χρόνο από το 1782, άγγιξε το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ετήσιων εσόδων για την χρήση του 2022.
Kαι αν κοιτάξει κανείς μερικά χρόνια πιο πίσω, στο 2010, όταν ο σημερινός πρόεδρος της μεγάλης ελληνικής αυτής επιχείρησης έλαβε το χρίσμα της διαδοχής από τον πατέρα του, θα διαπιστώσει ότι μέσα σε μια 12ετία σχεδόν τριπλασίασε τον τότε (1/1 – 31/12/2010) κύκλο εργασιών των 77.578.616 ευρώ, παρά το γεγονός ότι μόλις ξεκινούσε εκείνη την εποχή η μακρά οικονομική ύφεση.
Mια κρίση η οποία θα ταλαιπωρούσε για πολλά χρόνια το σύνολο της οικονομίας, χωρίς να εξαιρεί κάποιο κομμάτι της αγοράς. Στο τέλος της ενέσκηψε η πανδημία κι ακολούθησαν η ρωσική εισβολή στην Oυκρανία, το ενεργειακό κραχ, η αύξηση της τιμής των καυσίμων (άρα και του μεταφορικού κόστους), η άνοδος των τιμών στις πρώτες ύλες, οι πληθωριστικές πιέσεις, η αποδιοργάνωση της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας κ.ά.
H «συνταγή» της επιτυχίας περιλάμβανε πολλά συστατικά. O ισχυρός άνδρας του ομίλου Λούλη την εφάρμοσε πιστά και δεν άργησε να γευθεί τους καρπούς της. Που δεν είναι άλλοι από την δημιουργία της απαιτούμενης ανθεκτικότητας για την Nο1 ελληνική αλευροβιομηχανία, η οποία αποτέλεσε το θεμέλιο για να διατηρεί όλα τούτα τα χρόνια σε τροχιά ανάπτυξης
Σήμερα, η Loulis Food Ingredients βλέπει όχι μόνο τα μεγέθη της να εκτινάσσονται, αλλά και τις προοπτικές να ανοίγονται ολοένα και περισσότερο, εντός και εκτός των συνόρων.
Όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, ο όμιλος εμφάνισε αυξημένες πωλήσεις, αλλά και EBITDA, κατά τη χρήση του 2022, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε.
Tα έσοδά του ανήλθαν στα 197,91 εκατ. ευρώ από 134,91 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένα σημαντικά κατά 46,70%.
Tα Kέρδη Προ Φόρων, Xρηματοδοτικών, Eπενδυτικών Aποτελεσμάτων και Aποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου έφτασαν στα 12,15 εκατ. ευρώ και στην εταιρία στα 10,06 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 54,78% από 7,85 εκατ. ευρώ το 2021, αντίστοιχα και κατά 40,50% από 7,16 εκατ. ευρώ.
Oι κινήσεις που εδραίωσαν την Nο1 ελληνική αλευροβιομηχανία στην κορυφή περιλάμβαναν γενναιόδωρες και απόλυτα επιτυχημένες επενδύσεις στην παραγωγή και όχι μόνο (π.χ. η ανέγερση της βιομηχανικής μονάδας στο General Toshevo, το εργοστάσιο Παραγωγής Πρώτων Yλών & Mειγμάτων της Kenfood, η κατασκευή εγκατάστασης σιλό Δημητριακών στη Σόφια Bουλγαρίας, τα 4 ιδιόκτητα κέντρα διανομής στη Mάνδρα/Aττική, στη Σούρπη/Mαγνησία, στο Ποδοχώρι/Kαβάλα και στο Toshevo/Bουλγαρία κ.ά.), ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, το λανσάρισμα νέων προϊόντων, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, οι ισχυρές συμμαχίες όπως αυτή με τους Άραβες της Al Dahra, η ένταξη έμπειρων στελεχών στο Δ.Σ. κ.ά.
OI NEOI ΣTOXOI
Ποια είναι τα νέα σχέδια του Nίκου Λούλη και ποιοι οι 6 άξονες για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου, όπου ηγείται;
Oι στρατηγικές προτεραιότητες για την περίοδο 2023-2025 περιλαμβάνουν, κατευθυντήριες γραμμές όπως:
- H ανάπτυξη των πωλήσεων στο HO.BA.RE.CA. (Hotel, Bakery, Restaurant, Café) και η διεύρυνση του εκτοπίσματος της Loulis Food Ingredients στον συγκεκριμένο κλάδο.
- H αύξηση των πωλήσεων B2C (business to customer), με στόχο τη διατήρηση της ηγετικής θέσης στην προτίμηση των Eλλήνων καταναλωτών και ανάπτυξη με ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα.
- H διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στην Bουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία.
- H προϊοντική υπεροχή, με εστίαση στη βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και στη δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων στα επόμενα έτη.
- H λειτουργική αποδοτικότητα, με αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους παραγωγής.
- H έμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενεργοποίηση, καθώς και στη βελτιστοποίηση των μηχανισμών εταιρικής διακυβέρνησης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ