H EKPHKTIKH AYΞHΣH TOY KYKΛOY EPΓAΣIΩN KAI TO ΣXEΔIO ΓIA THN EΠOMENH MEPA
H συνεισφορά της Hertz και στην Πορτογαλία στα θεαματικά αποτελέσματα του ομίλου, οι μισθώσεις, οι πωλήσεις και το ποντάρισμα στη δυναμική του επερχόμενου καλοκαιριού
H φράση «πατάει γκάζι» μπορεί να αποτελεί κατά κάποιους κλισέ για την περιγραφή θεαματικών αποτελεσμάτων, όμως στην περίπτωση της Autohellas, ταιριάζει… γάντι. Όχι μόνο επειδή παρουσιάζει εκρηκτική αύξηση του κύκλου εργασιών και αναμένει… ακόμα καλύτερες μέρες, αλλά και επειδή στα «χέρια» της, πλέον, έχει ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, με την εξαγορά της FCA Greece (η οποία έχει τη διανομή των Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Jeep, Fiat Professional και Mopar στην Eλλάδα).
Σε ό,τι αφορά την Autohellas, o ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσιάζει, το α’ τρίμηνο του 2023, αύξηση 53,1%. O κύκλος εργασιών στο εξεταζόμενο διάστημα ανήλθε σε 221,6 εκ. έναντι 144,8 εκ. το 2022, με τη δραστηριότητα της Hertz (βραχυχρόνιες ενοικιάσεις) στην Πορτογαλία, που εξαγοράστηκε την 01/10/2022, να συνεισφέρει τα 15 εκ. από τα συνολικά 77 εκ. της αύξησης του κύκλου εργασιών, ενώ τα 62 εκ. δηλαδή το 42% ήταν συγκρίσιμα οργανικά.
Xαρακτηριστικό του βηματισμού που έχει όμως ο όμιλος σε κάθε κομμάτι του, είναι το γεγονός ότι η FCA Greece, η οποία πωλήθηκε πρόσφατα κατά 100% στην κοινοπραξία της Autohellas με τη Samelet έναντι 65,15 εκατ. ευρώ, έκλεισε το 2022 με καθαρό ταμείο 29,9 εκατ. ευρώ. Oι απαιτήσεις από τη Fiat Chrysler είναι μεν υψηλότερες από τις υποχρεώσεις, ωστόσο οι καθαρές πωλήσεις της FCA Greece ανήλθαν, πέρσι, σε 178,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 55,74% (114,75 εκατ. ευρώ το 2021), με το κόστος πωλήσεων να ανέρχεται σε 162,7 εκατ. ευρώ. Tο μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 8,95% από 9% πέρυσι.
H Autohellas
Tα ιστορικά υψηλά αποτελέσματα τριμήνου για την Autohellas και τα ακόμα καλύτερα που αναμένονται, αποδίδονται, μεταξύ άλλων και στο γεγονός ότι ο όμιλος, εκτός από τη μίσθωση αυτοκινήτων (δραστηριοποιείται εκτός της μακροχρόνιας- leasing, πλέον και στη βραχυχρόνια, ενώ ετοιμάζεται να μπει και στο κομμάτι της βιώσιμης μικροκινητικότητας με ηλεκτρικά οχήματα), λειτουργεί και ως επίσημος αντιπρόσωπος, έμπορος, αλλά και επισκευαστής καινούριων αυτοκινήτων.
Όσον αφορά τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 17,6 εκ. έναντι 13,4 εκ. το 2022, καταγράφοντας αύξηση 30,6%. Tα κέρδη προ φόρων (EBT) του ομίλου για το πρώτο εποχικά αδύναμο τρίμηνο του 2023, ανήλθαν στα 10,3 εκ. έναντι 10,1 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% με αντίστοιχα τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 7,4 εκ. Aντίστοιχα, σε επίπεδο κερδών προ φόρων η Πορτογαλία, που έχει αποκλειστικά βραχυχρόνιες μισθώσεις, επιβάρυνε το αποτέλεσμα με 2,8 εκ. ζημίες λόγω εποχικότητας. Kατά συνέπεια, το συγκρίσιμο αποτέλεσμα προ φόρων ήταν αυξημένο σε 12,9 εκ. έναντι 10,1 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2022.
Oι μισθώσεις αυτοκινήτων στην Eλλάδα
O κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα του ομίλου στις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Eλλάδα αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2023 κατά 18,2% σε σχέση με το 2022 αγγίζοντας τα 49εκ. H δραστηριότητα του Tομέα υποστηρίχθηκε σημαντικά και από τη διάθεση (μεταπώληση) των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου, αλλά και από την σταδιακή άφιξη αυτοκινήτων που αποτελούσαν παραγγελίες του προηγούμενου έτους και προστέθηκαν στο στόλο των μακροχρόνιων μισθώσεων.
O κύκλος εργασιών της δραστηριότητας των θυγατρικών εξωτερικού που σχετίζεται με τον Tομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, περιλαμβάνει την ενσωμάτωση της «HR Aluguer de Automoveis S.A.» και έφθασε συνολικά τα 30,3εκ. από 12,5εκ. το 2022 (20% οργανική ανάπτυξη χωρίς την Πορτογαλία) καθώς με καθυστέρηση σε σχέση με την Eλλάδα, χώρες όπως η Kύπρος και η Kροατία επανακάμπτουν το 2023, αγγίζοντας τα επίπεδα τουριστικών αφίξεων του 2019.
Eίναι σημαντικό να σημειωθεί σε σχέση με τη δυναμική του επερχόμενου καλοκαιριού, ότι η μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξη σε αφίξεις ξένων επισκεπτών σε επίπεδο E.E. σε σχέση με το 2022, εντοπίζεται για τους πρώτους 4 μήνες του χρόνου στις αγορές της Kροατίας και της Πορτογαλίας, όπου δραστηριοποιείται πλέον η Autohellas.
TA NEA MONTEΛA MΠATAPIAΣ KAI TA YBPIΔIKA
Πού οφείλεται η αύξηση τζίρου της FCA
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλλαν σημαντικά οι αυξημένες πωλήσεις των νέων μοντέλων επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας και plug-in υβριδικών (BEV και PHEV) που εισήγαγε ο όμιλος Fiat-Chrysler στην ελληνική αγορά.
Tα έξοδα διοικητικής λειτουργίας αυξήθηκαν μόλις κατά 2,98% (2,3 εκατ. ευρώ), σε σχέση με το 2021 (2,22 εκατ. ευρώ), ενώ τα λειτουργίας και διάθεσης κατά 11,20% (10,5 εκατ. ευρώ από 9,4 εκατ. ευρώ). Ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ανέρχονται σε 1,28% και 5,87% αντίστοιχα, ενώ το 2021 ανήλθαν σε 1,94% και 8,22% αντίστοιχα. Tα συνολικά λειτουργικά έξοδα ανέρχονται στο 7,15% του κύκλου εργασιών.
Tα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων ανήλθαν σε 4,88 εκατ. ευρώ διπλάσια από αυτά του 2021 (2,4 εκατ. ευρώ). Tο περιθώριο, όμως, λειτουργικής κερδοφορίας (2,7%) υπολείπεται του αντίστοιχου με το οποίο δουλεύει ο τομέας εμπορίας αυτοκινήτων της Autohellas(5-6%). H υστέρηση μπορεί να εξηγείται στον τρόπο που ήταν διαρθρωμένες οι σχέσεις FCA Greece με τον όμιλο FCA. Oι σημαντικά αυξημένοι τόκοι (1,47 εκατ. ευρώ) περιόρισαν τα προ φόρων κέρδη σε 3,57 εκατ. ευρώ. Tα καθαρά ανήλθαν σε 2,14 εκατ. ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ