Κάθε γενιά αυτοκινήτων που συμμετείχε σε αγώνες αντοχής από τη μάρκα, υπέγραψε τις τρεις νίκες το 1992, το 1993 και το 2009 με καινοτόμα σχέδια και τεχνολογίες. Το PEUGEOT 905 και το PEUGEOT 908 έγιναν εικόνες και αναφορές στον χώρο του μηχανοκίνητο αθλητισμού.
Το νέο PEUGEOT 9X8 ακολουθεί αυτά τα βήματα με την πρωτοποριακή του γοητεία και τον υβριδικό-ηλεκτρικό κινητήρα του. Δύο Hypercars θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη θρυλική πίστα, με μια εντυπωσιακή σε ζωντάνια εμφάνιση, σχεδιασμένη από τον Ισπανό καλλιτέχνη J.Demsky, που κάνει αναφορές στο χατ-τρικ του 1993.
Τα δύο PEUGEOT 9X8 #93 και #94 της ομάδας Peugeot TotalEnergies θα οδηγούνται από τους: Jean-Eric Vergne (FRA)-Paul Di Resta (SCO)-Mikkel Jensen (DNK) και Loic Duval (FRA)-Nico Müller (CH)-Γκουστάβο Μενέζες (ΗΠΑ).
Η εποχή των αγώνων Endurance εισέρχεται σε μια νέα εποχή και για πρώτη φορά στο Le Mans, θα συμμετάσχουν δεκαέξι Hypercar, αφού στον θεσμό μπήκαν μερικοί από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο. Αυτή η αθλητική, τεχνολογική και ανθρώπινη περιπέτεια θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα και η PEUGEOT είναι περήφανη που είναι μέρος της.
ΟΙ 24 Ώρες του Le Mans: 100 Χρόνια αγώνες
Η φετινή έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans θα σηματοδοτήσει τα 100ά γενέθλια του αγώνα που δημιουργήθηκε το 1923, και διοργανώθηκε από το Automobile Club de l’Ouest, θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Ιουνίου ενώ τα εισιτήρια για αυτή την λαμπρή επετειακή διοργάνωση εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.
Οι τυχεροί θεατές θα παρακολουθήσουν έναν αγώνα που ξεκινά μια νέα εποχή για το Endurance με 16 Hypercars στην πίστα La Sarthe. Από τους αγωνιζόμενους, τα δύο PEUGEOT 9X8 #93 και #94 που παίρνουν μέρος για πρώτη φορά στον γαλλικό αγώνα. Αυτή θα είναι μια νέα πρόκληση για τον Γάλλο κατασκευαστή που έχει μια ισχυρή ιστορία στο Le Mans με τρεις νίκες το 1992, το 1993 και το 2009. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός, με μερικούς από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο να συμμετέχουν μαζί με την Team Peugeot TotalEnergies.
Το Le Mans είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας και είναι αδύνατο να προβλεφθεί το τελικό αποτέλεσμα, και όπως λένε χαρακτηριστικά, «το Le Mans επιλέγει τον νικητή του!»
Αυτή η δημοφιλής και κοινωνική εκδήλωση θα είναι επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία για την PEUGEOT να έρθει πιο κοντά στους θαυμαστές της, η υποστήριξη των οποίων οδηγεί τη μάρκα, την ομάδα και τους οδηγούς.
Η συμμετοχή στην Εκατονταετηρίδα ενός τόσο θρυλικού αγώνα, με μια έκδοση που υπόσχεται αξέχαστες επιδόσεις, είναι ευκαιρία και τιμή για την Team Peugeot TotalEnergies, που θα δώσει το μέγιστο για να λάμψει και να πάρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μετά από 24 ώρες αγώνα.
Η ιστορία της PEUGEOT στις 24 Hours of Le Mans
1926
Πρώτη συμμετοχή της PEUGEOT στο 24 Hours of Le Mans με δύο αυτοκίνητα τύπου 174S. Τα δύο αυτοκίνητα δυστυχώς αποκλείστηκαν, καθώς δεν ήταν αξιόπιστα για όλο τον αγώνα, όπως προέβλεπαν οι τότε κανονισμοί.
1991
Δυο PEUGEOT 905 συμμετέχουν στο Le Mans. Δεν θα φτάσουν στη γραμμή τερματισμού, αλλά ο Yannick Dalmas σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου με το #6 PEUGEOT 905.
1992
Η PEUGEOT μπαίνει στον αγώνα με τρία αυτοκίνητα και κερδίζει για πρώτη φορά με το #1 PEUGEOT 905 των Dalmas/ Warwick/ Blundell. Το #2 905 (Baldi/ Alliot/ Jabouille) τερματίζει στην τρίτη θέση, 7 γύρους πίσω από τον νικητή
1993
Μετά από μια σκληρή μάχη με την Toyota, τα τρία PEUGEOT 905 παίρνουν τη νίκη και σημειώνουν ένα ιστορικό χατ-τρικ. Οι Brabham/Helary/ Bouchut ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μπροστά από τους Dalmas/ Boutsen/ Fabi και Alliot/ Baldi/ Jabouille.
2007
14 χρόνια μετά το χατ-τρικ του 1993, η PEUGEOT είχε μια επιτυχημένη επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans, τερματίζοντας δεύτερη με το νέο Peugeot 908 Hdi FAP με τους Stephane Sarrazin, Pedro Lamy και Sebastien Bourdais στο τιμόνι.
2009
Η PEUGEOT συμμετέχει με τρία 908 HDi FAP στις 24 Ώρες του Le Mans. Εκτός από ένα μικρό χρονικό διάστημα στην αρχή του αγώνα, η PEUGEOT οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, πρώτα με το #8 908 των Bourdais/ Montagny/Sarrazin και στη συνέχεια με το #9 των Brabham/Gene/Wurz που τερμάτισαν πρώτοι, όντας επικεφαλής από την πέμπτη ώρα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
2010
Τέσσερα PEUGEOT εκκίνησαν στην 78η διοργάνωση του 24 Hours of Le Mans. Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν θα δει την καρό σημαία λόγω πολλών μηχανικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων τριών αστοχιών κινητήρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα.
2011
Μπροστά σε 249.500 οπαδούς, η Team Peugeot Total οδήγησε τα τρία αυτοκίνητά της στη γραμμή τερματισμού. Μετά από έναν γεμάτο δράση αγώνα, το τρίο Bourdais/ Lamy/ Pagenaud (#9 PEUGEOT 908) τερματίζει μόλις 13”854 πίσω από τη νικήτρια ομάδα, μία από τις μικρότερες διαφορές που έχουν καταγραφεί ποτέ στη γραμμή τερματισμού των 24 ωρών του Le Mans.
30 Χρόνια μετά το χατ-τρικ της PEUGEOT στις 24 Ώρες του Le Mans
Το 1993, η PEUGEOT κάνει χατ-τρικ στην πίστα La Sarthe. Μετά από 24 ώρες αγώνα και σκληρή μάχη με την Toyota, ο στόλος της PEUGEOT διασχίζει την γραμμή τερματισμού και τα τρία πληρώματα των PEUGEOT 905 γεμίζουν τα σκαλιά του βάθρου.
30 χρόνια αργότερα, η μάρκα επιστρέφει για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα των 24 Ωρών του Le Mans και το βάθρο που σημάδεψε την ιστορία των αγώνων αντοχής και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το νικητήριο PEUGEOT 905 οδηγήθηκε από δύο πρωτάρηδες, τον Eric Helary και τον Christophe Bouchut μαζί με τον Geoff Brabham. Τη δεύτερη θέση εξασφάλισαν οι Teo Fabi, Yannick Dalmas και Thierry Boutsen και ακολούθησαν το PEUGEOT 905 των Philippe Alliot, Mauro Baldi και Jean-Pierre Jabouille.
Ο οδηγός Eric Helary αναπολεί το ιστορικό βάθρο και το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Le Mans που τον οδήγησε στη νίκη: «Θυμάμαι αυτή τη νίκη σαν να ήταν χθες. Κοιτάζοντας πίσω, αυτή ήταν μια προσωπική νίκη, η κατάκτηση του 24 Hours of Le Mans σε ηλικία περίπου 20 ετών είναι πράγματι ένα απίστευτο επίτευγμα. Ήταν επίσης μια μεγάλη νίκη για την PEUGEOT, και το βλέπω χρόνια αργότερα. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Jean Todt, είχε μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς όπως τον Andre de Cortanze και μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς, μερικούς τους οποίους μπορούμε ακόμα να βρούμε ως μέρος της ομάδας σήμερα. Ήταν και μια γαλλική νίκη, στη Γαλλία και όταν το σκέφτομαι, νιώθω ακόμα χαρά και νοσταλγία, ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας μου. Μπορώ να πω ότι κέρδισα τις 24 Ώρες του Le Mans τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μου και αυτό παρόλο που έχω αγωνιστεί έντεκα φορές και έχω τερματίσει τέσσερις φορές στο βάθρο. Η νίκη το 1993 είναι πραγματικά αυτή που με επηρέασε περισσότερο. Έχω ακόμα ένα λιοντάρι στην καρδιά μου και ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά φέτος για την Team Peugeot TotalEnergies.»
ΕΙΠΑΝ
Linda Jackson CEO της PEUGEOT: «Αυτή η εκατονταετηρίδα των 24 ωρών του Le Mans θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του PEUGEOT στο la Sarthe και με αυτόν τον αγώνα θα συνεχίσουμε να γράφουμε την ιστορία της μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επιλέξαμε να επιστρέψουμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA γιατί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, ένα άθλημα που απαιτεί επιδόσεις και αξιοπιστία, είναι στο DNA της PEUGEOT. Είναι για εμάς, ένα σπουδαίο εργαστήριο για την ανάπτυξη των τεχνολογιών (υβριδισμός, ηλεκτροκίνηση) που θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια στα αυτοκίνητα δρόμου που όλοι μπορούμε να οδηγήσουμε και να απολαύσουμε. Ανυπομονώ πραγματικά να επιστρέψω στο 24 Hours of Le Mans, για να συναντήσω τους θαυμαστές μας και να μοιραστώ μαζί τους το πάθος μας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Νιώθοντας αυτή την απίστευτη ατμόσφαιρα που κατάφερε να δημιουργήσει το Automobile Club de l’Ouest διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.»
Jean-Marc FINOT Stellantis Motorsport Senior VP: «Φέτος θα γιορτάσουμε το χατ-τρικ της PEUGEOT πριν από 30 χρόνια στο 24 Hours of Le Mans. Αυτός ο αγώνας γράφει την ιστορία της μάρκας με τις τρεις συνολικά νίκες της στο La Sarthe. Η επιστροφή της PEUGEOT στο Le Mans συμπίπτει με την έναρξη μιας νέας εποχής για τους αγώνες Endurance και τους νέους κανονισμούς Hypercar. Φέτος, γιορτάζουμε επίσης τα 100 χρόνια της εκδήλωσης, ένα εξαιρετικό ορόσημο για την PEUGEOT και τους θαυμαστές της.»
Olivier JANSONNIE Τεχνικός Διευθυντής Peugeot Sport: «Από την αρχή της σεζόν, δουλέψαμε πολύ για την αξιοπιστία του PEUGEOT 9X8, ειδικά μετά τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στο Sebring. Γνωρίζουμε ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση και βελτιώνουμε την αξιοπιστία των αυτοκινήτων, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι το 24 Hours of Le Mans απαιτεί πολύ περισσότερα από τους προηγούμενους αγώνες 6 ωρών. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα… Στο Le Mans πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη την ανθρώπινη πλευρά του γεγονότος, να διαχειριστεί δηλαδή η ομάδα το άγχος και την εξάντλησή της που θα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Όλοι ανυπομονούμε να το ζήσουμε αυτό συνολικά και να γίνουμε μέρος της επιστροφής του PEUGEOT στο La Sarthe.»