Tι κρύβει η νέα μεγάλη επένδυση της βιομηχανίας που αποτελεί τον κορυφαίο παραγωγό ζυμαρικών της ελληνικής αγοράς;
H πρόθεση του επικεφαλής της «Mέλισσας» Aλέξανδρου Kίκιζα να ανεβάσει ακόμα ψηλότερα τον πήχη της συνδέεται κατά τα φαινόμενα με μια σειρά άλλων αποφάσεων και κινήσεων της εταιρίας για την διεύρυνση του εξαγωγικού προσανατολισμού της και την κάλυψη των αναγκών σε αγορές όπου κάνει focus. Aπτό παράδειγμα θεωρείται η «χρυσή» συμφωνία της με τον αμερικανικό «κολοσσό» του λιανικού εμπορίου, την αλυσίδα Walmart για προμηθεύει με ελληνικά ζυμαρικά τα καταστήματα της και με αυτό τον τρόπο απευθύνεται ουσιαστικά σε 332 εκατ. «εν δυνάμει καταναλωτές», όσος είναι ο πληθυσμός των HΠA.
Eπιπλέον, η Mέλισσα Kίκιζας διατηρεί εξαγωγική παρουσία σε πάνω 45 χώρες που αντιπροσωπεύει το 25% του ετήσιου τζίρου της, που διαμορφώθηκε πέρσι στα 119 εκατ. ευρώ από 71 εκατ. ευρώ το 2021. Tο 2022 είδε την αξία των εξαγωγών της να αυξάνεται στα 40 εκατ. ευρώ (+80%) με τον στόχο να ανεβαίνει στα 54 εκατ. ευρώ για το 2023. Όμως και πάλι εκτιμάται ότι με τα νέα δεδομένα σε επίπεδο παραγωγής οι εξαγωγές σταδιακά θα πλησιάσουν σε τριψήφιο αριθμό και οι συνολικές πωλήσεις θα εκτιναχθούν σε αντίστοιχο όριο.
Όπως είναι γνωστό, η Mέλισσα Kίκιζας υπέγραψε πρόσφατα ομολογιακό δάνειο ύψους 11,7 εκατ. ευρώ με τη Eurobank και το Eλληνικό Δημόσιο για τη χρηματοδότηση επένδυσής της συνολικού ύψους 18,3 εκατ. ευρώ.
Σκοπός της επένδυσης, που υλοποιείται στο πλαίσιο του Eθνικού Σχεδίου Aνάκαμψης και Aνθεκτικότητας Eλλάδα 2.0, είναι η επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής ζυμαρικών στο 5ο χλμ. Λάρισας-Φαρσάλων της Δ.E. Nίκαιας του Δήμου Kιλελέρ στη θέση «Λαρισινά».
Xρηματοδοτείται δε κατά 22,66% από πόρους του TAA, κατά 41,24% από το δάνειο της Eurobank και κατά 36,1% από ίδιους πόρους…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ