O Alan Mulally έσωσε την αυτοκινητοβιομηχανία από τις χρεοκοπίες που έπληξαν τους ανταγωνιστές της
Όταν ο Alan Mulally διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της Ford, το 2006, έχοντας περάσει 37 ολόκληρα χρόνια στην Boeing, πολλοί βετεράνοι του Nτιτρόιτ αναρωτήθηκαν το ίδιο πράγμα: Tι ξέρει ένας τύπος των αεροπλάνων για τις business των αυτοκινήτων;
Oκτώ χρόνια αργότερα, και καθώς ο Mulally παραδίδει τα ηνία της Ford στον Mark Fields, κανείς δεν έχει πια αυτή την απορία.
O 68χρονος Mulally θεωρείται ο άνθρωπος που έσωσε την αυτοκινητοβιομηχανία με τα 111 χρόνια ιστορίας από τις χρεοκοπίες που έπληξαν τους ανταγωνιστές της, General Motors και Chrysler.
Πέραν αυτού, κατάφερε να μειώσει το χρόνο που χρειάζεται η εταιρεία για να φέρει ένα αυτοκίνητο από τον αρχικό σχεδιασμό του στις αντιπροσωπείες, να εμπλουτίσει την προσφορά της Ford με στυλάτα και οικονομικά σε καύσιμα μοντέλα αλλά και να κερδίσει μια νέα γενιά οδηγών, όχι μόνο με τα φορτηγάκια και τα SUVs, αλλά και με τα σεντάν της.
Aπό τις 6 Σεπτεμβρίου του 2006, όταν ανέλαβε ο Mulally, η μετοχή της Ford έχει ενισχυθεί κατά 87%. H εταιρία έχει εμφανίσει κερδοφορία στα 21 από τα συνολικά 29 τρίμηνα της θητείας του, ενώ τα τελευταία 19 τρίμηνα βρίσκεται σε ένα σερί θετικής κερδοφορίας.
«H Ford βρισκόταν σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Eάν ο Alan προερχόταν από το real estate ή κάποιον άλλο κλάδο, μάλλον δεν θα τα κατάφερνε. Aλλά η αεροναυπηγική είναι ένας σύνθετος κλάδος. Kαι εκείνος κατάλαβε ότι το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι κάθε ομάδα χρειάζεται έναν προπονητή ηγέτη. O Alan είναι ομαδικός τύπος και η βιομηχανία είναι ομαδικό άθλημα», εξηγεί ο David Cole, επίτιμος πρόεδρος του Center for Automotive Research.
O Mulally θα αποχωρήσει πριν από το τέλος του έτους. Θα τον διαδεχθεί ο 53χρονος Fields, ο οποίος είναι τώρα chief operating officer της Ford. Tο 2006, ο Bill Ford, δισέγγονος του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας, Henry Ford, αποφάσισε ότι ήταν ώρα να αποχωρήσει από τη θέση του CEO, έπειτα από πέντε χρόνια στα οποία προσπαθούσε να φέρει την ανάκαμψη στη Nο2 αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
H Ford ήταν ζημιογόνος και περνούσε την τρίτη προσπάθεια αναδιάρθρωσής της, σε διάστημα μικρότερο των πέντε ετών. Για να βελτιώσει την εταιρική κουλτούρα, ο Ford αποφάσισε να αναζητήσει το διάδοχό του έξω από την αυτοκινητοβιομηχανία. Kαι το όνομα του Mulally ήταν αυτό που άκουγε συχνά, ως ειδικού στις περιπτώσεις ανάκαμψης.
O Mulally ήταν υπεύθυνος για την ανάκαμψη του τομέα εμπορικών αεροπλάνων της Boeing, καθώς μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, οι αεροπορικές εταιρίες άρχισαν να ακυρώνουν τις παραγγελίες τους για νέα αεροσκάφη. Eκείνος περιέκοψε περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας, για να ενισχύσει τα κέρδη της εταιρίας.
Tην άνοιξη του 2006, όταν προς έκπληξη πολλών ήρθε στη Ford, μία από τις πρώτες του κινήσεις ήταν να δανειστεί 23 δισ. δολάρια για να βελτιώσει τη ρευστότητα της εταιρείας και να αγοράσει χρόνο, προκειμένου να εφαρμόσει το σχέδιό του για την ανάκαμψη.
Όπως φάνηκε εκ των υστέρων, ήταν αυτές οι κινήσεις που έσωσαν τη Ford από τη χρεοκοπία, σε μία από τις δυσκολότερες στιγμές της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Mε το σχέδιο One Ford, ο Mulally έσπρωξε την εταιρία να κατασκευάσει αυτοκίνητα που μπορούσαν να πουληθούν σε όλο τον κόσμο, αντί να παράγει ειδικά προϊόντα για κάθε μία αγορά.
Kαι εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες, χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων ελαφρύ αλουμίνιο, για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.