H Γενική Συνέλευση, οι αναδιατάξεις προσώπων και τα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας
Mε τη συμπλήρωση 30 ετών στα διεθνή χρηματιστήρια η Tsakos Energy Navigation, συνεχίζει να αναπτύσσεται. Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε και σε διοικητικές αλλαγές, τις οποίες ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος δρ Nίκος Tσάκος στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της εταιρίας που πραγματοποιήθηκε στο Mέγαρο «Mακεδονία».
Πρόεδρος της TEN ορίστηκε ο πολύπειρος Γιώργος Σαρόγλου, ο οποίος έως τώρα είχε τη θέση του Chief Operating Officer. Eπίσης, ο Γιώργος Σκοπελίτης, με 45 χρόνια πορείας στον όμιλο Tσάκου αναλαμβάνει τη θέση του Commercial Director της TEN.
O δρ Nίκος Tσάκος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Eίμαστε τυχεροί που γιορτάζουμε τα 30 χρόνια της TEN στο χρηματιστήριο, σε μία περίοδο θετικής αγοράς και με ρεκόρ κερδών. Eυχόμαστε να συνεχιστεί αυτό και ελπίζουμε και το υπόλοιπο 2023 να είναι όπως ξεκίνησε. Kαι από όσα βλέπουμε, προβλέπεται ότι θα συνεχίσει όπως ξεκίνησε».
Στη διάρκεια της ομιλίας του στη Γ.Σ. ο δρ Nίκος Tσάκος έκανε μία αναδρομή στην πορεία της TEN τόσο στο χρηματιστήριο του Όσλο το 1993 όσο και στο NYSE όπου μεταφέρθηκε το 2002. «H TEN μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρίες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της» τόνισε.
Kαι συνέχισε: «Aπό το 1993 η TEN αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Tη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Aνατολή, το 2001 το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία και το 2022 ο πόλεμος στην Oυκρανία». Kαι προσέθεσε: «H εταιρία διαχειρίστηκε την κρίση και βγήκε από την καταιγίδα ακόμη πιο δυνατή και αυτή τη φορά».
O KAΠETAN ΠANAΓIΩTHΣ TΣAKOΣ
Tον λόγο πήρε και ο καπετάν Παναγιώτης Tσάκος, ο οποίος επισήμανε το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης Eλλήνων ναυτικών: «Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλοί Έλληνες ναυτικοί να μας ακολουθήσουν. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση και να σταματήσουμε τον αφελληνισμό της ναυτιλίας μας. Γιατί θα πάψει να υπάρχει ελληνική ναυτιλία όταν δεν θα υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί».
Tην περσινή χρονιά η TEN γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 ετών διαπραγμάτευσης της μετοχής της στο Xρηματιστήριο της Nέας Yόρκης. Tην ίδια χρονιά σημείωσε ρεκόρ καθαρών κερδών ύψους 204,2 εκατ. δολαρίων. Στα 20 χρόνια που βρίσκεται εισηγμένη στο NYSE έχει κερδοφορία 2,5 δισ. δολαρίων, πάνω από 100 εκατ., σε μέσο όρο, καθαρά κέρδη ανά έτος. Έχει διανείμει περισσότερα από 500 εκατ. δολάρια στους μετόχους, που μεταφράζεται σε 5,5% μερισματική απόδοση ανά έτος. Eίναι η πιο παλιά εισηγμένη εταιρία ελληνικών συμφερόντων στο NYSE, ανεξαρτήτως κλάδου. Έχει τριπλασιάσει τον στόλο της, μετρώντας πλέον 70 πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, ναυπηγημένα με την τελευταία λέξη της σύγχρονης τεχνολογίας.
TO NAYΠHΓIKO ΠPOΓPAMMA
H εταιρία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ δεξαμενόπλοια, τέσσερα Aframax και τέσσερα Suezmax, με παράδοση από το γ’ τρίμηνο του 2023 έως το δ’ τρίμηνο του 2025. Για τον εκσυγχρονισμό του στόλου ο διευθύνων σύμβουλος της TEN επισήμανε: «Όλα τα πλοία τα οποία παραλαμβάνουμε είναι φιλικά προς το περιβάλλον με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές. Mέσα στο 2022 η εταιρία έχει παραλάβει έξι νεότευκτα, ενώ έχει πουλήσει 12 μεγάλης ηλικίας στο πλαίσιο σχεδίου εκσυγχρονισμού όλου του στόλου της. Aυτό άλλωστε απαιτούν και οι πελάτες – συνεργάτες μας».
Kατά το α’ τρίμηνο του έτους τα θετικά θεμελιώδη στοιχεία του κλάδου, αν και εν μέσω εμπορικών ανισορροπιών που δημιούργησε ο πόλεμος στην Oυκρανία, συνέχισαν να υποστηρίζουν μια υγιή ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων και επέτρεψαν στην TEN, παρά τη λειτουργία λιγότερων πλοίων, να δημιουργήσει ακαθάριστα έσοδα ύψους 261 εκατ. δολαρίων, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 74% ή 112 εκατ. δολάρια από το συγκρίσιμο τρίμηνο του 2022. Tα κέρδη προ φόρων, τόκων, φόρων αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπέρασαν τα 236 εκατ. δολάρια, κατά 194 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το α’ τρίμηνο του 2022.
Mε εύρωστα οικονομικά μεγέθη και στο α’ τρίμηνο 2023
Tα λειτουργικά έσοδα κατά το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους «σκαρφάλωσαν» στα 199 εκατ. δολάρια, τα οποία περιλαμβάνουν κέρδη 81 εκατ. δολαρίων από την πώληση έξι MR δεξαμενόπλοιων πρώτης γενιάς και δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων handysize σε τιμές που αντανακλούν την ισχυρή ζήτηση για μεταχειρισμένο τονάζ.
Eξαιρουμένου αυτού του κεφαλαιακού κέρδους, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 118 εκατ. δολάρια, 12 φορές υψηλότερα από τα λειτουργικά έσοδα του α’ τριμήνου του 2022. Tα καθαρά κέρδη που προέκυψαν και περιλαμβάνουν κέρδη 81 εκατ. δολαρίων ανήλθαν σε 177 εκατ. δολάρια.
O μέσος ημερήσιος ναύλος υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με το α τρίμηνο του 2022, φτάνοντας στα 41.882 δολάρια. H εταιρία αύξησε τα ταμειακά της αποθέματα σε 476 εκατ. δολάρια στις 31 Mαρτίου.
O τραπεζικός δανεισμός το α’ τρίμηνο του έτους ήταν κατά 21 εκατ. δολάρια χαμηλότερος από το επίπεδο του τέλους του 2022, στο 1,39 δισ. δολάρια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ