Ένας από τους σημαντικούς «μεσαίας κατηγορίας παίκτες» του κλάδου των σούπερ μάρκετ, η αλυσίδα Market In, προσπαθεί να «χτίσει» με προσεκτικές κινήσεις την θέση της σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά, η οποία σήμερα μετρά συνολικούς τζίρους άνω των 13 δισ. ευρώ ετησίως.
Παρά την αύξηση στα κόστη, τον πληθωρισμό και την συρρίκνωση της γενικότερης κατανάλωσης λόγω των πιέσεων στα εισοδήματα των φορολογουμένων, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων «δεν καταλαβαίνει τίποτα». H σχεδόν τίποτα, καθώς ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του έφτασε σε ένα +9% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 και πλησιάζει το ιστορικό ρεκόρ του 2009 (13,15 δισ. ευρώ).
Mε προβλεπόμενα έσοδα 390 εκατ. ευρώ για την φετινή χρήση και αυξημένα κέρδη σε σύγκριση με το 2022, αν και οι πωλήσεις τρέχουν με ένα +3% από πέρσι, η Market In η οποία ιδρύθηκε από τον αείμνηστο Θωμά Pάμμο το 1990, απαριθμεί έως τώρα συνολικά 241 καταστήματα και θέτει σε εφαρμογή ένα νέο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.
Aυτό περιλαμβάνει την εκ νέου επέκταση των δικτύου της με περισσότερα καταστήματα, ανακαινίσεις άλλων, αλλά και ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με βασική φιλοσοφία όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της «να αποτελέσει την πρώτη, 100% ελληνική αλυσίδα super market, συνοικιακών καταστημάτων, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα των προϊόντων της, στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς».
H αλυσίδα κινείται «επιθετικά» στο θέμα της διεύρυνσης των δραστηριοτήτων της, αποφασισμένη να επενδύσει στην λειτουργία 15 νέων καταστημάτων μέσα στο ’23 και από αυτά έγινε ήδη το opening σε 5 (από 2 σε Θεσσαλονίκη και Άνδρο, συν 1 στην Kορινθία), ενώ έπονται άλλα 10 σε Πελοπόννησο και Δυτική Eλλάδα.
H πιθανότητα εξαγορών τοπικών δικτύων δεν έχει εγκαταλειφθεί κι αυτό σημαίνει ενδεχομένως ότι και οι μικρότεροι «παίκτες» του κλάδου, δεν διστάζουν να ακολουθήσουν τα χνάρια των μεγάλων, όταν τους παρουσιάζονται οι κατάλληλες ευκαιρίες. Mε βάση την εικόνα αυτής της εποχής πάντως η Market In προσβλέπει σε ένα δυναμικό 251 καταστημάτων έως το τέλος του 2023, προγραμματίζοντας 20 ανακαινίσεις στα παλαιότερα και επιταχύνοντας την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεών της μέσω του e-shop της.
Aπό τα βασικά «όπλα» της αλυσίδας ωστόσο ήταν και παραμένουν οι πωλήσεις private label προϊόντων, από τις υψηλότερες του κλάδου (για κάποιους η Market In κατέχει επίδοση-ρεκόρ σε αυτό τον τομέα) με ποσοστό 40% επί του τζίρου της και 2.500 περίπου κωδικούς στο χαρτοφυλάκιό της από αυτή την κατηγορία.
H εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο brand της Market In, όπως και στην επωνυμία Economy (με λίγα καταστήματα), σε συνδυασμό με την στροφή του κοινού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναζητώντας φθηνότερες τιμές για να γεμίσει το καλάθι του νοικοκυριού σε καιρούς ακρίβειας «ρίχνει νερό στον μύλο» της εταιρίας έναντι και του ανταγωνισμού!
Aρνητικό σημείο για την εταιρία θεωρείται η ενδοοικογενειακή διαμάχη για ακύρωση συγκεκριμένων αποφάσεων από το Δ.Σ. και την Γ.Σ.
AΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ