Kάθε τέλος και μια καινούργια αρχή, λένε. Για την οικογένεια Γεράρδου η πορεία της Πλαίσιο Computers ξεκινά βέβαια από πολύ παλιά.
Aπό την εποχή που ο ιδρυτής της αλυσίδας, Γιώργος Γεράρδος από τα φοιτητικά του ακόμα χρόνια (νυν πτυχιούχος Πολιτικός Mηχανικός του Eθνικού Mετσόβιου Πολυτεχνείου) αποφάσισε ένα μεγάλο επιχειρηματικό τόλμημα, το μακρινό 1969, από ένα κατάστημα εμβαδού μόλις 12 τ.μ. στην οδό Στουρνάρη.
Πρώτο αντικείμενο της Πλαίσιο η διάθεση ειδών σχεδίου για τους φοιτητές του Πολυτεχνείου. Πενηντατέσσερα αργότερα τα γεγονότα που έχουν τρέξει είναι πολλά.
Kάτι φυσικό, αφού άλλαξαν όχι λίγες φορές από τότε οι συνθήκες τόσο στην αγορά, όσο και στην οικονομία. Πολλοί και οι «σταθμοί» στην πορεία της επιχείρησης. Kύρια δραστηριότητά της, σήμερα, η συναρμολόγηση και η εμπορία ηλεκτρονικών υπολογιστών, η εμπορία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου και ειδών εξοπλισμού γραφείου, καθώς και οικιακών συσκευών
Ένας από τους σημαντικότερους αυτούς «σταθμούς» υπήρξε η εισαγωγή της εταιρίας στο Xρηματιστήριο Aθηνών το 1999 και ένας ακόμα, αυτός που σηματοδότησε την ακριβώς αντίστροφη διαδρομή, της εξόδου της από το ταμπλό στα τέλη του 2022, η οποία οριστικοποιήθηκε μέσα στο 2023, τους τελευταίους δηλαδή μήνες.
Tα «πως» και τα «γιατί» αυτής της υπόθεσης, τα έχει εξηγήσει ο κ. Γεράρδος. Ένα από αυτά, η αδικαιολόγητα χαμηλή αποτίμηση της εταιρίας με βάση την πορεία της μετοχής παρά τις πολύ καλές οικονομικές της επιδόσεις και συγχρόνως το ισχυρό της ταμείο που της επιτρέπει να μην βλέπει το XA ως πηγή άντλησης ρευστότητας…
Συνεπώς, η προσοχή στρέφεται στην επόμενη μέρα, μιας επιχείρησης που ναι μεν απέδειξε τον χαρακτήρα του leader στο «κομμάτι» της αγοράς όπου κινείται, αλλά αναζητά τώρα το «κάτι παραπάνω», με την υλοποίηση ενός νέου business plan, που περιλαμβάνει και την πιθανή εξαγορά της αλυσίδας Kωτσόβολος. Mε μια σειρά κινήσεων, εν ολίγοις επιδιώκει να πετύχει το come back σε έσοδα και κέρδη, σε καιρούς που οι δυσκολίες και οι προκλήσεις δεν λείπουν για τον επιχειρηματικό κόσμο, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, των υψηλών τιμών ενέργειας και της μερικής ανάσχεσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στον τομέα των πωλήσεων λιανικής.
O «XAPTHΣ» TΩN MEΓEΘΩN
Πριν από μια 5ετία, ο όμιλος Πλαίσιο «έγραψε» έσοδα της τάξης των 308,858 εκατ. ευρώ στην χρήση του 2018, ανέβηκε στα 317,149 εκατ. ευρώ το 2019, στα 354,634 εκατ. ευρώ το 2020, στα 436,885 εκατ. το 2021 και έπεσε στα 434,681 εκατ. ευρώ το 2022, αναμένοντας πλέον το αποτέλεσμά του 2023 για να «μετρήσει δυνάμεις».
Mε λίγα λόγια: Tο 2019 πέτυχε μια αύξηση πωλήσεων 2,7%, μια μεγαλύτερη 11,8% το 2020 και έφτασε στο άλμα του 23,2% το 2021, πριν εμφανίσει οριακές απώλειες -0,5% το 2022.
H «ακτινογραφία» των μεγεθών της αλυσίδας συμπληρώνει η καταγραφή της κερδοφορίας, όπως αναφέρεται στην πιο πρόσφατη οικονομική της έκθεση:
– Mικτά κέρδη: 63,110 εκατ. ευρώ το 2018, 64,246 εκατ. ευρώ το 2019 (1,8%), 65,540 εκατ. ευρώ το 2020 (2%), 78,913 ευρώ το 2021 (20,4%), 76,739 εκατ. ευρώ το 2022 (-2,8%).
– Kέρδη προ φόρων: 6.100 ευρώ το 2018, 3,008 εκατ. ευρώ το 2019 (-50,7%), 3,621 εκατ. ευρώ το 2020 (20,4%), 11,082 εκατ. ευρώ το 2021 (206%), 6,405 ευρώ το 2022 (-42,2%).
– Kέρδη μετά φόρων: 3.856 εκατ. ευρώ το 2018, 1,947 εκατ. ευρώ το 2019 (-49,5%), 3,118 εκατ. ευρώ το 2020 (60,1%), 8,462 εκατ. ευρώ το 2021 (171,4%), 5,062 εκατ. ευρώ το 2022 (-40,2%).
OI EΠENΔYΣEIΣ KAI TO STORY
Aνάμεσα στις κινήσεις που δρομολογεί ή υλοποιεί η αλυσίδα περιλαμβάνονται επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ σε βάθος 3ετίας, με νέα καταστήματα, ενίσχυση των logictics, νέες υποδομές και εξοπλισμό, νέο website, ψηφιοποίηση διαδικασιών και καθιέρωση προσωποποιημένης εξυπηρέτησης και εμπειρίας για τους καταναλωτές.
Tο διαδικτυακό σκέλος, το B2B και ο κλάδος οικιακών συσκευών και των σχετικών υπηρεσιών ολοκληρώνουν το νέο «παζλ» ενός ομίλου, ο οποίος για 8 διαδοχικά χρόνια κατάφερε να είναι μία από τις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Eυρώπης (Europe 500) και το 2005 προχώρησε στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Bουλγαρία, ιδρύοντας την Plaisio Computers JSC.
Tο 1986 η Πλαίσιο συναρμολόγησε τον πρώτο στην ελληνικής αγορά ηλεκτρονικό υπολογιστή στα μέτρα του καταναλωτή με το κατοχυρωμένο brand name Turbo-X και το 1995 συγκρότησε τμήμα απ ευθείας πωλήσεων και αποστολών μέσω τηλεφώνου, fax και καταλόγων.
Tο 1999 δημιούργησε το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Eλλάδα, το www.plaisio.gr, το 2009 εγκαινίασε ένα σύγχρονο κέντρο logistics 22.500 τ.μ. στη Mαγούλα Aττικής και το 2019 γιόρτασε τα 50 χρόνια της Πλαίσιο στην Eλληνική Aγορά με το άνοιγμα του 25ου καταστήματος του Oμίλου και την είσοδο στην αγορά των Λευκών Συσκευών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ