Η Ryanair ανακοίνωσε αποτελέσματα α’ τριμήνου χρήσης που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ενώ προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις από τα νέα αεροσκάφη της Boeing θα επηρεάσουν την αύξηση της κυκλοφορίας το επόμενο έτος.
Η κορυφαία αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη κατέγραψε κέρδη μετά από φόρους 663 εκατ. ευρώ (737 εκατ. δολάρια) στο συγκεκριμένο τρίμηνο, σε σύγκριση με εκτιμήσεις αναλυτών περί 648 εκατ. ευρώ. Ο συντελεστής φορτίου, δηλαδή το ποσοστό των θέσεων που πληρώνονται σε ένα αεροσκάφος, αυξήθηκε κατά 95% φέτος, ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40%, στα 3,65 δισεκατομμύρια ευρώ, ανέφερε η Ryanair σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα.
Ο αερομεταφορέας μείωσε την πρόβλεψη για την επιβατική κίνηση ολόκληρου του έτους σε περίπου 183,5 εκατομμύρια επιβάτες, από μια προηγούμενη πρόβλεψη για 185 εκατομμύρια, επικαλούμενη καθυστερήσεις παράδοσης αεροσκαφών από τη Boeing, τον μοναδικό προμηθευτή αεροσκαφών της. Η αεροπορική εταιρεία είπε επίσης ότι μπορεί να χρειαστεί να προσφέρει περισσότερη “ενθάρρυνση ναύλων” για να γεμίσει θέσεις αυτό τον χειμώνα, καθώς οι επιβάτες αποκτούν μεγαλύτερη συνείδηση των τιμών εν μέσω υψηλότερου κόστους ζωής.
“Θέλουμε να γεμίσουμε τα αεροπλάνα και θα τιμολογήσουμε αναλόγως για να γίνει αυτό”, είπε ο οικονομικός διευθυντής Νιλ Σόραχαν σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. “Είναι πολύ νωρίς σε αυτό το στάδιο για να πούμε πού θα πάνε οι ναύλοι”.
Η ισχυρή ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές ενίσχυσε τους ισολογισμούς των αεροπορικών εταιρειών φέτος μετά από μια περίοδο περιορισμένων ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid-19. Την ίδια στιγμή, ο κλάδος έχει υποφέρει από έλλειψη αεροσκαφών, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να παραγγείλουν νέα μοντέλα. Η Ryanair ανέφερε ότι η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Boeing οδήγησε σε επαναλαμβανόμενα εμπόδια παράδοσης και ότι ενδέχεται να υπάρξουν περισσότερες καθυστερήσεις στις αρχές του επόμενου έτους.
Η Ryanair ήταν ένας από τους αερομεταφορείς που έκανε παραγγελία-μαμούθ φέτος, ανακοινώνοντας μια συμφωνία για έως και 300 αεροσκάφη Boeing 737 Max αξίας 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η παραγγελία έρχεται καθώς η ιρλανδική εταιρεία στοχεύει το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς αεροπορικών ταξιδιών μέχρι το 2034. Η Ryanair είχε συνολικά 558 αεροσκάφη στο στόλο της στις 30 Ιουνίου, με σχέδια να διαχειρίζεται επιπλέον 173 έως τα τέλη Μαρτίου.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά σχεδόν 25% το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, φτάνοντας τα 2,94 δισ. ευρώ. Η Ryanair απέδωσε την αύξηση στα υψηλότερα κόστη καυσίμων, προσωπικού και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένων των τελών αεροδρομίου και εξυπηρέτησης.
Η μετοχή της Ryanair έχει καταγράψει άνοδο περίπου 35% φέτος σε σύγκριση με άνοδο 47% της μετοχής της EasyJet και 40% της Wizz Air. Η Ryanair ήταν η δεύτερη μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία που ανακοίνωσε αποτελέσματα για το τρίμηνο, μετά την EasyJet, η οποία ξεπέρασε τις εκτιμήσεις και ανέφερε ισχυρή ζήτηση μετά την καλοκαιρινή σεζόν.