Ένα βήμα πιο κοντά είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), μετά την κατάθεση της απαιτούμενης τροπολογίας.
Η εν λόγω τροπολογία (στο σχέδιο νόμου «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας – συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις) υπήρξε απαραίτητη διότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» προβλέπει ένα σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης που δεν είναι συμβατό με τις απαιτήσεις του Ν. 4706/2020.
Ως αποτέλεσμα, θα πρέπει να αλλάξει το σύστημα διακυβέρνησης του ΔΑΑ για να καταστεί δυνατή η εισαγωγή των μετοχών του στο Χρηματιστήριο. Μέτοχοι του ΔΑΑ έως το 2046 –εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% και το οποίο θα διατεθεί κατά τη δημόσια εγγραφή– είναι το Υπερταμείο (με 25% το οποίο και θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό του), οι Avi Alliance Gmbh (26,7%) και Avi Alliance Capital Gmbh (13,3%), αμφότερες συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).
Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το management) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στο Χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10% αλλά με εύλογο όμως υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά τη δημόσια εγγραφή.
Λόγω και των συνεχώς βελτιούμενων επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, ο ΔΑΑ θα μπορούσε να επιτύχει αποτίμηση μεταξύ 2,7 δισ. και 3,3 δισ. ευρώ, όπως έχει αναφέρει προ μηνών, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης. Εφόσον οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, το 25% του ΔΑΑ, το οποίο θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό του το Υπερταμείο, θα έχει αξία μεταξύ 675 και 825 εκατ. ευρώ, ενώ το 30% θα φέρει έσοδα στο ΤΑΙΠΕΔ μεταξύ 800 εκατ. και 1 δισ. ευρώ.
Ακόμη, σύμφωνα με τις διατάξεις, το Υπερταμείο θα έχει τη δυνατότητα να ασκεί τα δικαιώματά του ως μετόχου του ΔΑΑ με τελικό σκοπό την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Και μετά την είσοδό του στο Χ.Α., το Υπερταμείο θα είναι σε θέση να ασκεί πλήρη δικαιώματα μετόχου και να ορίζει μέλη στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Οι ίδιες διατάξεις, που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προβλέπουν ότι τουλάχιστον τέσσερα χρόνια πριν από τη λήξη της συμβατικής περιόδου, δηλαδή το 2046, το ελληνικό Δημόσιο θα προκηρύσσει διαγωνισμό με αντικείμενο τη νέα ανάθεση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του αεροδρομίου για διάστημα 30 χρόνων.