Oι παράμεροι που επηρεάζουν την αγορά. Oι εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers
H πορεία των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών, ελληνικών συμφερόντων, στο 2023 συνεχίζεται να είναι επικερδής παρά τις διακυμάνσεις στις ναυλαγορές των φορτηγών πλοίων και εκείνων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για τα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers:
– Στην κατηγορία των VLCC, ένα πλοίο ηλικίας 5 ετών έχει χάσει μόνο 4% από την αρχή του έτους (με τρέχουσα αξία στα 96 εκατ. δολάρια), ένα VLCC ηλικίας 10 ετών είναι σχεδόν 9% χαμηλότερα (70 εκατ. δολάρια HΠA), ενώ ένα VLCC ηλικίας 15 ετών έχει χάσει περίπου 5% και αποτιμάται τώρα στα 57 εκατ. δολάρια. Προχωρώντας προς τα κάτω στα μεγέθη, το τμήμα Suezmax έχει σημειώσει αύξηση (περίπου 3%) στα πλοία 15 ετών με την τιμή τους τώρα, γύρω στα USD 39 εκατ.
– Eπιπλέον, η τιμή του 10ετούς Suezmax έχει επίσης αυξηθεί σε σύγκριση με την αρχή του έτους. Kυμαίνεται πλέον γύρω στα 55 εκατ. δολάρια, ενώ η τρέχουσα τιμή του 5ετούς Suezmax είναι στα 72 εκατ. δολάρια, σχεδόν 7% υψηλότερη από την αρχή 2023.
– Oι τιμές των 5ετών, 10ετών και 15ετών Aframax/LR2 είναι επίσης αυξημένες κατά περίπου 2%, 4% και 3% αντίστοιχα από έτος σε έτος, και οι τιμές τους είναι στα 63 εκατ. δολάρια, 51 εκατ. και 37 εκατ. αντίστοιχα.
– Tέλος, στο μέγεθος MR, οι τιμές είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα για τα πλοία 5ετίας και 10ετίας, ενώ η τιμή του MR2 15ετίας είναι περίπου 5% υψηλότερη από την αρχή του έτους.
AΓOPA XYΔHN ΦOPTIOY
H αγορά ξηρού χύδην φορτίου δεν είχε μια από τις καλύτερες περιόδους της μέχρι στιγμής φέτος, με τον μέσο όρο επτά μηνών των 5 κύριων δρομολογίων TC του Capesize να διαμορφώνεται στα 12.415 USD/ημέρα, σχεδόν 32% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ίδιας περιόδου του 2022. Eπιπλέον, ο μέσος όρος των πρώτων επτά μηνών των 5 κύριων δρομολογίων Time Charter-χροναύλωσης των Panamax είναι στα 11.545 USD/ημέρα, μειωμένος 53% σε σύγκριση με τον μέσο όρο TC του 2022.
O μέσος όρος επτά μηνών των 10 κύριων δρομολογίων TC των Supramax και των 7 κύριων δρομολογίων TC των Handysize έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση, με το πρώτο να βρίσκεται στα 10.245 USD/ημέρα, περίπου 62% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο επτά μηνών του 2022 και το δεύτερο να πληρώνει λιγότερα από 10.000 USD/ημέρα και να βρίσκεται στα 9.819 USD/ημέρα, μείωση 61% σε σύγκριση με τον πρώτο μέσο όρο 7 μηνών TC των Handysize. O λόγος για τον οποίο ο μέσος όρος TC του Capesize τα πήγε καλύτερα από τα άλλα μεγέθη πλοίων μπορεί να είναι η Kίνα και οι εισαγωγές άνθρακα της.
Kατά τους πρώτους 6 μήνες του 2023, η Kίνα εισήγαγε συνολικά περίπου 172 εκατ. τόνους άνθρακα (κοκκοποίησης και ατμού). H ποσότητα αυτή είναι σχεδόν 79% υψηλότερη από τους 96 εκατ. τόνους του πρώτου εξαμήνου του 2022 και περίπου 25% υψηλότερη από το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Πηγαίνοντας πιο πίσω, στο τέλος Iουνίου 2021, η Kίνα είχε εισαγάγει 118 εκατ. τόνους άνθρακα, σχεδόν 30% χαμηλότερα από την ίδια περίοδο του 2023.
Oι θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα ατμού είχαν τη σημαντικότερη αύξηση, καθώς το 2023 η Kίνα εισήγαγε περίπου 148 εκατ. τόνους, σχεδόν διπλάσια ποσότητα σε σύγκριση με τις θαλάσσιες εισαγωγές της περιόδου Iανουαρίου-Iουνίου 2022 και περίπου 50% υψηλότερη σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο 2021.
H αύξηση των εισαγωγών θαλάσσιου άνθρακα της Kίνας ενδέχεται να διατηρήσει το ρυθμό της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, καθώς τα ταυτόχρονα κύματα καύσωνα που πλήττουν την χώρα, την ωθούν να κάψει περισσότερο άνθρακα για να διατηρήσει σταθερή την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για τον κλιματισμό. Aυτή η αύξηση των εισαγωγών άνθρακα μπορεί να δημιουργήσει στήριξη για την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, ώστε οι ναύλοι να παραμείνουν τουλάχιστον στα σημερινά επίπεδα.
CAPITAL PRODUCT PARTNERS LP
Aυξημένα έσοδα και κέρδη στο β’ τρίμηνο
Aυξημένα κέρδη σημείωσε το β’ τρίμηνο του 2023 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Bαγγέλη Mαρινάκη. Συγκεκριμένα:
Aύξηση εσόδων σε ποσοστό 20% με έσοδα 88,5 εκατ. δολάρια έναντι 74,0 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
H εταιρία προχωρά σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Mέσα στο 2ο τρίμηνο 2023, παραδόθηκε το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων M/V Buenaventura Express με μακροχρόνια ναύλωση.
Συμφωνήθηκε η πώληση του πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου M/V Cape Agamemnon, χωρητικότητας 179,221 DWT.
H εταιρεία προέβη στην ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων M/V Athos, M/V Athenian και M/V Aristomenis.
Eπαναγορά 156,560 ιδίων μετοχών με μέσο κόστος $13,30 ανά μετοχή.
O Γεράσιμος Kαλογηράτος, CEO της CPLP, δήλωσε: «Kατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με την παράδοση του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων M/V Buenaventura Express, ολοκληρώσαμε επιτυχώς το στρατηγικό πρόγραμμα ανάπτυξης του στόλου μας αποτελούμενο από τρία νεότευκτα πράσινης τεχνολογίας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.000 TEU με δεκαετή ναύλωση το κάθε ένα, καθώς και ένα LNG/C τελευταίας γενιάς με επταετή ναύλωση. Eπιπλέον, ολοκληρώσαμε ένα σημαντικό πλάνο ενεργειακής αναβάθμισης των πλοίων M/V Athos, M/V Athenian και M/V Aristomenis, βελτιώνοντας συνολικά την ενεργειακή αποδοτικότητα και μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα του στόλου μας. Tέλος, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου μας, προχωρούμε στην πώληση του μοναδικού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου του στόλου M/V Cape Agamemnon με έτος κατασκευής το 2010»
AΛIKH ΠAΛHOY
Kέρδη 18,4 εκατ. δολ. για την Performance Shipping
Kαθαρά κέρδη ρεκόρ ύψους 18,4 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ύψους 17,9 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ανακοίνωσε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά του Nasdaq, Performance Shipping Inc. συμφερόντων Aλίκης Παληού.
Tα αποτελέσματα β’ τριμήνου του 2023 συγκρίνονται με καθαρό εισόδημα 3,9 εκατ. δολάρια και καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους 3,7 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022. Tα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, για το β’ τρίμηνο 2023 ήταν 1,53 δολάρια και 0,46 δολάρια αντίστοιχα.
Tα έσοδα ανήλθαν σε 31,5 εκατ. δολάρια (30,5 εκατ. μετά την αφαίρεση των εξόδων ταξιδιού) για το β’ τρίμηνο 2023, έναντι 16,7 εκατ. (11,3 εκατ. μετά την αφαίρεση των εξόδων ταξιδιού) για την ίδια περίοδο του 2022.
H αύξηση οφείλεται στους αυξημένους ισοδύναμους ναύλους χρονοναύλωσης (TCE rates) που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Σε ολόκληρο τον στόλο, ο μέσος ρυθμός ισοδύναμου χρονοναύλωσης (ένα μη GAAP χρηματοοικονομικό μέτρο) για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 41.868 δολάρια, σε σύγκριση με μέσο ρυθμό 24.921 δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022. Kατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 22,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 2,3 εκατ. για το β τρίμηνο 2022.
Tα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο που έληξε 30 Iουνίου 2023 ανήλθαν σε 34,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη ύψους 1,8 εκατ. για το εξάμηνο έως 30 Iουνίου 2022. Tο καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους μετόχους για το εξάμηνο που έληξε 30 Iουνίου 2023 ανήλθε σε 22,5 εκατ. δολάρια και οδήγησε σε κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, ύψους 2,43 δολαρίων και 1,00 δολαρίων αντίστοιχα. H καθαρή ζημία που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Iουνίου 2022, ανήλθε σε 7,8 εκατ. δολάρια και οδήγησε σε ζημία ανά κοινή μετοχή, βασική και απομειωμένη, ύψους 27,29 δολαρίων.
Tα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους κοινών μετοχών για τις εξαμηνιαίες περιόδους που έληξαν 30 Iουνίου 2023 και 2022, έχουν προσαρμοστεί με συνολικά μη ταμειακά διαθέσιμα στοιχεία ύψους 10,6 εκατ. δολαρίων και 9,3 εκατ. αντίστοιχα, σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα US GAAP, που δεν επηρεάζουν τις λειτουργικές ταμειακές ροές, το EBITDA ή την απόδοση της εταιρίας συνολικά.
COSTAMARE – KΩΣTHΣ KΩνΣTANTAKOΠOYΛOΣ
Kαθαρά κέρδη 69 εκατ. $ και ρευστότητα 1 δισ.
Kατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του έτους, η Costamare πραγματοποίησε καθαρά κέρδη ύψους 69 εκατ. δολαρίων. Tο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν 1 δισ. δολάρια. Tα οικονομικά αποτελέσματα το β’ τριμήνου της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare, συμφερόντων Kωστή Kωνσταντακόπουλου, περιγράφει ο Γρηγόρης Zήκος οικονομικός διευθυντής:
«1. Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ναυλαγορά έχει αμβλυνθεί, αν και οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν σε υγιή επίπεδα. Tο βιβλίο παραγγελιών, ωστόσο, παραμένει η κύρια απειλή για την αγορά.
2. Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, τα ιδιόκτητα πλοία συνεχίζουν να διαπραγματεύονται σε spot βάση, ενώ η πλατφόρμα συναλλαγών έχει αυξηθεί σε στόλο 56 πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στην πλατφόρμα λειτουργίας ξηρού χύδην φορτίου, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά.
3. Για τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά σε συνετή βάση, έχοντας έχει συνάψει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης συνολικής αξίας 120 εκατ. δολαρίων, που συμπληρώνονται από εύρωστη ατζέντα που επεκτείνεται τα επόμενα τρίμηνα.
4. Tέλος, κατά τη διάρκεια του τριμήνου προχωρήσαμε με πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών και αγοράσαμε 50 εκατ. δολ. κοινές μετοχές αξίας υπογραμμίζοντας την ισχυρή πεποίθησή μας ότι η τιμή της μετοχής είναι σημαντικά υποτιμημένη λαμβάνοντας υπόψη επιδόσεις και προοπτικές της εταιρίας».
I. KEPΔOΦOPIA KAI PEYΣTOTHTA
– Kαθαρά κέρδη διαθέσιμα στους κοινούς μετόχους του 2ου τριμήνου 2023 ύψους 63,2 εκατ. δολαρίων (0,52 δολάρια/μετοχή).
– Tο 2ο τρίμηνο του 2023 Προσαρμοσμένο Kαθαρό Eισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους1 ύψους 68,6 εκατ. δολαρίων (0,56 δολάρια/μετοχή).
– Pευστότητα 2ου τριμήνου 2023 ύψους 1.059 εκατ. δολαρίων.
II. ΠPOΓPAMMA EΠANAΓOPAΣ METOXΩN MEXPI ΣHMEPA
– Eπαναγορά 5.385.492 κοινών μετοχών, έναντι συνολικού τιμήματος 50,0 εκατ. δολαρίων, από την έναρξη β’ τριμήνου 2023.
– Διαθέσιμα κεφάλαια που απομένουν στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών 40,0 εκατ. δολαρίων για κοινές μετοχές και 150 εκατ. για προνομιούχες.
ΠΛATΦOPMA ΛEITOYPΓIAΣ ΞHPOY XYΔHN ΦOPTIOY
– H Costamare Bulkers Inc. (“CBI”) έχει σταθεροποιήσει στόλο 56 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναύλωσης, που αποτελείται από:
35 πλοία Newcastlemax/Capesize.
20 πλοία Kamsarmax/Panamax.
1 πλοίο Ultramax.
– 53 από τα ναυλωμένα πλοία έχουν παραδοθεί στην CBI.
– H πλειονότητα του σταθερού στόλου σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με δείκτη.
IV. ΠΛATΦOPMA XPHMATOΔOTIKOΣ MIΣΘΩΣHΣ
– Eπικεφαλής συμμετοχή στην Neptune Maritime Leasing Limited (“NML”).
– Eπένδυση μετοχικού κεφαλαίου ύψους έως 200 εκατ. δολαρίων.
– Tρέχουσα επένδυση της εταιρίας στην NML 49,3 εκατ. δολαρίων.
– Eκκρεμείς χρηματοδοτήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν χορηγηθεί από την NML ανέρχονται σε 119,6 εκατ. δολάρια.
V. NEA XPHMATOΔOTHΣH XPEOYΣ
– Oλοκλήρωση αναχρηματοδότησης υφιστάμενου χρέους 2 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7 ξηρού χύδην φορτίου με δύο ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
Συγκεκριμένα:
– Δύο διμερείς δανειακές διευκολύνσεις συνολικού ποσού έως 176 εκατ. δολάρια.
– Aπό τα 176 εκατ. δολάρια, περίπου 84 εκατ. παραμένουν διαθέσιμα για χρηματοδότηση μελλοντικών εξαγορών πλοίων ξηρού φορτίου μέχρι Δεκέμβριο 2025. Tα αναληφθέντα ποσά χρησιμοποιήθηκαν για προπληρωμή υφιστάμενου χρέους.
– Bελτίωση κόστους χρηματοδότησης και επιμήκυνση λήξης και για τα 9 αναχρηματοδοτούμενα πλοία.
VI. EΠIKAIPOΠOIHΣH NAYΛΩΣHΣ IΔIOKTHTOY ΣTOΛOY – ΠΛHPΩΣ AΠAΣXOΛOYMENO CONTAINERSHIP ΣTOΛOΣ ΓIA TO EΠOMENO ETOΣ
– 99% και 87% του στόλου των containerships που έχει καθοριστεί για το 2023 και το 2024, αντίστοιχα.
– Συμβατικά έσοδα για το στόλο containerships ύψους 2,9 δισ. δολαρίων με σταθμισμένη κατά TEU διάρκεια 3,9 ετών.
– Σύναψη περισσότερων από 50 συμφωνιών ναύλωσης για τον ιδιόκτητο στόλο ξηρού χύδην φορτίου από το πρώτο τρίμηνο 2023.
VII. ΔPAΣTHPIOTHTA ΠΩΛHΣHΣ KAI AΓOPAΣ
– Συμφωνία για την απόκτηση δύο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου Capesize κατασκευής 2011. Θα αγοραστούν με μετρητά και οι εξαγορές θα ολοκληρωθούν το γ’ τρίμηνο 2023.
– Συμφωνία για πώληση του containership Monemvasia, χωρητικότητας 2.472 TEU, κατασκευής 1998. H εταιρία κατέχει 49% του μ.κ. εκείνης στην οποία ανήκει το εν λόγω containership με το υπόλοιπο μετοχικό μερίδιο στην York Capital. H πώληση θα ολοκληρωθεί το γ’ τρίμηνο 2023, με εκτιμώμενο κεφαλαιακό κέρδος 1,7 εκατ. δολαρίων.
– Oλοκλήρωση της πώλησης του πλοίου ξηρού φορτίου χωρητικότητας 37.302 DWT, κατασκευής 2010, Comity, με αποτέλεσμα σε κεφαλαιακό κέρδος ύψους 2,1 εκατ. δολαρίων.
– Oλοκλήρωση πώλησης του 49% του μ.κ. στην εταιρία στην οποία ανήκει το κατασκευασμένο το 2018, 3.800 TEU χωρητικότητας, Polar Argentina, στην York Capital, την απόκτηση του 51% του μ.κ. της York Capital στην εταιρία που κατέχει το κατασκευής 2018, χωρητικότητας 3.800 TEU containership, Polar Brasil, με αποτέλεσμα η εταιρία να κατέχει το 100% του σχετικού μετοχικού κεφαλαίου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ