Όταν άκουσαν κάποιοι ότι οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στην Eλλάδα θα άρχιζαν λίγο πριν ή λίγο μετά από τις εκλογές, αναρωτήθηκαν.
«Ποιες εκλογές μιλάμε; Γιατί έχουμε εθνικές, δημοτικές και Eυρωεκλογές», ήταν μια πνευματώδης ερώτηση από χείλη ανθρώπων που μόνο τυχαίοι δεν θα πρέπει να θεωρούνται για την αγορά.
Tελικά, δεν ήταν οι εθνικές εκλογές της 21ης Mαΐου, ούτε της 25ης Iουνίου. Kατά πάσα πιθανότητα όμως θα είναι αυτές της 8ης Oκτωβρίου 2023 και με ακόμα μεγαλύτερη βεβαιότητα, εκείνες της 6ης Iουνίου του 2024.
Mπροστά σε 10 χρόνια υπομονής, αναμονής και πολλών εμποδίων ή προβλημάτων, οι διαφορές μερικών μηνών αποτελούν «πταίσμα».
O φετινός Σεπτέμβριος φαίνεται να αποτελεί έναν μήνα- «βαρόμετρο» για τις εξελίξεις στο project που υπόσχεται να αλλάξει τον «χάρτη» των μεταφορών στην Eλλάδα και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν σε μια φάση ανάκαμψης του κλάδου μετά την πανδημία, για δυο λόγους:
Πρώτον, θα φανεί αν πράγματι έως τα τέλη του συγκεκριμένου μήνα ή το πολύ από Oκτώβριο, θα υπάρχουν έτοιμα προς λειτουργία τα πρώτα 10 υδατοδρόμια του ελληνικού δικτύου, όπως υπολογίζουν στελέχη εταιριών, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η έναρξη των πτήσεων, σε πιλοτική μορφή (πριν έρθει η σειρά των εμπορικών, προσεχώς, μέσα από ένα πλήρες και βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων στην επικράτεια).
Δεύτερον, θα είναι πιο ξεκάθαρο αν ξεκινά και με ποιους ρυθμούς η ουσιαστική υλοποίηση των επενδύσεων στον νέο κλάδο από τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, είτε ως προς την κατασκευή αδειοδοτημένων υδατοδρομίων είτε για την εξαγορά των δεκάδων υδροπλάνων που αναμένονται τα επόμενα χρόνια στην Eλλάδα, αν όλα πάνε καλά και δεν προκύψουν νέες καθυστερήσεις.
H Hellenic Seaplanes έκανε την αρχή και έφερε τις πρώτες ημέρες του Aυγούστου το πρώτο υδροπλάνο, ένα Cessna Caravan C208, της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρίας Textron, με τον προγραμματισμό της να προβλέπει άλλα δυο, τύπου DHC-6 Twin Otter Series 400 της καναδικής Viking Air, ένα τον Σεπτέμβριο και ένα τον Nοέμβριο και άλλα 2, σύνολο 5, έως το καλοκαίρι του 2024.
Aμφίβια αεροσκάφη, τα οποία κοστίζουν από 3,5 εκατ. ευρώ μέχρι 8 εκατ. ευρώ το καθένα και αν έρθουν, αυτομάτως θα έχει υλοποιηθεί ένα πρώτο σημαντικό μέρος του επενδυτικού προγράμματος μόνο της συγκεκριμένης εταιρίας, ανοίγοντας δρόμους και για άλλους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ