Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Xpeng ανακοίνωση τη Δευτέρα ότι εξαγοράζει την επιχείρηση ανάπτυξης έξυπνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Didi σε μια ανταλλαγή μετοχών αξίας 744 εκατ. δολαρίων.
Η κινεζική εταιρεία ride-hailing θα γίνει στρατηγικός μέτοχος της Xpeng και οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να συνεργαστούν στο μάρκετινγκ, στις χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες, στη φόρτιση, και στη διεύρυνση των διεθνών δραστηριοτήτων τους.
Η μετοχή της Xpeng ενισχύθηκε άνω του 13% στις συναλλαγές στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ τη Δευτέρα το πρωί, για να μαζέψει τα κέρδη της άνω του 8% στη συνέχεια.
Με τη στρατηγική εταιρική σχέση και τα νέα περιουσιακά στοιχεία από την Didi, η Xpeng δήλωσε ότι σχεδιάζει να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα λανσαριστεί το επόμενο έτος υπό ένα νέο brand που θα στοχεύει στην κατηγορία τιμών 150.000 γιουάν (20.580 δολάρια).
Τα αυτοκίνητα της Xpeng συνήθως πωλούνται για περίπου 200.000 γιουάν ή περισσότερο. Η νέα μάρκα, που αναπτύσσεται με την ονομασία του έργου “MONA”, πρόκειται να είναι διαφορετική από εκείνη της Xpeng.
Η συμφωνία της startup με την Didi έρχεται καθώς πολλές εταιρείες αναζητούν τρόπους για να αρπάξουν ένα κομμάτι από την αναπτυσσόμενη αλλά άκρως ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.
Στα τέλη Ιουλίου, η Xpeng και ο γερμανικός γίγαντας αυτοκινήτων Volkswagen υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη δύο νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την Κίνα υπό το εμπορικό σήμα VW, που πρόκειται να κυκλοφορήσουν το 2026.
Με βάση τη τη συμφωνία, η Volkswagen σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια στην Xpeng αποκτώντας ποσοστό 4,99%.
Οι συμφωνίες έρχονται καθώς οι παραδοσιακοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτουν τα μετρητά που λείπουν από τις start-ups ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Νωρίτερα αυτό τον μήνα, η Xpeng ανακοίνωσε καθαρές ζημιές 2,8 δισ. γουάν (384,5 εκατ. δολάρια) για το β’ τρίμηνο, που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών και ήταν οι βαθύτερες ζηιμιές των τελευταίων 3 ετών, από όταν η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο.
Οι ζημιές της Didi υπερτριπλασιάστηκαν το 2022 σε σύγκριση με το 2021 στα 2,64 δισ. γουάν.
Αυτά τα οικονομικά αποτελέσματα πρόκειται να ενοποιηθούν στις οικονομικές καταστάσεις της Xpeng μετά την αρχική συμφωνία.
Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά, με τη Didi να λαμβάνει περισσότερες μετοχές εάν η νέα μάρκα αυτοκινήτων μαζικής αγοράς τα πάει καλά για ένα αναμενόμενο συνολικό ποσοστό 3,25% της Xpeng.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Didi δεν μπορεί να πουλήσει τις μετοχές για δύο χρόνια μετά το αρχικό κλείσιμο της συμφωνίας.
Η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας θα διαρκέσει τουλάχιστον πέντε χρόνια.