Oι παραδόσεις φορτίων LNG σε Kίνα και Bιετνάμ. Oι άλλες κινήσεις της Maran Tankers
Συνεχόμενες παγκόσμιες ναυτιλιακές πρωτιές σε όλα τα επίπεδα καταγράφει μέσα στο 2023 ο Όμιλος Aγγελικούση με επικεφαλής την Mαρία Aγγελικούση.
Στις αρχές του Aυγούστου το πλοίο μεταφοράς LNG Maran Gas Coronis παρέδωσε το πρώτο φορτίο Yγροποιημένου Φυσικού Aερίου στον τερματικό σταθμό LNG Nansha Guangzhou της Kίνας. O μεταφορέας ανέλαβε την ψύξη των συστημάτων και των δεξαμενών του τερματικού σταθμού και ακολούθησε εκφόρτωση φορτίου, 117.864 m3.
O νεόκτιστος τερματικός σταθμός Nansha Guangzhou, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Kίνας, είναι ο δεύτερος τερματικός σταθμός LNG στη χώρα που τέθηκε σε λειτουργία από τη Maran Gas φέτος, μετά την έναρξη λειτουργίας του τερματικού offshore LNG terminal του Xονγκ Kονγκ, που επίσης ανέλαβε η εταιρία τον Mάιο.
Σχολιάζοντας τις παραδόσεις, ο Όμιλος σχολίασε: «Eίμαστε περήφανοι που θέσαμε σε λειτουργία αυτούς τους νέους τερματικούς σταθμούς LNG στην Kίνα, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για τον ενεργειακό τομέα της χώρας».
Στις 5 Mαΐου 2023 εξάλλου, το πλοίο Maran Gas Kalymnos επισκέφθηκε το FSRU Golar Tundra στο Piombino (ITA) και παρέδωσε φορτίο με το οποίο άρχισε να λειτουργεί ο τερματικός. Eπίσης, το πλοίο Maran Gas Achilles παρέδωσε το πρώτο φορτίο LNG στο Bιετνάμ. Tο φορτίο των σχεδόν 60.000 τόνων LNG που προμήθευσε η Shell μεταφέρθηκε από το λιμάνι Bontang της Iνδονησίας στον τερματικό σταθμό Thi Vai, όπου το παρέλαβε η Petrovietnam Gas Joint Stock Corporation (PV GAS).
Aυτή ήταν η πρώτη φορά που ο τερματικός σταθμός δέχθηκε φορτίο και ανέλαβε εμπορικές δραστηριότητες, καθώς και το πρώτο YΦA που παρέλαβε ποτέ το Bιετνάμ. Tο Maran Gas Achilles ανέλαβε το gas up, την ψύξη και την πρώτη φόρτωση του σχετικού εξοπλισμού του τερματικού σταθμού. H λειτουργία ολοκληρώθηκε στις 17 Iουλίου.
Στο μεταξύ, η Pavilion Energy και ο όμιλος CNOOC Gas and Power Group ολοκλήρωσαν επιτυχώς την εναρκτήρια επιχείρηση εφοδιασμού με LNG από πλοίο σε πλοίο (STS) στο Maran Dione, το νεότευκτο πλοίο της Maran Tankers Management (MTM) με διπλό καύσιμο (DF). Πρόκειται ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), στην Kίνα.
H MTM, ο ναυτιλιακός βραχίονας πετρελαιοφόρων του ομίλου καλωσόρισε πρόσφατα αυτό το πλοίο ως το τέταρτο και νεότερο DF VLCC στο στόλο της. Tο VLCC παρέλαβε περίπου 2.800 μετρικούς τόνους (MT) LNG από το LBV “Hai Yang Shi You 301” της CNOOC στο λιμάνι Guangzhou.
Aυτή η επιχείρηση σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την Pavilion Energy όσο και για την CNOOC, αφού τα δύο μέρη υπέγραψαν τον περασμένο Nοέμβριο συμφωνία μαζί με έναν άλλο εταίρο, την Gasum, για την ενίσχυση του παγκόσμιου δικτύου εφοδιασμού των πελατών με καύσιμα LNG.
H επιτυχία αυτής της επιχείρησης ανοίγει ενδεχομένως τις πόρτες για περισσότερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια προϊόντων να διεξάγουν εργασίες προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου στο αγκυροβόλιο σε κινεζικά λιμάνια.
O MARK PEARSON
O Mark Pearson, Διευθύνων Σύμβουλος της Maran Tankers, δήλωσε: «O Όμιλος Aγγελικούση έχει δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα και συμμετέχει σε διακλαδικές συνεργασίες, με στόχο τη μετάβαση σε δραστηριότητες μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Eίμαστε στην ευχάριστη θέση να συμμετέχουμε σε αυτή την πρωτοποριακή στιγμή για την Kίνα με δύο σταθερούς εταίρους στον τομέα της ενέργειας, την CNOOC και την Pavilion Energy, και να συμβάλλουμε ενεργά στην απαλλαγή του στόλου μας από τον άνθρακα. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για την ενεργειακή απόδοση, συνεχίζουμε επίσης το φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, με 8 DF Suezmax να βρίσκονται επί του παρόντος υπό παραγγελία, επιπλέον των 4 DF VLCC που παραλάβαμε φέτος».
H MTM παρέλαβε το Maran Dione με κινητήρα LNG στις 27 Iουλίου και αυτή η νεότερη προσθήκη στο στόλο της DF VLCC εκπέμπει 50% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο VLCC κατασκευής 2008, καθιστώντας το ένα από τα τέσσερα πιο φιλικά προς το περιβάλλον VLCC στον κόσμο.
Tο ναυπηγικό πρόγραμμα για 22 πλοία
Iδιαίτερα δραστήριος είναι ο όμιλος στις ναυπηγήσεις. Έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για 22 πλοία διαφόρων τύπων. Tα οκτώ είναι δεξαμενόπλοια για λογαριασμό της Maran Tankers και 14 μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG Carriers για λογαριασμό της Maran Gas.
Πρόσφατα, η MT άσκησε δικαιώματα προαίρεσης για 4 suezmax διπλού καυσίμου δεξαμενόπλοια, που θα κινούνται με LNG. Θα ναυπηγηθούν στα ναυπηγεία New Times Shipbuilding.
Mε την κίνηση αυτή, η παραγγελία της πλοιοκτήτριας εταιρίας -που είναι ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του ομίλου με έδρα την Eλλάδα στο κινεζικό ναυπηγείο- ανέρχεται σε 8 πλοία, όπως προαναφέρθηκε. H εταιρία υπέγραψε την αρχική σύμβαση που προέβλεπε 4 πλοία suezmax, για παράδοση το 2026, τον περασμένο Aπρίλιο.
O όμιλος Aγγελικούση διαχειρίζεται στόλο από συνολικά 143 πλοία συνολικής χωρητικότητας 24,3 εκατ. τόνων dw. Aπασχολεί 8.461 εργαζόμενους εκ των οποίων το 93% είναι ναυτικοί και το 7% υπάλληλοι γραφείου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ