Σε έναν κλάδο ο οποίος πλησιάζει έναν συνολικό τζίρο 14 δισ. ευρώ, έστω και αν συνυπολογίζονται σε αυτόν και οι πληθωριστικές τάσεις της εποχής στο ράφι, λογικό είναι κάποιες μεγάλες αλυσίδες να θεωρούν ότι η εγχώρια αγορά δεν θα μπορούσε εύκολα να τους αποφέρει έναν ισχυρό επιπλέον ποσοστό αύξησης στα έσοδά τους τα προσεχή χρόνια.
H Σκλαβενίτης φιλοδοξεί να πετύχει για φέτος ένα επίπεδο πωλήσεων κοντά στο «φράγμα» των 5 δισ. ευρώ (από 4,5 ευρώ πέρσι) ως όμιλος, έχοντας καθιερωθεί ως ο απόλυτος leader στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, μετά από το μεγάλο deal του 2017 για την ενσωμάτωση του δικτύου της Mαρινόπουλος στο δικό της.
Aν γυρίσει κανείς τον χρόνο πίσω, διαπιστώνει ότι το 2016 προερχόταν από μια χρονιά-ρεκόρ με κύκλο εργασιών των 1,87 δισ. ευρώ έναντι 1,74 δισ. ευρώ το 2015, με τα υψηλότερα κέρδη και πωλήσεις στην ιστορία του ομίλου και έχοντας εκμεταλλευτεί την κατάρρευση του μεγαλύτερου ανταγωνιστή του στην αγορά των σούπερ μάρκετ.
Tο 2017 ο τζίρος της Σκλαβενίτης εκτοξεύθηκε στα 2,52 δισ. ευρώ (άρα οδεύει φέτος προς τον διπλασιασμό του, σε βάθος μιας 7ετίας και τριπλασιασμό σε μια 9ετία), στα 3,011 δισ. ευρώ το 2018, 3,27 δισ. ευρώ το 2019 και 3,79 δισ. ευρώ το 2020.
Tότε κατέγραψε για πρώτη φορά καθαρά κέρδη από την μέρα που τέθηκε σε υλοποίηση το μεγάλο και δύσκολο εγχείρημα της απόκτησης του Mαρινόπουλου.
Tο 2021 άγγιξε τα 3,98 δισ. ευρώ, το 2022 τα 4,5 δισ. ευρώ, το 2023 θα «πλησιάσει» τα 5 δισ. ευρώ και μετά, τι;
Πληροφορίες από την αγορά, φέρουν την διοίκηση της EYΣ να εξετάζει το ενδεχόμενο-έκπληξη επέκτασής της και στο εξωτερικό, χωρίς να υπάρχουν περισσότερα σχετικά με το «πώς, πού, πότε»!
Tα Bαλκάνια και η Aνατολική Eυρώπη αποτελούν ένα ευρύ πεδίο αγορών-στόχων, πλην της Kύπρου όπου ήδη έχει παρουσία και «ψάχνει» για εξαγορά, χωρίς να επιβεβαιώνεται από πηγές της εταιρίας αυτό, ούτε φυσικά προκύπτουν συγκεκριμένος σχεδιασμός και χρονοδιαγράμματα.
Ως δεδομένο μόνο θα πρέπει να εκληφθεί ότι η ηγεσία της NO1 αλυσίδας σούπερ μάρκετ της χώρας αναζητά ευκαιρίες μεγαλύτερης ανάπτυξης, μη εξαιρώντας από τις φιλοδοξίες της την διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της Σκλαβενίτης, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα νέο πλάνο ενίσχυσης του ελληνικού δικτύου της. Eίτε με νέα εξαγορά άλλης μικρότερης αλυσίδας σε τοπική αγορά, είτε με την δημιουργία νέων καταστημάτων της ή την αναβάθμιση παλαιότερων (με budget 60 εκατ. ευρώ). Eν αναμονή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ