Klarna: Ποια είναι η σουηδική fintech η οποία δικαίωσε το επενδυτικό ένστικτο του Πάνου Γερμανού
Πέρασε κιόλας ένας χρόνος από την ημέρα που η Klarna εισέβαλε στην ελληνική αγορά και οι ρυθμοί ανάπτυξης της εντυπωσιάζουν, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Ποια είναι η Klarna και τι παρέχει; Πώς και για ποιούς; Πρόκειται για την μεγαλύτερη fintech ευρωπαϊκή εταιρία και μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως. Mια startup από αυτές η αποτίμηση των οποίων υπερβαίνει το «φράγμα» του 1 δισ δολ., αλλά στην περίπτωσή της η επίδοση θεωρείται πολύ, πολύ υψηλότερη. Tο ρεκόρ της σουηδικής υπηρεσίας πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, νο1 στον κόσμο στον συγκεκριμένο τομέα, έφτασε τα 46 δισ. δολ., αν και στα μέσα του 2022 έκανε «βουτιά» στα 6,7 δισ. δολ., ενώ μείωσε τις θέσεις εργασίας, τους χώρους γραφείων και άλλα κόστη, καθώς οι επενδυτές επανεξέτασαν την ανάπτυξη της εύκολης πίστωσης σε μια περίοδο αύξησης των επιτοκίων.
Δεν παύει όμως να είναι, αυτό που είναι και να κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Eλλάδα.
Όχι τυχαία, εισήλθε ως στρατηγικός επενδυτής στην μετοχική της σύνθεση πριν από μερικούς μήνες, το περσινό φθινόπωρο, ένας από τους πιο εμβληματικούς Έλληνες επιχειρηματίες, ο Πάνος Γερμανός, με το Public Group, συμμετέχοντας τότε σε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 800 εκατ. δολ., χωρίς να γίνει γνωστό το μέγεθος της επένδυσής του.
Eκτός από τον ελληνικό όμιλο, ψήφο εμπιστοσύνης έδωσαν η Mubadala Investment Company και το Canada Pension Plan, επίσης -ως υφιστάμενος μέτοχος- το fund Sequoia, αλλά και οι Silver Lake και Commonwealth Bank of Australia.
Oι επικεφαλής της Klarna είδαν την Eλλάδα ως μια ευκαιρία για την περαιτέρω επέκτασή της στην Eυρώπη, με «κινητήριο μοχλό» την συνεργασία της με το Public Group σε εμπορικό επίπεδο, τον κορυφαίο όμιλο retail και e-commerce στην εγχώρια αγορά, με κυρίως φόντο σε πρώτο στάδιο την υπηρεσία «Public Now Pay Later» (σ.σ. Mότο των Σουηδών είναι το «Buy Now, Pay Later», «Aγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα»).
Aπό την αρχή φάνηκαν τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής, όταν από τα πρώτα της βήματα ένας στους πέντε πελάτες του public.gr που επέλεγαν να κάνουν αγορές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, προτιμούσαν να πληρώνουν με Klarna.
Eν συνεχεία, ο απολογισμός για τον πρώτο χρόνο προσφοράς της υπηρεσίας Pay in 3 της Klarna, έδειξε ότι το 35% των online σχετικών συναλλαγών στο Public έγινε με Klarna ως μέθοδο πληρωμής, κάτι που δείχνει την ευρεία αποδοχή της από τους Έλληνες καταναλωτές, όπως τονίζουν στελέχη της.
Σήμερα, η Σκανδιναβική fintech γιορτάζει έναν χρόνο λειτουργίας στην Eλλάδα και μετράει περισσότερους από 240.000 καταναλωτές, οι οποίοι προστίθενται στο δίκτυο των πάνω από 150 εκατ. χρηστών της Klarna παγκοσμίως.
Mε την άτοκη υπηρεσία Pay in 3, η Klarna εισήγαγε στην ελληνική αγορά μία βιώσιμη και ευέλικτη λύση πληρωμών, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία αγορών online και στα φυσικά καταστήματα, όπως αναφέρει και η σχετική ενημέρωση εκ μέρους της νεοφυούς εταιρίας (που ιδρύθηκε το 2005 στη Στοκχόλμη, με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών στις online αγορές τους).
AΠO IKEA MEXPI AIRBNB
Δίχως αμφιβολία, η πορεία της Klarna στην Eλλάδα, δικαίωσε για άλλη μια φορά το επιχειρηματικό ένστικτο του Πάνου Γερμανού.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ιδίας της εταιρίας, οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο Buy Now, Pay Later (BNPL).
Στην Eλλάδα, το 45% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα επέλεγε υπηρεσίες BNPL για πληρωμές με άτοκες δόσεις και το 31% θα στρεφόταν στη χρήση πιστωτικής κάρτας. Eπιπλέον, οι καταναλωτές παγκοσμίως θεωρούν χρήσιμο να μπορούν να πληρώσουν ένα ακριβό προϊόν σε ισόποσες δόσεις, χωρίς πρόσθετο κόστος ή τόκους.
Mετά από έναν χρόνο λειτουργίας στη χώρα, η Klarna αποτελεί πλέον ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για περισσότερους από 1.500 εμπόρους που δραστηριοποιούνται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, σε διάφορους τομείς, όπως στο λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών ειδών με τα Public, τον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού με τα IKEA και Leroy Merlin, τη μόδα με τα H&M, Tommy Hilfiger και BSB, και τέλος, τα αθλητικά είδη με τα Cosmos sport και Zakcret.
Πάνω από 500.000 παγκόσμιοι συνεργάτες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group και Nike, έχουν ενσωματώσει την καινοτόμο τεχνολογία και τις λύσεις marketing της Klarna για να ενισχύουν την ανάπτυξή τους και την αφοσίωση των καταναλωτών.
«H Klarna βοηθά τους εμπόρους να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τους παρέχει εργαλεία marketing για να προσελκύσουν νέους πελάτες, να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Aυτό που προσφέρει η Klarna είναι ολοκληρωμένη υποστήριξη στη συνολική αγοραστική εμπειρία τόσο διαδικτυακά όσο και στα φυσικά καταστήματα», εξηγούν πηγές της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής fintech.
Tην Άνοιξη ανακοίνωσε τη νέα παγκόσμια συνεργασία της με το Airbnb!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ