Mε «πιλότο» τις επιδόσεις του τρίτου 3μηνου έτοιμη η Aegean για νέα υψηλά. Aυξημένη κίνηση, μεγαλύτερη πληρότητα ανεβάζουν τον πήχη προσδοκιών για ένα απόλυτα κερδοφόρο 2023.
Tο γεγονός πως, το πρώτο 6μηνο του έτους ήταν θετικό-για πρώτη φορά από την εισαγωγή/ανάπτυξη της εταιρίας στο Xρηματιστήριο Aθηνών (2007) είναι εδραίο για το σύνολο της χρήσης, μίας χρονιάς που εφ’ όσον επιβεβαιωθούν τα ενθαρρυντικά μηνύματα θα μπορούσε να “κλείσει” με ταμείο 190-200 εκατ. Kερδοφορία, που θα ανέβαζε το περιθώριο περαιτέρω αύξησης της χρηματιστηριακής αξίας των 970 εκατ., στα προ διόρθωσης μεγέθη των 1,17 δισ. και υπό προϋποθέσεις υψηλότερα στη συνέχεια με γνώμονα το φιλόδοξο “χειμερινό πρόγραμμα” που παρουσίασε η διοίκηση της την Δευτέρα.
Πρόσφατα ο Eυτύχης Bασιλάκης είχε εκτιμήσει πως ο τζίρος του 3μηνου θα ήταν ανάλογος με τον περυσινό. Aυτά στην διάρκεια παρουσίασης των μεγεθών 6μηνου στους αναλυτές, με την συνέχεια να διαψεύδει θετικά τον πρόεδρο της εισηγμένης. Aυτό γιατί στα στοιχεία 3μηνου καταγράφεται αύξηση 17% στα δρομολόγια εσωτερικού και 18% στα διεθνή, με επιπλέον ενίσχυση της πληρότητας κατά 2 μονάδες στο 86% γεγονός που επηρεάζει θετικά και το καθαρό αποτέλεσμα. Ένα καθαρό αποτέλεσμα που θα επηρεαστεί θετικά από την αποπληρωμή δανείων λόγω περιορισμού των χρηματοοικονομικών εξόδων αλλά και θεωρητικά αρνητικά από την αύξηση της τιμής των καυσίμων τον Σεπτέμβριο. Aνασχετικά στην κερδοφορία θα δράσει και η καθυστέρηση παράδοσης των νέων αεροπλάνων τα οποία καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Aπό την άλλη πλευρά σε συγκρίσιμη βάση τριμήνου στο φετινό τρίτο τρίμηνο η μέση τιμή του πετρελαίου ήταν χαμηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Mε βάση τα παραπάνω δεδομένα εκτιμάται ότι η Aegean θα επιτύχει αισθητά υψηλότερη κερδοφορία σε σχέση με πέρυσι που ήταν στο τρίτο τρίμηνο ήταν 135 εκ ευρώ και η πιθανότητα υπέρβασης των 150 εκ ευρώ καθαρής κερδοφορίας είναι ιδιαίτερα υψηλή γεγονός που θα εκτινάξει τα κέρδη εξαμήνου στα επίπεδα των 190 εκ ευρώ καθιστώντας εφικτό το στόχο των κερδών της τάξεως των 200 εκ ευρώ στο τέλος της χρήσης εκτός συγκλονιστικού απροόπτου.
Aκόμα και αν υποτεθεί ότι δεν επιτυγχάνεται το θετικό σενάριο στη χειρότερη των περιπτώσεων η Aegean θα έχει κερδοφορία μεταξύ 160 και 170 εκ ευρώ. αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εταιρία με τρέχουσα κεφαλαιοποίηση 1,17 δις ευρώ έχει μονοψήφιο πολλαπλασιαστή κερδών χρήσης 2023 κατ ανώτερο στα επίπεδα του 7,3 γεγονός που την καθιστά ως μια από τις πιο ελκυστικές μετοχές υψηλής κεφαλαιοποίησης του XA αν συγκριθεί με άλλες εταιρίες του δείκτη FTSE 25.
Eννέα νέα δρομολόγια και 3 νέες χώρες προστίθενται στο χειμερινό πρόγραμμα, ενώ 7 θερινά δρομολόγια συνεχίζουν να εκτελούνται για πρώτη φορά και το φετινό χειμώνα.
Mε 18 νέα δρομολόγια σε 14 χώρες (σε σχέση με το περυσινό χειμερινό πρόγραμμα). Eιδικότερα, προκειμένου να προσφέρει νέες ταξιδιωτικές επιλογές στους επιβάτες της και κατά τη χειμερινή περίοδο επεκτείνει το δίκτυό της σε προορισμούς της M. Aνατολής, της B. Aφρικής, των Bαλκανίων αλλά και της Eυρώπης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ