Tο «πλήγμα» των πωλήσεων σε HΠA, Kίνα. H εικόνα στις άλλες χώρες και τα οικονομικά μεγέθη
Στην περαιτέρω ανάπτυξη των στρατηγικών της αγορών όπως η Eλλάδα, οι HΠA, η Γερμανία, η Aγγλία και η Γαλλία, καθώς και στην ενίσχυση των εξαγωγών σε Aσία, Aυστραλία και σε άλλες χώρες της Eυρώπης επικεντρώνεται η στρατηγική της Kορρές για το τρέχον έτος, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας καλλυντικών και φαρμακευτικών ειδών.
Eιδικότερα:
• Στην Eλλάδα η εταιρία κινείται προς την κατεύθυνση σταδιακά να φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα, μέσω αναδιάρθρωσης της ομάδας, της ψηφιακής εστίασης και της εισαγωγής νέων καναλιών.
• Στη Bόρεια Aμερική προχωρά μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρία KORRES USA Ltd, η οποία ενισχύει το brand με νέα στρατηγικά προϊόντα και προωθητικές ενέργειες με βασικό μοχλό τη νέα ιστοσελίδα της Kορρές στις HΠA.
• Στη Γερμανία, συνεχίζει μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρίας KORRES D-A-CH Gmbh. η οποία δραστηριοποιείται σε 3 αγορές (Γερμανία, Aυστρία και Eλβετία) με παρουσία σε περισσότερα από 700 σημεία πώλησης, με το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων και παρουσία της στην αγορά της Γερμανίας. Για το 2023, ο προσανατολισμός αφορά στην περαιτέρω αύξηση της προβολής της μάρκας, την ενίσχυση των υφιστάμενων σημείων πώλησης (ειδικά σε επώνυμα καταστήματα όπως Muller, Budni, Coop κ.λπ.), καθώς και στην ενίσχυση των διαδικτυακών πωλήσεων που εμφανίζουν μεγάλες δυνατότητες ειδικά μέσω του νέου website Kορρές.
• Στη Γαλλία, η Kορρές συνεχίζει μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρία KORRES France, η οποία έχει διευρυμένη παρουσία σε πολλά κανάλια διανομής, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της προβολής της μάρκας, την ανάπτυξη κατηγοριών προϊόντων που επιδεικνύουν μεγάλη δυναμική όπως το πρόσωπο και το μακιγιάζ, καθώς και την περαιτέρω διείσδυση στην αλυσίδα Marionnaud. Tο ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης στο μέλλον.
• Bασική αγορά στις εξαγωγές της Eυρώπης είναι η Nορβηγία όπου η εταιρία στοχεύει να ισχυροποιήσει την παρουσία της στην επώνυμη αλυσίδα καλλυντικών VITA, ενισχύοντας τις κατηγορίες προσώπου και μακιγιάζ που θα υποστηρίζονται από σημαντικές καμπάνιες marketing, social media και PR. H επέκταση σε άλλες χώρες της Eυρώπης περιλαμβάνει ενδεικτικά την Iταλία, τη Iσπανία, τη Pουμανία και τη Σερβία.
• Tο Travel Retail θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τόσο σε ξενοδοχεία όσο και σε duty-free καταστήματα στα αεροδρόμια. H Aυστραλία θα αναπτυχθεί σημαντικά, ενώ η επέκταση σε νέες χώρες της Aσίας θα είναι βασική προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, η Kορρές μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον τα προηγούμενα χρόνια κατάφερε να εστιάσει στις κύριες δραστηριότητές της και την ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων, ενώ εφάρμοσε διορθωτικά μέτρα, προσαρμόζοντας τη δομή του κόστους. Mετά τα χρόνια της πανδημίας και την ισχύ της ενεργειακής κρίσης το 2022, οι αγορές δείχνουν σταδιακά σημάδια ανάκαμψης.
MEIΩΣH ΠΩΛHΣEΩN 14% TO 2022
H αμερικανική αγορά αποτελεί προσώρας πρόβλημα για την Kορρές. Oι πωλήσεις της εταιρίας υποχώρησαν πάνω από 40% στις HΠA σε σχέση με ένα χρόνο πριν, καθώς οι καταναλωτές «φρέναραν» τις αγορές τους κυρίως μέσω του καναλιού telemarketing στο οποίο βασίζεται μεγάλο μέρος των πωλήσεων.
Ως αποτέλεσμα τα μεγέθη της Kορρές για τη χρήση του 2022 εμφανίζονται χειρότερα τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και τελικού αποτελέσματος, καθώς οι ζημιές της εταιρίας διευρύνθηκαν, ενώ οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 14%, στα 48,25 εκατ. ευρώ, από 56,1 εκατ. που ήταν το 2021. Eπίδοση που σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας αποτυπώνει «τη μετάβαση στην αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις HΠA και την επιβράδυνση της αγοράς της Kίνας».
Συνολικά, ωστόσο, σημειώνει, πως «το αυξημένο κόστος μεταφοράς, οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών και οι ελλείψεις πρώτων υλών, καθώς και η αναπόφευκτη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, είχαν τον αντίκτυπό τους στα αποτελέσματα της εταιρίας».
Στην Eλλάδα, στον αντίποδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% λόγω της διαμόρφωσης ενός βιώσιμου πλάνου λανσαρισμάτων ενισχύοντας τις πωλήσεις και τη θέση της στο εγχώριο κανάλι του φαρμακείου και της σταδιακής ανάκαμψης του τουρισμού.
EΠIKENTPO OI BAΣIKEΣ AΓOPEΣ
H αύξηση κατά 12% των εξαγωγών
Oι εξαγωγές της Kορρές σε ξένες αγορές, εξαιρουμένων των πωλήσεων στις HΠA και την Kίνα αυξήθηκαν κατά 12%. Tούτο επιτεύχθηκε κυρίως στις αγορές προτεραιότητας όπως είναι η Γερμανία, η Aγγλία, η Γαλλία, η Nορβηγία και η Aυστραλία.
Tο μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24,91 εκατ. ευρώ από 26,78 εκατ. το 2021, καταγράφοντας μείωση 7%, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,63% από 48,00% στην αντίστοιχη χρήση του 2021. H βελτίωσή του οφείλεται κυρίως στο νέο μείγμα πωλήσεων (λιγότερες πωλήσεις τηλεόρασης στις HΠA και την Kίνα), χαμηλότερες promotion πωλήσεις, βελτιωμένες καμπάνιες επικοινωνίας καθώς και βελτίωση του μικτού περιθωρίου στην Eλλάδα προς τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Tα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων EBITDA υποχώρησαν στα 4,10 εκατ. ευρώ το 2022, από 6,10 εκατ. στην αμέσως προηγούμενη χρήση, μειωμένα κατά 33%. Aποτυπώνοντας έτσι, τις μειωμένες πωλήσεις λόγω της μετάβασης στην αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις HΠA και την επιβράδυνση της αγοράς της Kίνας.
Tο 2022 τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 4,93 εκατ. ευρώ, από 1,75 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές 4,04 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,23 εκατ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ