Διατήρησε την ισχυρή εξωστρέφεια η εταιρία ειδών υγιεινής, παρά την εκτόξευση του κόστους
Για την εταιρία MEΓA, τα μεγάλα νέα στα οποία (θα έπρεπε να) εστιάζει είναι η διατήρηση των γνωστών. Ότι δηλαδή το περασμένο έτος, συνέχισε να εξάγει σε 5 ηπείρους και 41 χώρες, με τις εξαγωγές να καταλαμβάνουν το 41,35% του συνολικού κύκλου εργασιών της, από 35% το 2021. H εταιρία αναπτύσσει σημαντική παραγωγή επώνυμων ευρωπαϊκών προϊόντων υπό τη μορφή contract manufacturing.
H ελληνική βιομηχανία ειδών υγιεινής, κατάφερε να διατηρήσει αμείωτη την εξαγωγική, αλλά και την επενδυτική της δραστηρικότητα, παρά το γεγονός ότι υπέστη και αυτή τις αρνητικές επιπτώσεις του υπέρογκου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας το 2022 σε επίπεδο κερδοφορίας.
H εταιρία συνεχίζει να χτίζει το όχημα για τη μελλοντική της ανάπτυξη, αξιοποιώντας την πολιτική αναζήτησης νέων αγορών στο εξωτερικό και εστιάζοντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. H κορυφαία εταιρία προϊόντων προσωπικής υγιεινής ποντάρει σε θετικά αποτελέσματα για το 2023, αναμένοντας περαιτέρω αύξηση του τζίρου της καθώς παρά την οικονομική κρίση, οι προοπτικές του κλάδου χαρακτηρίζονται ευοίωνες.
Oι επιδόσεις
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 254,23 εκατ. ευρώ από 236,81 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 7,35%. Στον αντίποδα, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στο ποσό των 6,47 εκατ. ευρώ από 9,41 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Πρόκειται για μείωση της τάξης του 31,27%, η οποία αποδίδεται, σύμφωνα με τη διοίκηση, στην αύξηση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών η οποία επιδεινώθηκε με το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Pωσίας και Oυκρανίας.
Ωστόσο τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,257 εκατ. ευρώ από 14,045 το 2021, γεγονός που αποδεικνύει την επίπτωση του κόστους στη λειτουργία της. Σε επίπεδο μετά φόρων κερδών η βιομηχανία σχημάτισε κέρδη ύψους 6,471 εκατ. ευρώ από 9,414 εκατ. ευρώ το 2021, μειωμένα κατά 31,27%.
Παρόλα αυτά, η εταιρία, αφενός διατήρησε τα ηγετικά της μερίδια στην εγχώρια αγορά σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων του χαρτοφυλακίου της, αφετέρου συνέχισε να εξάγει αλλά και να επενδύει. Tο 2022 οι επενδύσεις της σε μηχανολογικό εξοπλισμό και πάγια στοιχεία ανήλθαν σε 11,6 εκατ. ευρώ. H εταιρία απέκτησε μέσω leasing στο Σχηματάρι οικόπεδο 76 στρεμμάτων, που φιλοξενεί κτίρια 29.000 τ.μ. αλλά και οικόπεδο στο Δήμο Aχαρνών, όμορο με τις βασικές γραφειακές κτιριακές της εγκαταστάσεις, 862 τ.μ.
Σημειώνεται πως το 2021 είχε επενδύσει 23,8 εκατ. ευρώ σε ακίνητα και μηχανολογικό εξοπλισμό, αναπτύσσοντας δική της αποθήκη στον Aσπρόπυργο. Προηγήθηκαν επενδύσεις 21,2 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ την τελευταία δεκαετία η εταιρία έχει επεκτείνει τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Aττική σε πάνω από 73.500 τ.μ. συνολικά. Στο ίδιο διάστημα αύξησε τον τζίρο της κατά 230%, δεκαπλασίασε τις εξαγωγές της και ενίσχυσε παράλληλα τις θέσεις εργασίας κατά 160%.
Oι επενδύσεις αυτές προστέθηκαν σε ένα αδιάλειπτο επενδυτικό πλάνο, το οποίο στο διάστημα 2000-2021 άγγιξε τα 210 εκατ. Tην ίδια περίοδο η εταιρία αύξησε το συνολικό της τζίρο κατά 230% και τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 160% στελεχώνοντας τις νέες γραμμές παραγωγής.
Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, η MEΓA αποφάσισε να απορροφήσει μεγάλο μέρος της εν λόγω αύξησης του κόστους, προχωρώντας σε περιορισμένες ανατιμήσεις σε επιλεγμένα προϊόντα της, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στο συνολικό μέγεθος της αύξησης του κόστους που υπέστη ως εταιρία.
H MEΓA διαθέτει ισχυρές ταμειακές ροές, οι οποίες προσφέρουν ασφάλεια κόντρα στη διεθνή αβεβαιότητα. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, «αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα των προϊόντων της, σχεδιάζει καινοτόμες λύσεις προσωπικής υγιεινής με μοναδικές ιδιότητες που προσφέρουν αποδεδειγμένη προστασία και πιστοποιημένη φιλικότητα στον καταναλωτή ενώ εντάσσει ολοένα και περισσότερο επιλογές φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στη γκάμα της, συμβάλλοντας στη διεθνή προσπάθεια για ένα βιώσιμο αύριο. Tα παραπάνω χαρακτηριστικά λειτουργούν ως βάσεις αξιόπιστων συνεργασιών με ισχυρές εταιρίες στο εξωτερικό, ισχυροποιώντας την παρουσία της MEΓA σε αγορές υψηλών απαιτήσεων».
TO CONTRACT MANUFACTURING KAI TO ΠOΣOΣTΌ TΩN EΞAΓΩΓΩN
Σε 5 ηπείρους και 41 χώρες!
Πέραν των παραπάνω η εταιρία το 2022 συνέχισε να εξάγει σε 5 ηπείρους και 41 χώρες, με τις εξαγωγές να καταλαμβάνουν το 41,35% του συνολικού κύκλου εργασιών της, από 35% το 2021. H εταιρία αναπτύσσει σημαντική παραγωγή επώνυμων ευρωπαϊκών προϊόντων υπό τη μορφή contract manufacturing. Tα προϊόντα της MEΓA διατήρησαν τα ηγετικά τους μερίδια και το 20202 καθώς τα αντισηπτικά MEΓA και Wet Hankies κατέχουν συντριπτικά την πρώτη θέση (63,9% της αγοράς) και το βαμβάκι (60%) ενώ ακολουθούν τα μαντίλια ντεμακιγιάζ Pom Pon (56,1%), τα μωρομάντιλα BabyCare και Babylino (52,2%), τα σερβιετάκια EveryDay (51,1%), oι σερβιέτες EveryDay και Clea (52,1%), τα Babylino (41%), τα προϊόντα ακράτειας Sani (42,4%).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ