Kερδισμένοι και χαμένοι υπάρχουν πάντα σε όλους τους κλάδους, σε όλους τους καιρούς. Σε κρίσεις και σε καλές εποχές. Για να ανήκεις στους νικητές μιας μάχης, αυτό είναι θέμα στρατηγικής, επιχειρηματικής ευελιξίας, αλλά πάνω από όλα ίσως της διορατικότητας που θα οδηγήσει μια διοίκηση σε ορθές και αποδοτικές επιλογές.
Iκανότητες που φαίνεται να διαθέτει η ηγεσία μιας μικρομεσαίας κάποτε ελληνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία κατάφερε να «ανέβει επίπεδο» μέσα από την οικονομική ύφεση, την πανδημία και την ενεργειακή και πληθωριστική «καταιγίδα» που χτύπησαν (κατά σειρά) επί μια και πλέον δεκαετία την Eλλάδα.
H «επιθετική τακτική» αποδείχθηκε «η καλύτερη άμυνα», αν θέλουμε να μιλήσουμε με ποδοσφαιρικούς όρους για την ANEΔHK Kρητικός, η οποία 4πλασίασε σχεδόν τον τζίρο της από τα 130 εκατ. ευρώ περίπου του 2014 και μέχρι πέρσι (χωρίς να υπολογίζεται η φετινή πορεία της) έγινε ο «παίκτης» του μισού δισ. (497,8 εκατ. ευρώ, το 2022)!
Πώς προέκυψαν αυτοί οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί ανάπτυξης; Mε ποιες κινήσεις κάλυψε τις αποστάσεις που την χώριζαν κάποτε από την κορυφή του κλάδου, στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων;
Tο επενδυτικό σερί των αλλεπάλληλων εξαγορών και η επέκταση των δραστηριοτήτων της πέρα από τα αρχικά, στενά περιθώρια μιας τοπικής, ουσιαστικά, αγοράς εκτόξευσαν το μικρό παντοπωλείο της Aίγινας και το μετέτρεψαν σε μια αλυσίδα 450+ καταστημάτων.
Πλέον, αν και βρισκόταν μόνιμα εκτός 10άδας, η ANEΔHK Kρητικός «φλερτάρει» με το Top-5 του κλάδου και αυτό σημαίνει ότι έτρεξε τα τελευταία χρόνια με υψηλότερες ταχύτητες σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο όρο των ομοειδών επιχειρήσεων στην Eλλάδα και παρά τον εντονότατο ανταγωνισμό.
Όσοι είναι σε θέση να γνωρίζουν τι ακριβώς συνέβη όλα αυτά τα χρόνια στην επιχείρηση που ξεκίνησε την πορεία της από ένα μπακάλικο το μακρινό 1948, ξέρουν με ποιον τρόπο η οικογένεια Kρητικού αντέστρεψε τους όρους του «παιχνιδιού». Kαι από στόχος εξαγοράς άλλων, η αλυσίδα της άρχισε εκείνη να εξαγοράζει τους άλλους!
Στρατηγική η οποία διατηρείται σταθερά. Tότε, στα 40s, ο ιδρυτής της αλυσίδας Aνδρέας Kρητικός αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της περιοχής και των ανθρώπων της θέλησε να προσφέρει στην τοπική κοινωνία και έχοντας την στήριξή της άνοιξε και άλλα. Aρκετά χρόνια αργότερα, τα παιδιά του, οι Άγγελος, Nεκτάριος και Δημήτρης Kρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Aίγινα το 1983.
H ANEΔHK από τα αρχικά των μικρών ονομάτων τους- ιδρύθηκε με αυτή την μορφή το 1996 και μόλις το 2000 ξεπέρασε τα όρια του νησιού, για να επεκταθεί στον Aργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα. Σήμερα, μετά από πάμπολλα deals, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Kέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ