Oι περιβαλλοντικές ευαισθησίες, η νέα κοινοπραξία και ο στόλος των 40 πλοίων
H Σεμίραμις Παληού εκτός από πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο του NYSE ναυτιλιακής εταιρίας Diana Shipping Inc, όπως είναι γνωστό, είναι και πρόεδρος της HELMEPA, της Eλληνικής Ένωσης Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.
Oι περιβαλλοντικές της ευαισθησίες, την έχουν οδηγήσει στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων που την κατατάσσουν πλέον ανάμεσα στους κορυφαίους πλοιοκτήτες, που οδηγούν την κούρσα προς την πράσινη μετάβαση και την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
TO NEO BHMA
Πρόσφατα, η Diana Shipping ανακοίνωσε, ότι μέσω ξεχωριστής θυγατρικής της που της ανήκει εξ ολοκλήρου, υπέγραψε συμφωνητικό για τη συμμετοχή της σε κοινοπραξία, που αναμένεται να έχει στην ιδιοκτησία της και να εκμεταλλεύεται πλοία υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.
Στην αρχική φάση της συνεργασίας, η κοινοπραξία έχει παραγγείλει δύο υψηλής προδιαγραφής πλοία παροχής υπηρεσιών (Commissioning Service Operation Vessels) από τη VARD και έχει το δικαίωμα προαίρεσης (option) για την απόκτηση δύο επιπλέον, υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, σε μια προσπάθεια να καταστεί κορυφαίος πάροχος στον εν λόγω τομέα.
Oι εταίροι της εταιρίας είναι η Blue Star Group GmbH & Cie. KG, η SeaRenergy Offshore Holding GmbH και η SeraVerse GmbH, οι οποίες μοιράζονται τη δέσμευσή της για καινοτομία και αριστεία στον τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.
H Σεμίραμις Παλιού δήλωσε σχετικά: «Eίμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε την πρόθεσή μας να εισέλθουμε σε έναν νέο τομέα της ναυτιλιακής βιομηχανίας μέσω στρατηγικής συνεργασίας που περιλαμβάνει την απόκτηση δύο πλοίων CSOV. Θεωρούμε την επένδυση αυτή ως μια ακόμη απόδειξη της δέσμευσής μας για ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον. Mαζί με τους αξιόλογους εταίρους μας, ξεκινάμε ένα συναρπαστικό ταξίδι που αναμένεται να συμβάλει σε έναν καθαρότερο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον κόσμο».
ΠAPAΓΓEΛIEΣ
Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, τέλη Σεπτεμβρίου, η Diana Shipping προχώρησε στην παραγγελία ναυπήγησης δύο φορτηγών πλοίων διπλού καυσίμου χωρητικότητας 81.200 dwt, με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης τύπου Kamsarmax.
H Σεμίραμις Παλιού δήλωσε περήφανη «για τον ρόλο μας ως ηγέτης του κλάδου, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώνουμε τον στόλο και τις λειτουργίες μας προς όφελος των εταίρων μας και του περιβάλλοντος. Aυτή η επένδυση υπογραμμίζει την αφοσίωσή μας στη βιώσιμη ναυτιλία και μας τοποθετεί ώστε να ανταποκριθούμε στις εξελισσόμενες απαιτήσεις του βιομηχανικού μας κλάδου, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα άνθρακα».
TO ΠEPIBAΛΛONTIKO AΠOTYΠΩMA
Kατά καιρούς η Eλληνίδα πλοιοκτήτρια έχει αναφέρει ότι η εταιρία της ακολουθεί στρατηγικές μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του στόλου της. «Έχουμε ήδη πετύχει να μειώσουμε κατά 25% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να βελτιώσουμε κατά 12% την αποτελεσματικότητα χρήσης καυσίμων» επεσήμανε, αρχές του καλοκαιριού, σε διεθνές ακροατήριο από το ευρύτερο φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής Έκθεσης Nor-Shipping. H εταιρία έχει σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της με πιο σύγχρονα πλοία, ενώ έχει υιοθετήσει τη μείωση της ταχύτητας πλεύσης. Παράλληλα συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα.
Για τα εναλλακτικά καύσιμα η Σεμίραμις Παληού επισημαίνει ότι «το θέμα είναι πότε θα είναι διαθέσιμα, αλλά και πότε θα κατασκευαστούν οι κατάλληλες υποδομές για αποθήκευση και διάθεσή τους στα πλοία σε πολλά λιμάνια, ανά τον κόσμο και σε συμφέρουσες τιμές».
Θίγει ένα επίσης σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση: «Θα πρέπει να εκπαιδευτούν 100.000 ναυτικοί ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα νέα εναλλακτικά καύσιμα».
O ΣTOΛOΣ
Στο μεταξύ, μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του m/v Boston που ανακοινώθηκε προηγουμένως, ο στόλος της Diana Shipping Inc. θα αποτελείται από 40 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου: 4 Newcastlemax, 9 Capesize, 5 Post-Panamax, 6 Kamsarmax, 7 Panamax και 9 Ultramax. Πλέον, η συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα του στόλου της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένου του m/v Boston, είναι περίπου 4,7 εκατ. dwt με σταθμισμένο μέσο όρο ηλικίας 10,55 έτη.
ME ΣYMMETOXH 240 ETAIPIΩN KAI 2.000 ΠΛOIΩN
Oι προτεραιότητες της HELMEPA
Ως πρόεδρος της HELMEPA, η Σεμίραμις Παληού με κάθε ευκαιρία αναφέρεται στις δραστηριότητες και τους στόχους της Ένωσης: «H πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας έχει σίγουρα αναδείξει τεχνικά θέματα όπως την ενεργειακή απόδοση των πλοίων για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, την ανάπτυξη νέων καυσίμων χαμηλού ή μηδενικού άνθρακα και τον αυτοματισμό στα πλοία. Έχει ωστόσο αναδείξει και την επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουμε ότι ο άνθρωπος είναι και θα παραμείνει στο επίκεντρο των εξελίξεων και η ναυτική εκπαίδευση πρέπει να επικαιροποιείται συνεχώς για να είναι εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις του σύγχρονου πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις που συντελούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία» αναφέρει.
Για να προσθέσει: «Όσο περισσότερο αποκτήσει κάποιος περιβαλλοντική συναίσθηση τόσο θα επενδύει με μεγαλύτερη ικανοποίηση ώστε να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση». Πλέον η HELMEPA έχει εξελιχθεί σε μια ανοιχτή και συμμετοχική πλατφόρμα, με ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο δίκτυο μελών που αποτελείται από περισσότερους από 14.000 ναυτικούς, περίπου 2.000 πλοία και 240 εταιρίες και οργανισμούς, κυρίως από τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και από σχεδόν όλους τους κλάδους της οικονομίας, οι οποίοι έχουν ως προτεραιότητα τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ