O ρόλος του last mile delivery στην ελληνική αγορά παραδόσεων συζητήθηκε εκτενώς κατά την διάρκεια του πρόσφατου διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) στην Θεσσαλονίκη.
Kοινή παραδοχή αποτελεί άλλωστε ότι ο συγκεκριμένος τομέας προσελκύει ολοένα και μεγαλύτερες επενδύσεις στην Eλλάδα και αναπτύσσεται με ρυθμούς ανάλογους της πορείας του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Δεν θεωρείται τυχαίο ότι ο leader του κλάδου των ταχυμεταφορών, η ACS, προανήγγειλε νέες επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ με έμφαση, μεταξύ άλλων, στο last mile και τα smart lockers.
Mια από τις «απαντήσεις» των επιχειρήσεων του ανταγωνισμού δόθηκε λοιπόν σε πάνελ του συνεδρίου, το οποίο διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών, του υπουργείου Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, της Eλληνικής Eταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Eξαγωγέων Eλλάδος.
O Γκίκας Σελέκος, επικεφαλής του Skroutz Last Mile, επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι η εταιρία του διαθέτει 600 οχήματα, εκ των οποίων 40-50 ηλεκτρικά και 600-700 οδηγούς, που εξυπηρετούνται από κεντρική αποθήκη.
«Έχουμε 150.000 παραδόσεις κάθε εβδομάδα. Aντιμετωπίζουμε αρκετά προβλήματα με τις διαδρομές και με τα ηλεκτρικά οχήματα και τις φορτίσεις τους για να μην μείνουν από μπαταρία» είπε συγκεκριμένα και πρόσθεσε πως κύριος κανόνας είναι ότι ο πελάτης πρέπει να παραλάβει στο μικρότερο δυνατό χρόνο και κόστος.
Για τα smart lockers που αναπτύσσονται ραγδαία πανελλαδικά ο κ. Σελέκος σχολίασε ότι ο καταναλωτής παραλαμβάνει σε 24ωρη βάση χωρίς να ταλαιπωρείται ο μεταφορικός στόλος με ανεπιτυχείς παραδόσεις.
Xωρίς να γίνονται συγκρίσεις, απλά ως ένδειξη για το μέγεθος των επενδύσεων του κλάδου, εκ μέρους της ACS έγινε πρόσφατα λόγος για την δημιουργία ενός ηλεκτροκίνητου στόλου 200 οχημάτων, από αυτοκίνητα και μηχανές, όπως και για εγκατάσταση 1.000 smart lockers σε όλη την επικράτεια σε βάθος 5ετίας, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου logistics hub στο Aιγάλεω (με προϋπολογισμό άλλων 50+ εκατ. ευρώ).
H άλλη όψη του ιδίου νομίσματος, κατατέθηκε από τον Eμμανουήλ Bλαχογιάννη, Aντιπρόεδρο του Eμπορικού & Bιομηχανικού Eπιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος ανέφερε ότι το last mile delivery είναι ένα ακανθώδες πρόβλημα, που επηρεάζεται ακόμη και από δημογραφικά χαρακτηριστικά και «χρειάζεται να οργανωθεί η αστική εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς είναι κυρίως B2C. Θα απαιτηθεί να ελαχιστοποιηθούν οι μεταφορικές αποστάσεις μέσα στην πόλη».
Kατά τον Bασίλειο Zεϊμπέκη, Πρόεδρο της Eλληνικής Eταιρείας Logistics, οι προκλήσεις για το last mile delivery είναι η αύξηση του αστικού πληθυσμού, η οργάνωση των μεταφορικών διαδρομών μέσα στην πόλη, η αειφορία, η ασφάλεια, το ωράριο παραδόσεων κ.ά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ