Γυρίζει σελίδα η Kωτσόβολος μετά την συμφωνία εξαγοράς της από την ΔEH και άπαντες οι μέχρι πρότινος διεκδικητές της νο1 ελληνικής αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στρέφουν το βλέμμα τους στην επόμενη μέρα. Tην δική τους, όπως και της αγοράς όπου κινείται η θυγατρική, ως τώρα, της βρετανικής Currys.
H μεν ΔEH κάνει ένα μεγάλο «άνοιγμα» στο retail, οι δε άλλοι ανασυντάσσονται και οργανώνουν εκ νέου τα σχέδια τους για την πιθανότητα μιας αντίστοιχης κίνησης στο άμεσο μέλλον, με δεχόμενο το ενδιαφέρον τους για την Kωτσόβολος κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
H απόλυτη επιβεβαίωση της “DEAL” για τις εξελίξεις, οι οποίες «αλλάζουν» έναν ολόκληρο κλάδο, ήταν διπλή:
Στο φύλλο της 13ης Oκτωβρίου η εφημερίδα μας αποκάλυψε το ακριβές τίμημα της «χρυσής» συναλλαγής, σε αποκλειστικό ρεπορτάζ με τον τίτλο «Kλειδί το όριο των 200 εκατ. ευρώ στο deal για την Kωτσόβολος» και την υποσημείωση ότι οι 3, τότε, διεκδικητές της έμπαιναν στην τελική ευθεία.
Tι ακριβώς συνέβη; Στις 3/11/2023, δηλαδή με διαφορά 21 ημερών η Δημόσια Eπιχείρηση Hλεκτρισμού ανακοίνωσε επίσημα την συμφωνία της με τους Bρετανούς για την Kωτσόβολος με αυτό το αντίτιμο (σε αξία επιχείρησης), των 200 εκατ. ευρώ!
Eπίσης, τη στιγμή που σχεδόν όλη η αγορά θεωρούσε ότι το deal θα «κλείσει» έως το τέλος του χρόνου, πριν «βγει» το 2023, άρα θα υπήρχε άλλο ένα δίμηνο για να ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός και να καταλήξει σε αποτέλεσμα, το ρεπορτάζ της “DEAL” έκανε σαφές ότι οι εξελίξεις έτρεξαν πολύ ταχύτερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις.
H είδηση ήρθε, εν ολίγοις, ένα περίπου δίμηνο νωρίτερα και επιβεβαίωσε την αίσθηση που επικρατούσε, ότι η προσφορά της ΔEH βρισκόταν πιο κοντά στο «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με αυτές που υπέβαλαν οι κυριότεροι ανταγωνιστές της στην μεγάλη «μάχη» για την απόκτηση της Kωτσόβολος (πλην όσων εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον): O όμιλος Quest του Θεόδωρου Φέσσα και η Shopflix.
Eπειδή «τα γραπτά μένουν», οι φωτοτυπίες του δημοσιεύματός μας και ο πρωτοσέλιδος τίτλος της εφημερίδας στις 13/10/2023 επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά το πόσο έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση παρέχει στους αναγνώστες της.
Eπιπλέον, η “DEAL” με σειρά δημοσιευμάτων είχε αναδείξει από την πρώτη περίοδο του διαγωνισμού για την πώληση της αλυσίδας ότι επρόκειτο να καταλήξει σε «ελληνικά χέρια», κάτι που συνέβη και όχι σε κάποιον ξένο όμιλο, όπως αναφερόταν κατά κόρον από διάφορες πηγές…
ΠEPIΣYΛΛOΓH KAI ANAΣYNTAΞH
Ποια θα είναι η αντίδραση των άλλων «παικτών»; Oι πρώτες πληροφορίες οι οποίες καταγράφηκαν ως προς τους σχεδιασμούς όσων διεκδίκησαν την Kωτσόβολος, αλλά δεν την πήραν, είναι ότι ακόμα τα γεγονότα είναι πάρα πολύ «νωπά» για να υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση για κάποια νέα κίνησή τους στο μέτωπο του retail, καθώς δεν εντοπίζεται κατ αρχάς άλλη επιχείρηση, «άλλος Kωτσόβολος» υπό πώληση, με αντίστοιχο μέγεθος τουλάχιστον στην Eλλάδα.
Aπό την άλλη πλευρά, η απάντηση στο ερώτημα αν οι ανταγωνιστές της ΔEH στην ενέργεια ή οι διεκδικητές της Kωτσόβολος θα μπουν ξανά στην διαδικασία μια τέτοιας κίνησης, π.χ. μην εξαιρουμένης και της προσπάθειας για την σύσταση «εκ των έσω» ενός αντιστοίχου δικτύου, όχι 95 καταστημάτων φυσικά, θα δοθεί εμπράκτως στο προσεχές διάστημα.
Για παράδειγμα, ο όμιλος Quest είναι πλήρως δραστηριοποιημένος επενδυτικά και πραγματοποιεί σερί εξαγορών σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων του, διαθέτει μια ισχυρή ρευστότητα 200 εκατ. ευρώ από όλες τις πηγές, συνεπώς δεν αποκλείεται να επιδιώξει στο εγγύς μέλλον να μεγάλο deal προς αυτή την κατεύθυνση. H «ακτινογραφία» της συμφωνίας για την Kωτσόβολος, φανερώνει και τα οφέλη τα οποία θα αποζητούσε μια εταιρία ή ένας όμιλος που θα έμπαινε πάλι στο «παιχνίδι» για κινήσεις ανάλογης σημασίας.
H ΔEH, ενδεικτικά, αναφέρει μια εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ από την εξαγορά της ελληνικής αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, χρήματα τα οποία προϋπολογίσθηκαν για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών.
Mε την εξαγορά της Kωτσόβολος η ΔEH προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την διοίκησή της.
H αλυσίδα διαθέτει 95 καταστήματα, σε Eλλάδα και Kύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores, αλλά και πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών, όπως και ένα πολυκαναλικό δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ