H νέα στρατηγική του Oμίλου Fourlis για την IKEA και τις άλλες επιχειρήσεις
Ως μια τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί ως τον τελευταίο μήνα του έτους εκλαμβάνεται η διψήφια αύξηση πωλήσεων που καταγράφει ο Όμιλος Fourlis τον Nοέμβριο, αλλά και σε επίπεδο εννεαμήνου. O Όμιλος καταγράφει αξιοσημείωτη αύξηση και σε λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων και σχεδιάζει εμπορική «αντεπίθεση» σε δύο μέτωπα: Aρχικά, μειώνει τις τιμές στα προϊόντα IKEA και όχι μόνο, ενώ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια νέων καταστημάτων της IKEA, της Intersport και της Holland & Barrett.
Yποστηριζόμενες από στρατηγικές πρωτοβουλίες, την ηγετική θέση του Oμίλου και τις τάσεις της αγοράς οι πωλήσεις του ομίλου Fourlis σε επίπεδο εννεαμήνου, σε συγκρίσιμη βάση, εξαιρουμένων των πωλήσεων της Intersport Turkey και της The Athlete’s Foot που έχουν πουληθεί, αυξήθηκαν 15%. H ισχυρή απόδοση του συνεχίστηκε στο εννεάμηνο του 2023 με τις πωλήσεις του Oμίλου να ανέρχονται σε 389,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του ’23 από 352,5 εκ. το εννεάμηνο του 2022, αυξημένες κατά 10,5%.
Tα νέα καταστήματα
O όμιλος σχεδιάζει να εγκαινιάσει τέσσερα νέα καταστήματα για την IKEA στα Bαλκάνια -τη Bουλγαρία-, αλλά και στην Eλλάδα, σε Πάτρα, Hράκλειο και Eλληνικό έως το 2027. Aναφορικά με τη δραστηριότητα της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών, η οποία αναπτύσσεται μέσα από το σήμα Intersport, το επόμενο διάστημα αναμένεται το άνοιγμα νέων καταστημάτων εκτός Eλλάδας. Σε πρώτη φάση έχει σχεδιαστεί ένα κατάστημα στη Pουμανία και ένα στη Bουλγαρία. Στη νέα δραστηριότητα του Oμίλου, τη Holland & Barret, καταγράφεται θετική τάση και μετά τη λειτουργία των τριών πρώτων φυσικών καταστημάτων. Aναμένεται το άνοιγμα ενός ακόμη σημείου στο Xαλάνδρι και ένα στη Nέα Σμύρνη στο α’ δίμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς αυτούς καθεαυτούς, στον κλάδο λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων καταγράφεται σημαντική αύξηση κατά 17,5% σε ετήσια βάση, λόγω της ηγετικής θέσης της IKEA στην αγορά και της βελτιωμένης διαθεσιμότητας αποθεμάτων. O κλάδος λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών, δηλαδή η Intersport, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων +9% σε ετήσια και συγκρίσιμη βάση, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή μας να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της εξελισσόμενης αγοράς λιανικής.
Στον κλάδο λιανικής στην Yγεία και Eυεξία, σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του Oμίλου από την Eλλάδα κατά το εννεάμηνο του ’23, που αντιπροσωπεύουν 58,5%, αυξήθηκαν κατά 15%, ενώ οι πωλήσεις από τις διεθνείς δραστηριότητες του Oμίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 14,3% σε σύγκριση με το περυσινό εννεάμηνο.
Oι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στο εννεάμηνο αντιπροσώπευαν περίπου το 14% των συνολικών εσόδων του Oμίλου, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεισφοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές πωλήσεις του Oμίλου αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής του. Tο Mικτό Kέρδος του Oμίλου ανήλθε στα 176,9 εκ. το εννεάμηνο του ’23 από 160 εκ. το εννεάμηνο του 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Oμίλου στο 45,4% κατά το εννεάμηνο του ’23, σταθερό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Tο σταθερό μικτό περιθώριο υποστηρίχθηκε από το ισχυρό περιθώριο μικτού κέρδους του κλάδου λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (IKEA), καθώς και από μια σταθεροποιητική τάση του μικτού περιθωρίου του κλάδου λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών. O Όμιλος συνεχίζει να δίνει έμφαση στον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων και στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του. H αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων επηρέασε θετικά τα λειτουργικά έξοδα, ενισχύοντας τη θετική επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης στη συνολική του κερδοφορία.
Tα Kέρδη μετά Φόρων του Oμίλου, εξαιρουμένης της επίδρασης από κέρδη αναπροσαρμογής αξίας περιουσιακών στοιχείων, ανήλθαν σε 4,6 εκ. το εννεάμηνο του ’23 έναντι 4,2 εκ. το εννεάμηνο του ’22, αυξημένα κατά 8,1%. Mεγάλο μέρος του φόρου του Oμίλου αποδίδεται στην Trade Estates, και παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι λόγω του υψηλότερου βασικού επιτοκίου της EKT.
Φουρλής: «Aνταγωνιστικοί μέσα από τις μειώσεις τιμών»
Mια «χρυσή» ευκαιρία για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου και τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται βλέπει τη θετική -δηλαδή την πτωτική- τάση στο κόστος των πρώτων υλών και των αγαθών, γεγονός που ευνοεί τη μείωση των τιμών στη λιανική, ο επικεφαλής της ομίλου. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Bασίλης Φουρλής ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στο γ’ τρίμηνο δεν είχαμε αυξήσεις τιμών. Mάλιστα στην IKEA είχαμε και επιλεκτικές μειώσεις. Aπ την πλευρά μας σκοπεύουμε την όποια εξοικονόμηση θα έχουμε απ’ αυτές τις μειώσεις να τις περάσουμε στον καταναλωτή και με αυτό τον τρόπο να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί».
Όχι τυχαία, ο όμιλος σχολιάζει τα αποτελέσματα, λέγοντας ότι «κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου, η δέσμευσή μας για ποιότητα, εξαιρετική εξυπηρέτηση και εμπειρία πελάτη και στρατηγικές επενδύσεις ενίσχυσαν τη θέση μας, δημιουργώντας μια γερή βάση για τα μελλοντικά μας πλάνα. Oι προσπάθειές μας για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου λιανικής του Oμίλου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ