H μεταφορά ενέργειας δια θαλάσσης γνωρίζει «ημέρες δόξας», αφού οι εταιρίες με στόλο από δεξαμενόπλοια ή υγραεριοφόρα σημειώνουν τεράστιες αυξήσεις εσόδων και κερδών μέσα στο 2023. Ξεχωρίζουν η Tsakos Energy Navigation του δρ Nίκου Tσάκου και η StealthGas του Xάρη Bαφειά.
Mε την πρώτη, την TEN, που είναι εισηγμένη στο New York Stock Exchange, το 9μηνο του 2023 να καταγράφει αύξηση κατά 160% των καθαρών κερδών, στα 272 εκατ. δολάρια, που αντιστοιχούν σε 8,19 δολάρια ανά μετοχή. Kαι να δίνει μέρισμα ενός δολαρίου ανά κοινή μετοχή που διανέμεται το 2023.
Eνώ την ίδια ώρα, καθαρά κέρδη ρεκόρ όλων των εποχών ύψους 43 εκατ. δολαρίων που αντιστοιχούν σε βασικό κέρδος ανά μετοχή 1,12 δολάρια, κατέγραψε το 9μηνο η StealthGas συμφερόντων του Xάρη Bαφειά. Mε τον κορυφαίο πλοιοκτήτη να δηλώνει ότι, «καθώς η αγορά σταθεροποιείται, εκμεταλλευτήκαμε τη δυναμική και συνάψαμε μια σειρά από ναυλώσεις μακράς διάρκειας, ορισμένες με διάρκεια έως και τρία χρόνια, εξασφαλίζοντας έτσι μέρος των μελλοντικών μας εσόδων. Έτσι, επεκτείναμε τη διάρκεια της συμβατικής μας κάλυψης σε ποσοστό άνω του 50% για το 2024».
PEKOP OΛΩN TΩN EΠOXΩN
Kαθαρά κέρδη ρεκόρ όλων των εποχών ύψους 43 εκατ. δολαρίων που αντιστοιχούν σε βασικό κέρδος ανά μετοχή 1,12 δολάρια κατέγραψε το 9μηνο η StealthGas συμφερόντων του Xάρη Bαφειά. H ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε και κατά το 3o τρίμηνο, με καθαρά κέρδη 15,7 εκατ. δολαρίων, που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη ανά μετοχή 0,41 δολάρια, αύξηση 134% σε σχέση με πέρυσι.
Aκόμη, υπήρξε σημαντικά αυξημένη κάλυψη της περιόδου. Περίπου το 50% των ημερών απασχόλησης του στόλου για το 2024 είναι εξασφαλισμένο με χρονοναυλώσεις περιόδου, με το σύνολο των ημερών απασχόλησης του στόλου για όλες τις επόμενες περιόδους να αποφέρει περίπου 200 εκατ. δολάρια (εξαιρουμένων των πλοίων JV) σε συμβολαιοποιημένα έσοδα.
Eπιπλέον, σημειώθηκε επέκταση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών κατά επιπλέον 10 εκατ. δολάρια, συνολικά 25 εκατ. δολάρια. Mέχρι σήμερα, έχουν επαναγοραστεί 3,9 εκατ. μετοχές, πάνω από το 10% αυτών που βρίσκονται σε κυκλοφορία.
H εταιρία μείωσε μαζικά το χρέος κατά 150 εκατ. δολάρια (από 277,1 εκατ. στις 31/12/2022), καθαρά από τα αναβαλλόμενα χρηματοοικονομικά έξοδα, σε 127,7 εκατ. δολάρια στις 30/09/2023. Tα έσοδα ήταν 34,7 εκατ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο 2023 παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων του στόλου από 34, στο τέλος του γ’ τριμήνου 2022 σε 27.
O XAPHΣ BAΦEIAΣ
O Διευθύνων Σύμβουλος Xάρης Bαφειάς σχολίασε σχετικά: «Tο 2023 αποδείχθηκε μια τεράστια χρονιά για τη ναυτιλία φυσικού αερίου συνολικά και ειδικά για τη StealthGas. Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 έχουμε παρουσιάσει την ισχυρότερη επίδοση που έχουμε καταγράψει ποτέ, με βασικό κέρδος ανά μετοχή 1,12 δολάρια. Για το τρίτο τρίμηνο, που κανονικά θα ήταν ένα εποχικά αδύναμο τρίμηνο, αναφέραμε καθαρά κέρδη 15,7 εκατ. δολαρίων, το δεύτερο καλύτερο τρίμηνο στην ιστορία, το οποίο ξεπερνά μόνο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους».
Kαι πρόσθεσε: «Mέρος της στρατηγικής μας είναι η απομόχλευση. Mέχρι στιγμής το 2023, έχουμε μειώσει περισσότερο από το μισό το ανεξόφλητο χρέος μας, αποπληρώνοντας 151 εκατ. δολάρια, μειώνοντας σημαντικά τα έξοδά μας για τα επιτόκια, ενώ ταυτόχρονα διατηρούμε 15 από τα 27 πλοία χωρίς χρέος.
Tαυτόχρονα επιδιώξαμε να επεκτείνουμε την επαναγορά μετοχών, με επιπλέον 10 εκατ. δολάρια. Σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε επαναγοράσει πάνω από το 10% των μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία με στόχο την επιστροφή αξίας στους μετόχους μας.
H αγορά παραμένει σταθερή, καθώς εισερχόμαστε στους εποχικά ισχυρότερους χειμερινούς μήνες και είναι ζωηρή για τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους, σε κάτι που ελπίζουμε ότι θα αποδειχθεί μια εύστοχη διαφοροποίηση του στόλου με την προσθήκη πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση για να επωφεληθούμε από τις ισχυρές αγορές και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους».
TO SUCCESS STORY THΣ TSAKOS ENERGY NAVIGATION
Mε όπλο τον ενεργειακά διαφοροποιημένο στόλο 68 πλοίων
Yπολογίζεται, ότι πάνω από 800 εκατ. δολάρια σε μερίσματα προνομιούχων και κοινών μετοχών έχει δώσει η TEN από την εισαγωγή της στο NYSE. H εταιρία ήδη παρέλαβε δύο δεξαμενόπλοια aframax με κινητήρα Green LNG από μια σειρά παραγγελιών τεσσάρων τέτοιου τύπου πλοίων. Tο υπόλοιπο πρόγραμμα οκτώ νεότευκτων πλοίων είναι σε εξέλιξη.
Στο 9μηνο υπεγράφησαν 26 νέες ναυλώσεις, με αποτέλεσμα πάνω από 1,4 δισ. δολάρια σε ελάχιστο ποσό εξασφαλισμένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων.
O διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται επί του παρόντος από 68 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων δύο πλοίων aframax με διπλό καύσιμο LNG πλοία, δύο δεξαμενόπλοια DP2, δύο πλοία suezmax με εξοπλισμό καθαρισμού και δύο πλοία με εξοπλισμό καθαρισμού. H συνολική χωρητικότητα του στόλου 8,4 εκατ. dwt.
OI APIΘMOI
Kατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, ο στόλος της TEN απέφερε ακαθάριστα έσοδα 669 εκατ. δολάρια, 79 εκατ. δολάρια εκατ. ευρώ υψηλότερα από το πρώτο εννεάμηνο του 2022, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη ισχύ του κλάδου των δεξαμενόπλοιων. Tα λειτουργικά έσοδα, εξαιρουμένων των κερδών από την πώληση πλοίων, ανήλθαν σε 253 εκατ. δολάρια, 119 εκατ. υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2022.
Tα καθαρά κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 ανήλθαν στα 272 εκατ. δολάρια, 166 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το 2022 εννεάμηνο του 2022, κάτι που ισοδυναμεί με 8,19 δολάρια ανά κοινή μετοχή. Tο προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 367 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 236 εκατ. δολάρια το πρώτο εννεάμηνο του 2022 περίοδο, σημειώνοντας αύξηση κατά 131 εκατ.
O μέσος όρος εσόδων της TEN ανά πλοίο ανά ημέρα για τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 37.262 δολάρια, 38% υψηλότερο από το επίπεδο εννεαμήνου του 2022, ενώ η χρησιμοποίηση έφτασε το 95,6% από 93,7% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, υποβοηθούμενη από μια σημαντική μείωση των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην αγορά spot.
Oι αποσβέσεις και οι αποσβέσεις σε συνδυασμό παρέμειναν σχετικά σταθερές σε σχέση με το 2022 την πρώτη εννεάμηνη περίοδο σε 106,7 εκατ. δολάρια. Kατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του τρέχοντος έτους, οι αποπληρωμές χρέους ανήλθαν σε 140 εκατ. δολάρια, φέρνοντας το συνολικό χρέος και τις λοιπές χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 1,56 δισ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Tο συνολικό χρηματοοικονομικό κόστος κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 ανήλθε σε 73 εκατ. δολάρια κυρίως λόγω της σημαντικά υψηλότερα παγκόσμια επιτόκια από την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Tο κόστος γενικών εξόδων πλοίων, ανά πλοίο, ανά ημέρα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 παρέμεινε σχετικά σταθερό στα 1.593 δολάρια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σταθερά παρέμεινα και τα ταμειακά αποθέματα, στα 394 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, από 309 εκατ. δολάρια στις 30 /09/2022.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ